תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ינאי מילשטיין, קבוצת אמן: "על מנת למנוע זליגת נתונים רגישים נדרש לערבל את הנתונים כך שיוכלו לעבוד איתם"

02/05/2013 14:26

מאת הילל יוסף

"ישנם מקרים רבים בהם נדרש לטפל בנתונים או לעבוד עמם, אולם יש צורך או מחויבות לשמור על הפרטיות שלהם, או אבטחתם. המענה לכך הוא ערבול נתונים", כך אמר ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה (Informatica) בישראל, קבוצת אמן. מילשטיין התראיין לקראת אירוע משותף שעורכות NessPRO וקבוצת אמן, נציגת אינפורמטיקה בישראל. האירוע יתקיים ב-6 במאי, באולמי סטוקו, הדר יוסף, תל אביב.

לראשונה, אמר מילשטיין, "נציג באירוע פתרון ארגוני, המאפשר תחת פלטפורמה אחת לערבל את נתוני הייצור, את הנתונים בסביבות הנמוכות של הפיתוח, הבדיקות וההדרכות – מכלל הפלטפורמות הארגוניות, כולל מיינפריים והמערכות הפתוחות – לטובת יצירת פלטפורמה אחת אחודה".

היום, הסביר, "הנתונים חשופים להרבה מאד גורמים, גם נתוני האמת במערכות הייצור וגם נתוני האמת שהועתקו ממערכות הייצור לסביבות בפיתוח והבדיקות. כך, ניתן להכיל מדיניות ארגונית אחת בעלויות נמוכות דרמטית מהחלופה של ערבול ספציפי של כל יישום בייצור ובבדיקות".

לדוגמה, ציין, "אם יש נתון על מידע רפואי על אדם, נדרש שלא לחשוף היבטים של פרטיות בפני הבודקים אבל מצד שני יש לתת יכולת לבודקים לעבוד עם הנתונים".

"כיום, כשאתה מתקשר למוקד לקוחות כלשהו, המוקדן רואה ישר את כל הפרטים שלך, כולל כתובת מדויקת ומספר כרטיס אשראי, ולא תמיד הוא נדרש לכך", אמר מילשטיין, "אבטחת נתונים ומניעת זליגתם לגורמים לא מורשים הייתה תמיד אחת העדיפויות הראשונות של מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע. המענה לכך הוא ערבול הנתונים, מה שמונע מנציג שירות הלקוחות לראות את הנתונים שאין צורך שיראה, וכך הדבר מסייע לשמירת המידע העסקי בתוך הארגון ומונע את הזליגה שלו החוצה. הנתונים מעורבלים אך נשמרים באותה תבנית". יישום מדיניות של "Need to know basis" – לא חייבת להישאר רק בסרטים – אפשר ליישם אותה עם הטכנולוגיות של אינפורמטיקה בקלות יחסית.

המערכות, אמר, "קלות ליישום ולתפעול ובנויות על פלטפורמה של אינפורמטיקה, המספקת אמינות גבוהה בסטנדרטים המקובלים של אנטרפרייז". הוא ציין כי מערכת הערבול היא פרי שתי רכישות של שתי חברות בתחום, Applimation ואקטיב בייס (ActiveBase) – הישראלית, לפני כשנתיים וחצי ושנה וחצי, בהתאמה.

"הרכישה בישראל באה בעקבות החדשנות של הפתרון לסביבות הייצור, שעד כה לא ניתן מענה מלבד פתרון זה", אמר מילשטיין, "אינפורמטיקה רכשה את אקטיב בייס הודות לטכנולוגיה שהיא פיתחה בתחום ה-DDM (ר"ת Dynamic Data Masking) – ערבול נתונים דינמי, שמאפשר לעשות זאת בזמן אמת". לדבריו, "רכישה זו הובילה לשיתוף פעולה בין NessPRO וקבוצת אמן. אנו עובדים ביחד עם לקוחות קיימים וחדשים בהצלחה מרובה".

"ערבול או מיסוך מידע הם הסבת אותו מידע רגיש למידע לא מזוהה, שנראה מציאותי, תוך כדי שימור התכונות המקוריות שלו", אמר מילשטיין. לדבריו, "המידע המעורבל נשאר רלוונטי ובעל משמעות, וכל שינוי שנערך בנתון כלשהו משתנה גם בנתוני המשנה, ועל כן – נראה אותנטי".

הוא סיים בציינו כי "גם השנה יחול גידול בכמות פרויקטי טיפול במידע מבוססי אינפורמטיקה, בין השאר בעולם איכות הנתונים, המגמה צפויה להימשך גם השנה".

אירועים קרובים