תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שי גנות, יעל תוכנה: "המנמ"ר נדרש לדעת על משהו – עוד בטרם הוא קרה"

לקראת אירוע טיבקו-יעל תוכנה, יום ה', ה-9 במאי, מלון דניאל הרצליה

06/05/2013 14:45
שי גנות, מנהל אגף תהליכים עסקיים ביעל תוכנה

מאת הילל יוסף

"המנמ"ר והמנהלים העסקיים רוצים, וגם נדרשים, לקבל את המידע לפני שדברים קורים. לדעת על הבעייה עוד בטרם היא צצה. אם יש בעיית תקשורת – אז המנמ"ר רוצה לדעת עליה עוד בטרם מתקשרים לקוחות זועמים. אם המתחרים הוציאו משהו חדש לשוק, אז המנמ"ר והיחידות העסקיות רוצים לדעת על זה ולצאת עם משהו חדיש שלהם", כך אמר שי גנות, מנהל אגף תהליכים עסקיים, יעל תוכנה.

גנות התראיין לקראת כנס אותו תערוך יעל תוכנה ב-9.5, במלון דניאל בהרצליה. בכנס יוצגו פתרונות טיבקו (TIBCO), אותה מייצגת יעל בארץ זה 13 שנים, ויוצגו דרכים כיצד הטמעת מוצרים אלה מסייעת לייעול ולניהול התהליכים העסקיים בארגונים.

לדברי גנות, "כיום יש הרבה מידע בארגונים ומחוצה להם, ויש לסננו בצורה מהירה. כל המידע מגיע ממגוון ערוצים, זו כמות עצומה של מידע ועל מנת לסננו נדרשים כלים חזקים".

המהפכה של טיבקו, אמר גנות, "מתבטאת בשינוי מודל עיבוד הנתונים. בעבר, הוצב במרכז עיבוד הנתונים הארגוני בסיס הנתונים הארגוני, בו נאגר המידע הסטטי אודות כל פעילות שהתרחשה. המודל של טיבקו מציב את הנתונים הדינמיים המשתנים במרכז, במקום בסיס הנתונים, ושירות ערוץ המידע מחבר את הנתונים מכל מקום לכל מקום. כך הארגון עובר לעבוד בארכיטקטורה מוכוונת שירותים, SOA (ר"ת Service Oriented Architecture) במקום ב-איים של יישומי ERP. הארגון מעבד תהליכים חוצי ארגון במערכת, ומקבל כלים המנבאים מה יקרה". כך, אמר, "למשל, הארגון יכול לקבל מידע על לקוח שהוא עומד לאבד, שתי שניות לפני שזה אכן קורה. במודל הישן, כלי הפיתוח היה שרת היישומים ועתה הוא שרת האירועים והארגון מנהל את אירועיו בזמן אמת".

יעל תוכנה, ציין גנות, "מייצגת ומטמיעה את כלי טיבקו בשוק הישראלי יותר מ-13 שנים, בקרב מערכי מיחשוב של מגוון לקוחות, ביניהן פרטנר, פלאפון, בזק, בזק בינלאומי, הוט ולקוחות נוספים כמו משטרת ישראל, אל על, הריבוע הכחול, רפאל, ועוד".

המוצר של טיבקו, ציין גנות, "נמצא בלב הארגון: גם בצד האינטגרציה המחברת מערכות ERP ו-CRM, וגם בצד הפתרונות העסקיים, כגון פירוק חבילות. חבילה זה המידע שיש ב-CRM, אותו מפרקים לנתוני חשבונות ונתוני הפעלה. החבילה מגיעה בתצורה עסקית – וצריך לפרקה לרמת שמערכות הבילינג וההפעלה יכולות 'להבין'. יתרונות מוצרי טיבקו הם: ביצועי שיא, קלות תפעול, הדורשת כוח אדם מועט, וזמן לימוד קצר במיוחד. כל המוצרים מחוברים ביניהם כחבילה ולא בנויים טלאים טלאים".

היתרון המרכזי בקבלת המידע בזמן אמת, אמר גנות, "הוא שכאשר נפתחים נתוני לקוח בערכת ה-CRM, אז אוטומטית תהיה פתיחה גם במערכות המשיקות – ERP, בילינג. הדבר נעשה ללא מגע יד אדם".

גנות סיכם בציינו כי "ליעל תוכנה יש צוות מקצועי, המונה 40 עובדים, הפועל בסביבת טיבקו מרמת ניתוח המערכת ועד להטמעה מקצה לקצה. כרגע אנו מתרחבים בלקוחות הקיימים, ומוסיפים לקוחות חדשים במגזר הפיננסי. פתרונות טיבקו בתצורת ענן מוטמעים בפיילוט אצל כמה לקוחות ואפשרויות נוספות של תשלומים דרך המובייל ו-BPM בלקוחות גדולים. נמשיך להגדיל את נפח הפעילות של טיבקו בישראל".

אירועים קרובים