ארה"ב: אובמה מינה יו"ר חדש ל-FCC, הוועדה הפדרלית לתקשורת

טום ווילר, יזם אינטרנט ולשעבר מנכ"ל ספקית הסלולר CTIA, יחליף בתפקידו את ג'וליוס גנחובסקי ● לצד שבחים על המינוי, היו כאלה שהעלו ספקות בנוגע ליכולתו לשמש מנהיג בתקופה כזו: "ה-FCC זקוקה למנהיג שיעמוד מול ענקיות התעשייה ויגן על האינטרס הציבורי. בהינתן שעמד בראש ארגוני סחר גדולים, ווילר לא להיות האיש הזה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע על מינוי טום ווילר לתפקיד יו"ר ה-FCC, הוועדה הפדרלית לתקשורת. המינוי של ווילר פורסם אתמול (ד') ושם קץ לשמועות שנמשכו שבועות, לפיהן הוא המועמד המועדף לתפקיד. הוא יחליף בתפקידו את ג'וליוס גנחובסקי.

ווילר עמד בראש קרן ההשקעות Core Capital Partners, היה נשיא האגודה הלאומית בכבלים טלוויזיה (NCTA) בין השנים 1984-1979, ושימש כמנכ"ל ספקית הסלולר CTIA בשנים 2004-1992. הוא כיהן גם כמנכ"ל של כמה חברות סטארט-אפ וייסד את SmartBrief, שירות חדשות באינטרנט. בשנת 2009 הוביל ווילר את צוות המעבר של הנשיא הנבחר אובמה, תוך שהוא מתמקד במדע, טכנולוגיה, חלל וסוכנויות אמנות.

המינוי זכה לשבחים מכמה קבוצות במגזרי הטכנולוגיה והטלקום. לצד אלו, הועלו שאלות לגבי קשריו של ווילר לתעשיית הטלקום. לדברי קרייג אהרון, נשיא ומנכ"ל Free Press, "ה-FCC זקוקה למנהיג שישתמש בתפקיד הזה לעמוד בצורה חזקה מול ענקיות התעשייה ולהגן על האינטרס הציבורי. על פניו, ווילר לא יכול להיות האיש הזה, בהינתן שעמד בראש ארגוני סחר גדולים – לא אחד, אלא שניים. אבל עכשיו יש לו ההזדמנות להוכיח כי מבקריו טעו, לנקות את הבלגן שהותיר קודמו בתפקיד, ולהיות משרת הציבור שאנחנו כל כך צריכים ב-FCC".

ה-FCC תטפל בעתיד הקרוב בכמה נושאים, אמר אהרון, ביניהם נייטרליות הרשת, התחרות בפס הרחב ושקיפות בפרסומות לבחירות. "ווילר יתמודד מול אתגרים רבים, החל בעמידה מול חברות חזקות, ועד להגנה על הצרכנים. הוא יעזור לקבוע אם רשת האינטרנט החופשייה והפתוחה אכן תישאר כזו", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים