אוסטרליה: גוברת הביקורת על התחמקות של תאגידים דוגמת אפל וגוגל מתשלומי מס

משרד האוצר האוסטרלי עורך בימים אלה בדיקה סביב העובדה שחברות היי-טק במדינה מעבירות את הרווחים שלהן למדינות אחרות, בהן שיעורי המס נמוכים יותר ● המשרד קרא לאזרחי אוסטרליה לשלוח לו את דעתם בנושא וקבע ש-"חוקי מס שמאפשרים לתאגידים רב לאומיים ליהנות מיחס מועדף בהשוואה לחברות מקומיות פוגעים בחלוקה של המשאבים הכלכליים ומשיתים הוצאות גבוהות יותר על כל אזרחי אוסטרליה"

ממשלת אוסטרליה מביעה ביקורת על תאגידים רב לאומיים, ובעיקר חברות היי-טק, שמתחמקים מתשלומי מסים במדינה ומתעלים לצורך כך את הרווחים שלהם למדינות בהן שיעור המסס נמוך יותר. הממשלה האוסטרלית בודקת את הנושא בימים אלה, כאשר בין הנבדקות נמצאות אפל (Apple) וגוגל (Google).

הביקורת על שיטה זו גברה בחודשים האחרונים, נוכח הירידה בהכנסות של אוסטרליה ממסים, דווקא כאשר הממשלה מנסה למצוא מקורות נוספים לצמצום הגירעון בתקציבה. בממשלה בקנברה ציינו שהחברות מעבירות את הרווחים שלהן למדינות בעלות שיעורי מס נמוכים יותר על אף שגוגל גורפת סכומים גבוהים מפרסום באוסטרליה ואפל נהנית מהכנסות גבוהות ממכירת מוצרים בה.

ביום ו' פרסם משרד האוצר האוסטרלי מסמך שקורא לציבור להביע את עמדתו בסוגיה, על מנת לקבוע אם על הממשלה לטפל בנושא זה מעבר לבדיקה. במשרד מבקשים לקבל עדויות להשלכות של מציאות זו וכן הצעות כיצד להתמודד עמה.

במסמך שהוציא המשרד נכתב, כי "חוקי מס שמאפשרים לתאגידים רב לאומיים ליהנות מיחס מועדף בהשוואה לחברות מקומיות פוגעים בחלוקה של המשאבים הכלכליים ומשיתים הוצאות גבוהות יותר על כל אזרחי אוסטרליה. פרצות בחוקי המס עלולות לפגוע בתפיסה של מערכת המיסוי כהוגנת והן מחייבות את שאר משלמי המיסים לשלם סכום גבוה יותר או להסתפק בשירותים ממשלתיים ירודים יותר".

את התגובות למסמך ניתן להגיש עד 31 במאי ובחודש יוני, מבטיחים במשרד האוצר האוסטרלי, יפורסם מסמך ובו המסקנות שיתקבלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים