רון כהן, סימנטק ישראל: "מנמ"רים מתמודדים בעיקר עם הצורך לנהל את המידע הארגוני"

"חלק מהמידע הארגוני מובנה ביישומים שיש להם כלי ניהול ייעודיים, לדוגמה בסיסי נתונים, אבל בעיקרו הוא בלתי מובנה ונמצא בקבצים מסוגים שונים שנוצרים ממערכות שונות", אמר כהן, מנהל טכנולוגיות בסניף הישראלי של ענקית אבטחת המידע ● הוא ציין ש-"התעשייה מאמצת אחסון פלאש" וצופה גידול משמעותי במגמה זו ב-2013, "עד כדי כך שהוא יהיה מיושם כמעט בכל הארגונים הגדולים"

"מנמ"רים וארגונים בעידן הנוכחי מתמודדים בעיקר עם הצורך לנהל את המידע הארגוני. בחלקו מדובר במידע מובנה ביישומים שיש להם כלי ניהול ייעודיים, לדוגמה בסיסי נתונים, אבל בעיקרו הוא בלתי מובנה ונמצא בקבצים מסוגים שונים שנוצרים ממערכות שונות", כך אמר רון כהן, מנהל טכנולוגיות בסימנטק (Symantec) ישראל.

כהן דיבר ברב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס STORAGE&BACKUP 2013, שיתקיים ביום א', 26 במאי, במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה.

לדבריו, "פתרונות האחסון בשוק כיום רבים ומגוונים. חלק מהפתרונות ממוקדים לדרישות ייחודיות (ביצועים, נפחים וכדומה) וחלקם מותאמים לגודל ארגון. ארגונים נמצאים בשינוי מתמיד והצורך לשנות מערכות אחסון, לעתים בפרקי זמן קצרים יחסית, מחייב את הארגונים להשתמש בסביבה גמישה, שמאפשרת ביצוע פעולות אלה במינימום זמני השבתה. בנוסף, ארגונים מרגישים לא אחת שהם 'נעולים' לספק אחסון ושהחלפתו תחייב הוצאות גבוהות – של זמני השבתה, שינויי תוכנות ועוד". הוא אמר שפתרונות ניהול האחסון מבית סימנטק "מאפשרים לארגונים לנהל את המידע באופן אחיד, ללא תלות באופן יישום הפתרון ובמיקום המידע".

"התעשייה מאמצת אחסון פלאש, שמתחיל להחליף אחסון במערכות ייצור", הוסיף כהן. "צפוי גידול משמעותי באחסון פלאש ב-2013, עד כדי כך שהוא יהיה מיושם כמעט בכל הארגונים הגדולים. עם הנגישות המהירה והאמינות יתחיל הפלאש להחליף אחסון בשכבה 1, Tier 1 במרכזי נתונים רבים, בשילוב טכנולוגיות ניוד מידע מתקדמות לאיזון בין ביצועים, עלויות ושמירת מידע לטווח בינוני וארוך".

מגמה נוספת שתימשך השנה היא, להערכתו, "הבחינה מחדש של לקוחות את מערכות הגיבוי וההתאוששות מאסון ואימוץ על ידם של טכנולוגיות גיבוי לדיסק מתקדמות, המשלבות הגנה מהירה, מיטוב של המידע המגובה לשמירת מידע רב על נפח פיזי קטן ויכולות הגנה בין-מתקניות. נראה ארגונים בכל הגדלים מאמצים מערכות גיבוי משולבות לשיפור רמות השרות, הקטנת עלויות, מורכבות ביישום ובתפעול השוטף".

בהמשך תיאר כהן פרויקט Big Data אותו ערכה סימנטק. "לפני כמה שנים התחלנו בבניית מערכת Big Data Analytic, לטובת איסוף, ניתוח ויישום כמויות מידע גדולות מאוד", ציין. "המערכת אוספת נתונים מ- 150 מיליון משתמשי האנטי וירוס של נורטון (Norton). המידע מוכנס לפלטפורמה ועובר תהליכי העלאת מידע (Map-Reduce), ניתוח על ידי יכולות Machine Learning ושמירת מידע לאורך זמן, בהתאם לדרישות. כמות המידע הגולמי הנאספת ביום קרובה ל-1 טרה בייט ובסך הכול קיימות במערכת כ-1.5 טריליון שורות, שנוספות בקצב של כ–700 מיליון שורות לשעה. המערכת משרתת בצורה ישירה את מערך ההנדסה של סימנטק. אלפי מפתחים, מהנדסים ואנליסטים מזינים בה מידע ושולפים ממנה מידע בצורה ממוכנת, לטובת שימוש במוצרי האבטחה השונים של החברה".

הוא אמר, כי "תוצאת הפרויקט היא הגנה מבוססת מוניטין (Reputation Based Security) למיליוני לקוחות החברה בעולם" וציין שללא שימוש במודל Big Data, סימנטק לא יכולה הייתה ליצור תובנות אבטחה מאינסוף הנתונים.

דור חדש של מערכות גיבוי
"מורכבות הולכת וגוברת בתחום הגיבוי הביאה לשוק דור חדש של מערכות משולבות לגיבוי והתאוששות מאסון", הוסיף כהן. "מדובר בדור השלישי של המערכות בתחום, והוא כולל התקנים משולבים לגיבוי שלמעשה, משלבים את הדור הראשון והדור השני במערכת אחת. זו מספקת את כל היכולות הנדרשות ממערכת הגנה על נתונים והתאוששות מאסון".

הוא סיים בהתייחסו לאחסון בעידן הנייד. "גישת Bring Your own Device, שמשלבת בין המידע העסקי של הארגון לעולמו הפרטי של העובד, מביאה לשתי מגמות שקשורות לעולם האחסון", הוסיף. "המגמה האחת היא איך משתמשים ניגשים למידע. מהפכת הניידות הובילה לשינוי מהותי – מאחסון מקומי על שולחן העבודה, המחשב הנייד או שרת הקבצים לאחסון בצורה כלשהי של ענן, שזמין בכל שעה ובכל מקום. המגמה השנייה היא היכן המידע מאוחסן: מהפכת הניידות לצד מגמות כמו המעבר לשירותי ענן תגרום לכך שחלק גדול מהמידע הארגוני יאוחסן ביישומי ענן ציבוריים, פרטיים או בני כלאיים".

מתעניינים באחסון? הירשמו לכנס STORAGE&BACKUP 2013 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים