משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה נגד יבמ בחשד לשחיתות ברחבי העולם

המשרד חושד, כי הענק הכחול פעל בניגוד לחוק המתייחס לפעילות של חברות אמריקניות במדינות זרות ● על פי החשד, מדובר בשיטה של יבמ, שכן השחיתות לכאורה אירעה בפולין, ארגנטינה, בנגלדש ואוקראינה - בנוסף לחקירה שמנהלת הרשות האמריקנית לניירות ערך נגד החברה ונוגעת לפעילותה בסין ודרום קוריאה

משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה נגד יבמ (IBM) בחשד, כי אירעה בחברה שחיתות בפולין, ארגנטינה, בנגלדש ואוקראינה. זאת במקביל לחקירה שמנהלת הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) בחשד לשוחד בענק הכחול.

בדו"ח שפרסמה יבמ באחרונה צוין שהמשרד בודק האם החברה הפרה את החוק האמריקני המתייחס לשחיתות בפעילויות במדינות זרות. החקירה ביחס לפולין מתנהלת במקביל לחקירה באותו נושא שמנהלות הרשויות של פולין, בעקבות האשמות של עובד שעסק במכירות במכירה זו.

החקירה של משרד המשפטים מגיע בעיתוי לא נוח מבחינתה של יבמ, שמנסה להגיע לפשרה בעניין החקירה של SEC ביחס לפעילותה בסין ודרום קוריאה. העובדה שחקירת משרד המשפטים מתייחסת למספר מדינות עשויה להעיד שאין מדובר באירוע בודד, אלא בשיטה גורפת.

"אם זה קורה במדינה אחת, אפשר לטעון שזהו אירוע בודד. אם זה קורה במספר מדינות, עולה חשד לשיטה, ונשאלת השאלה איזו תוכנית יושמה כדי להבטיח עמידה בתקנות", ציין צ'רלס אלסון, פרופסור לממשל תאגידי באוניברסיטת דלאוור.

הענק הכחול ציין בדו"ח שהגיש ל-SEC, כי החברה משתפת פעולה עם החוקרים. דובר משרד המשפטים האמריקני סירב להגיב ביחס לחקירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים