ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC: עולם ה-IT עובר את מהפכת הדור השלישי

"מגמות הענק של תעשיית המיחשוב הן ניידות, מיחשוב ענן, Big Data ואבטחה, ועסקים שישתמשו בהן ישתנו לחלוטין", אמר טוצ'י בכנס השנתי של החברה, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס ● לדבריו, "ה-Big Data ישנה לחלוטין את כל העסקים בתעשייה - הררי הנתונים שייאספו מכל המכשירים הניידים פותחים אפשרויות אדירות לאיסוף וניתוח של מידע וניצולו לתועלת עסקית"

"ברור לכל שמגמות הענק של תעשיית המיחשוב הן ניידות, מיחשוב ענן, הטיפול במאגרי ענק של נתונים (Big Data) ואבטחה. המגמות האלה מגלמות אפשרויות רבות, כי בעקבותיהן ישתנו לחלוטין העסקים שישתמשו בטכנולוגיות האלה ובעקבות כך ישתנו גם כל המודלים העסקיים. בכך אנחנו, ב-EMC, מתמקדים", כך אמר מנכ"ל החברה, ג'ו טוצ'י.

טוצ'י דיבר במליאת הפתיחה של היום השני של כנס EMC World 2013, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס, עם 15 אלף משתתפים מכ-100 מדינות. קבוצת העיתונאים והאנליסטים לבדה כוללת 265 אנשים מ-50 מדינות.

"ה-Big Data ישנה לחלוטין את כל העסקים בתעשייה", אמר טוצ'י. הוא ציין שלפי הערכות IDC, עד סוף העשור יהיו בעולם 200 מיליארד מכשירים ניידים מחוברים לאינטרנט לעומת שניים-שלושה מיליארד כיום. לדבריו, "הררי הנתונים שייאספו מכל המכשירים הניידים פותחים אפשרויות אדירות לאיסוף וניתוח של מידע וניצולו לתועלת עסקית".

באחד ממפגשי הכנס נתן אחד המרצים דוגמה המייצגת את השינוי שיתחולל במודלים העסקיים: ביטוח רכב נמכר כיום לפי ידע מסוים שקיים. למשל, נהג צעיר משלם יותר מנהג מבוגר. בעתיד, ישלם הנהג לפי איכות הנהיגה שלו, כך שמי שנוהג בצורה בטוחה יותר ומציית לחוקי התנועה ישלם פחות ממי שהתנהגותו על הכביש לא אופטימלית. כל זה יהיה מבוסס על אלפי פריטי המידע שיהיו לחברת הביטוח, מאחר שהעולם יהפוך לאינטרנט של דברים ולכל דבר – למשל מכונית, כביש ורמזור – תהיה כתובת IP; על זמינותו התמידית של המידע – במערכי אחסון גדולים ומהירים, מבוססי ענן; ועל היכולת לנהל את המידע ולבצע בו בדיקות וניתוחים בזמן אמת, קרי: טיפול ב-Big Data.

בהרצאתו סקר טוצ'י את התפתחות ה-IT, שנמצא כיום בפלטפורמה השלישית שלו, כפי שמכנה זאת IDC. הוא ציין שבעוד שהפלטפורמה הראשונה הייתה המיינפריים והשנייה התבססה על שרת-לקוח עם מחשבי ה-PC וחלונות (Windows), הפלטפורמה השלישית כוללת את מיחשוב הענן, ה-Big Data והרשתות החברתיות. מדובר במיליארדי משתמשים, ריבוי מערכות הפעלה ומיליוני יישומים, עקב היותם של מכשירי הקצה BYOD – מכשירים ניידים מכל הסוגים. "אנחנו מתמקדים כיום בפלטפורמות השנייה והשלישית, שכן המעבר בין הפלטפורמות הוא מסע ארוך מבחינת הארגונים. הוא לא קורה ביום אחד, אבל הוא יקרה", אמר טוצ'י.

הוא ציין שבכל אחת מהפלטפורמות הללו היו חברות שניצחו וכאלה שהפסידו, ו-EMC מכוונת את עצמה להיות אחת מהמרוויחות בעידן הבא, של הניידות. לדבריו, החברה סוללת את דרכה לשם באמצעות מיחשוב ענן, Big Data ואבטחה – שלוש המנטרות שמרחפות בחלל הכנס שוב ושוב.

"פדרציה של חברות"
"הדרך להצלחה בעידן החדש מתבססת על הפדרציה של החברות EMC ,VMware, פיבוטל ו-RSA", אמר טוצ'י. "כל אחת מהן פועלת בצורה עצמאית ותחת המותג שלה, אך כולן יחד פועלות כדי לעמוד בחזון של התאמה לעידן החדש, ש-EMC מכנה מרכזי מידע מוגדרי תוכנה".

מרכזי המידע האלה יתבססו על VMware, שהתוכנה שלה תאפשר את בניית הענן, על פיבוטל, שתאפשר את הטיפול ב-Big Data ותסייע לארגונים להשיג ערך מהררי הנתונים הנאספים מכל המקורות, ועל RSA, שתספק את האבטחה המתאימה.

טוצ'י הזכיר בהרצאתו את המוצר הראשון שהחברה הכריזה עליו, שמבוסס על הטכנולוגיה של XtremIO הישראלית, שנרכשה על ידי החברה לפני שנה תמורת כ-430 מיליון דולרים, ומשלב את הפלאש בטכנולוגיות של EMC.

כשטוצ'י אומר – כדאי להאמין לו
כדאי להאמין לשינוי הגדול בעולם ה-IT ולפוטנציאל הגלום בו לעסקים עליהם מדבר טוצ'י. מאז שהחל טוצ'י לעמוד בראש EMC, ב-2002, צמחה החברה ממחזור של 5.4 מיליארד דולרים למחזור של 21.7 מיליארד ב-2012, עם צפי להכנסות של יותר מ-23 מיליארד ב-2013. הצמיחה האדירה הזאת באה הודות ליכולתו של טוצ'י "לקרוא את המפה", להבין את המגמות ב-IT ולרכוש כ-70 חברות טכנולוגיות שמוצריהן משתלבים ותורמים לעסקי החברה.

"מדי שנה, EMC משקיעה 10% מהמחזור שלה ברכישת חברות טכנולוגיות, וזה יקרה גם השנה", אמר טוצ'י. מלבד הרכישות, מקפידה החברה להשקיע בכל שנה כ-12% מן המחזור שלה במחקר ופיתוח, וכך, "על ידי חדשנות פנימית וחיצונית, אנחנו מספקים מוצרים שמתאימים להיום ולמחר".

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים