אינטל חשפה את המיני-ארכיטקטורה החדשה שלה לתחום המובייל

המיני-ארכיטקטורה החדשה קרויה סילברמונט והיא מהווה את הבסיס לדור הבא של המעבדים והמערכות על שבב מבוססי האטום של החברה - מעבדי ה-ביי-טרייל ● על פי אינטל, הטכנולוגיה החדשה מאפשרת עד פי שלושה כוח מיחשוב לעומת הדור הנוכחי של השבבים ועד פי חמישה פחות צריכה כוח ● היא מהווה חלק מהמאמצים של אינטל להדביק את הפער שנפתח בשוק המעבדים לטלפונים חכמים, שבו ידה על התחתונה לעומת המעבדים המבוססים על טכנולוגיות ARM

אינטל (Intel) חשפה אתמול (ב') את סילברמונט (Silvermont), המיני-ארכיטקטורה החדשה שלה שמיועדת לתחום המובייל. מדובר בבסיס לדור הבא של המעבדים והמערכות על שבב מבוססי האטום (Atom) של החברה – מעבדי ה-ביי-טרייל (Bay Trail). כפי שפורסם לפני מספר שבועות, באינטל מייחסים חשיבות רבה להשקה הזו של המעבדים, שכן הם עתידים לשפר את מעמדה בשוק המערכות על שבב לטלפונים חכמים ולטאבלטים.

"לא רק שהפחתנו במיני-ארכיטקטורה החדשה את צריכת הכוח באופן משמעותי, הכנסנו בה גם שיפור משמעותי בביצועים", אמר דדי פרלמוטר, מנהל המוצרים הראשי של אינטל. לדבריו, היא מאפשרת עד פי שלושה כוח מיחשוב לעומת הדור הנוכחי של השבבים ועד פי חמישה פחות צריכה כוח.

המעבדים והערכות על שבב המבוססים על סילברמונט ייוצרו בליטוגרפיה הנוכחית והחדשה יחסית של החברה, ב-22 ננו-מטר. באינטל מתכוונים להשתמש ביכולות צריכת הכוח של השילוב הזה, שאמורות להגיע לשבעה וואט, עבור מערכת על שבב מלאה, כדי להציע מעבדים מרובעי ליבה במהירות של 2 ג'יגה-הרץ.

הטכנולוגיה החדשה היא חלק מהמאמצים של אינטל להדבקת הפער שנפתח בשוק המעבדים לטלפונים חכמים, שבו ידה על התחתונה לעומת המעבדים המבוססים על טכנולוגיות ARM, ובראשם מעבדי ה-Snapdragon עתירי הביצועים של קוואלקום (Qualcomm). בחברה מקווים שהמיני-ארכיטקטורה החדשה תעזור להם לסגור את הפער הזה, אם לא מעבר לכך.

מעבר לשוק הטאבלטים והטלפונים החכמים אמורה המיני-ארכיטקטורה החדשה להיות בסיס למעבדי ה-Avoton אותם מייעדת אינטל לשוק המתעורר של המיני-שרתים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים