לזכרו של יורם ברינה

יורם ברינה, איש ממר"ם, Xor ו-Net Mentor, נפטר באופן פתאומי בגיל 54 מדום לב ● הוא הותיר אחריו אישה ושני בנים

יורם ברינה, מגדולי המומחים בישראל בתכנון רשתות תקשורת ובהקמת מרכזי מיחשוב, נפטר באופן פתאומי בגיל 54 מדום לב. משפחתו וחבריו יציינו היום (ה') את יום ה-30 למותו.

ברינה, יליד ירושלים, בוגר עתודה טכנולוגית (הנדסאי אלקטרוניקה), החל את דרכו המקצועית בממר"ם בשנת 1978. במהלך שירותו כחייל – ובהמשך כאזרח עובד צה"ל, שימש ברינה כראש מדור אחזקת מחשבים ולאחר מכן כראש מדור הכשרה ופיתוח טכנולוגיות בענף האחזקה בממר"ם. הוא היה מומחה למחשבים וציוד היקפי של יבמ (IBM), התמחה במערכות מיני VAX של דיגיטל (Digital) ומערכות תקשורת נתונים, והיה גם מנתח מערכות מוסמך וחבר לשכה. יורם ברינה היה מהמובילים במעבר לעבודה בתקשורת TCP/IP. בין היתר, היה שותף בתכנון ובהקמת פרויקטי תקשורת מתקדמים בצה"ל ואחראי להכשרתם והסמכתם של דורות רבים של אנשי תקשורת נתונים, ביניהם מובילים ובכירים בתעשייה כיום.

ב-1997 יצא ברינה לאזרחות, והקים את חברת מיתר – שבשותפות עם חברת Xor הקימה את מיתר מכללה לתקשורת. ברינה עסק בבנייה ובהדרכת קורסים בנושא תקשורת TCP/IP ובייעוץ בנושאי תקשורת נתונים. לימים, שינתה החברה את שמה ל-Xor הדרכה ובהמשך התמזגה עם Xor. יורם ברינה שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה הממוזגת.

בשנת 2008 פרש ברינה מהשותפות ומהעבודה ב-Xor והקים את Net Mentor – חברה עצמאית משלו, בה שימש כמנכ"ל. יורם לבדו סיפק שירותי יעוץ וליווה פרויקטים גדולים בתחום תקשורת הנתונים בגופים גדולים במגזר הפיננסי ובקונצרנים גדולים. הוא נחשב כמומחה מספר אחת בתחומו. הוא עסק בניתוח, עיצוב, תכנון של רשתות תקשורת, פיקוח על חברות האינטגרציה המיישמות את הפרויקטים, הקמת מרכזי מיחשוב והעברת מרכזי מיחשוב (Data Centers) בפרויקטים רחבי היקף ומשמעותיים ביותר במגזר.

יורם ברינה רכש את הידע הנרחב בעיקר בלמידה עצמית, בחקירה אינסופית ובחתירה לטכנולוגיה מתקדמת. הוא ידע להבין היטב את צרכי לקוחותיו ולתת להם את הפתרונות הפשוטים והמתאימים ביותר עבורם והיה לשם דבר בעולם המקצועי בהיותו יועץ עם יושרה נדירה.

הוא היה מוערך מאוד מבחינה מקצועית ובכל פרויקט שבו השתתף, השאיר את חותמו האישי המיוחד – החל מבחינת רמתו המקצועית הגבוהה, הידע שלו, ביצועיו, דרך עבודתו המיוחדת, תהליכי העבודה המסודרים שהביא איתו ועד לחוכמתו, הבנתו את נפש האדם, דרך ארץ ואהבת הזולת שלו, יכולתו להעביר את המסרים שלו בצורה סובלנית ומבריקה ללא משוא פנים, שיקול הדעת שלו ושלוות הנפש שהקרין לסובבים אותו, החברות האישית שיצר והאישיות המיוחדת שלו, יושרו וטוב ליבו.

למרות הפעילות רחבת ההיקף והפרויקטים הגדולים בהם השתתף, דאג תמיד ברינה להשאיר לעצמו פנאי למשפחה ולתחביביו הוותיקים – בישול, ריקודים וטיולים בעולם עם חברים. משפחתו וחבריו זכו לאכול ארוחות גורמה ברמת שף ועל רצפת הריקודים, שילב זוגיות נפלאה עם דנה. הוא הפליא לרקוד, עבר קורסי הדרכה ואף שימש כמדגים במספר חוגים. גם כאן, כמו בחייו המקצועיים, יורם לא הסכים לקבל חוסר מקצועיות והתפשרות.

יורם ברינה נפטר ב-3 באפריל 2013. הוא הותיר אחריו אישה – דנה, ושני בנים: תומר בן 24 ואביב בן 19.

יהי זכרו ברוך.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זוהר ברינה

    לא הכרתי את יורם אם לסבא שלו קראו יוסף אז לסבא שלי קראו סלמן משכונת התקוה בת"א והיה עוד אח לא זוכר את שמו שלושתם אחים שעלו בשנות ה- 50 מעירק , יורם נפטר צעיר מאוד יהי זכרו ברוך

  2. שמואל משעלי

    הכרתי את יורם מפעילותנו המשותפת בבנק לאומי. יורם תמיד יחרט בזכרוני בזכות חיוכו הרחב ומקצועיותו. יורם היווה עמוד ענן ההולך לפני המחנה בזכות יכולותויו , כישוריו ויושרתו המקצועית. יהי זיכרו ברוך

אירועים קרובים