HP ישראל משיבה מלחמה: תובעת מ-ECI פיצויים בהיקף 83 מיליון שקלים

ענקית ה-IT הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד ECI בסכום כפול מזה שדרשה ECI בתביעתה המקורית נגד HP, לפני כשלושה שבועות ● HP תובעת את ECI בגין סירובה לשלם את דמי סיום הסכם מתן השירותים שקיבלה ● כזכור, ECI טוענת ש-HP "התגלחה" על חשבונה וכשלה במימוש אחד מפרויקטי הענן הגדולים בארץ ● ECI בתגובה: "מוזר לנו ש-HP בחרה לתבוע, כאשר היא יודעת שלא עמדה בהתחייבויותיה, כפי שנקבעו בחוזה מול ECI. אנו רואים תביעה זו בחומרה רבה"

כשלושה שבועות לאחר שתבעה ECI פיצויים בסך 38.4 מיליון שקלים מ-HP בטענה שזו "התגלחה" על חשבונה וכשלה במימוש אחד מפרויקטי הענן הגדולים בארץ, הגיעה היום (ה') תגובת הנגד: הסניף הישראלי של ענקית ה-IT הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד ECI בסכום של 23 מיליון דולרים, המהווים מעט יותר מ-83 מיליון שקלים – סכום כפול מזה שדרשה ECI בתביעתה.

HP תובעת את ECI בגין סירובה לשלם את דמי סיום הסכם מתן השירותים שקיבלה. באוגוסט 2010, טוענת HP, חתמה ECI על הסכם עמה לאספקת שירותים מתקדמים מבוססי תשתיות מיחשוב ענן בן כלאיים, תוך התבססות על חוות שרתים בצרפת. היקפו הכספי של הפרויקט עמד על כ-120 מיליון דולרים, על פני עשר שנים. במסגרת ההסכם, התחייבה HP להעביר את ECI למודל השירות החדש בצורה מלאה תוך שמונה חודשים.

"HP השקיעה 20 מיליון דולרים בהקמת מרכז מידע מודרני חדשני בחו"ל וברכישת ציוד מתאים להקמתו, כגון שרתים, תוכנה, חומרה ועוד. עלויות תפעולו השוטף של מרכז המידע עומדות על מאות אלפי דולרים בחודש. ECI התחייבה לרכוש מ-HP שירותי מיחשוב ותמיכה בהיקף כולל מוערך של כ-120 מיליון דולרים".

"בשנה האחרונה", נכתב בכתב התביעה, "מצבה העסקי של ECI הלך והדרדר, והיא לא הודיעה והתריעה בפני HP על קשייה הכלכליים, שהיו עוצרים את ההשקעות הנרחבות של HP וממזערות את הנזק לחברה".

"הקשיים העסקיים ובעיות הנזילות הקשות הובילו באוגוסט 2012 את ECI לחוב מצטבר כלפי HP בהיקף של כ-7.2 מיליון דולרים", נכתב. "כאשר התשלום על סך 7.2 מיליון דולרים לא הוסדר, ו-HP הודיעה כי תממש את זכותה ותסיים את ההסכם, נזעקו הבעלים של ECI – חברת Swarth בבעלותו של שאול שני וחברת אשמור האנגלית, שניהלו מו"מ והסדירו את החוב, תוך מתן ערבות לפרעון החוב".

"לאחר ההסדר שסגר חובות עבר, ECI המשיכה להפר את ההסכם ולא הסדירה את חובותיה בזמן במשך חודשים, ואף הגדילה לעשות כאשר קיזזה תשלומים כנגד חשבוניות ששולמו במסגרת הסדר אוגוסט", מוסיפה HP לטעון. "במרץ 2013 הגישה HP תביעה להסדרת חובותיה של ECI ובאורח פלא, מיד לאחר הגשת תביעה זו, נזעקה ECI ושילמה את מלוא סכום התביעה (כולל ערבות מנהליה) תוך 24 שעות, תוך השקעת מאמצים רבים למחיקת התביעה נגדה".

בדיעבד, נכתב בתביעת הנגד, "התברר כי ל-ECI היה חשוב מאוד שלא תהיה כל תביעה תלויה ועומדת נגדה, שכן היא התכוונה להגיש תביעה טקטית נגד HP, תוך הפגנת תכסיסנות, משיכת זמן, ולפרסמה בתקשורת, במטרה לייצר את הרושם כאילו ECI היא הנפגעת והתובעת האמיתית בפרשה זו".

על פי כתב התביעה, "במשך שנה שלמה, ולפנים משורת הדין, גילתה HP סבלנות וסובלנות רבה כלפי ECI. אין ספק כי אין ל-ECI היכולת לעמוד בהסכם ובהתחייבויותיה ל-HP. על כן HP תובעת מ-ECI לשלם את דמי סיום הסכם מתן השירותים, העומד על כ-23 מיליון דולרים, כפי שנקבע מראש בהסכם הראשוני בין החברות".

ECI, נכתב, "בוחרת להתנער מחובותיה, ולהתעלם מתנאי ההסכם אשר נחתם עימה כשהחברה הייתה איתנה. הבחירה בתביעה הטקטית ממשיכה את דרך הפעולה המגמתית והשקרית בה נהגה ECI במהלך החודשים האחרונים".

"מאחר ו-ECI הפרה את התחייבויותיה על פי ההסכם, HP נאלצה לבטל את ההסכם כדין והיא זכאית לדמי סיום הסכם כפי שהוסכם", נכתב. "ECI הפרה את התחייבויותיה על פי ההסכם, הפרות יסודיות שהובילו את HP לבטל את ההסכם כדין. מכוח ביטול זה, זכאית HP לדמי סיום הסכם, ובהתאם להוראות ההסכם וחוק החוזים, זכאית HP לקבלת תשלום מלא בסך 23,134,416 דולרים", נכתב.

HP ישראל מיוצגת על ידי משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות'. ECI מיוצגת על ידי משרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון.

מ-ECI נמסר בתגובה כי "מוזר לנו ש-HP בחרה לתבוע, כאשר היא יודעת שלא עמדה בהתחייבויותיה, כפי שנקבעו בחוזה מול ECI. אנו רואים תביעה זו בחומרה רבה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוס

    מוכר וחביב . מה חדש ? הלקוחות היום בוחרים לתבוע את הספק במטרה להתחמק מתשלום.

אירועים קרובים