תוכן שיווקי

ניר קליינמן, מנהל תחום אחסון ביבמ ישראל – דחיסה בזמן אמת: הטכנולוגיה הייחודית של יבמ חוסכת מקום, זמן וכסף

09/05/2013 09:33

בשנת 2010 רשמה יבמ ציון דרך בתחום האחסון, כאשר הציגה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת דחיסת נתונים בזמן אמת – Real Time Compression (ר"ת RTC). בניגוד לטכנולוגיות דחיסה אחרות, הבוחנות נתונים רק לאחר שנשמרו כבר על גבי הדיסק – הדחיסה בטכנולוגיה המוצעת על יד יבמ, מתבצעת בזמן אמת, כבר בתהליך הקליטה הראשוני של הנתונים ולפני כתיבתם על הדיסק.

דחיסת הנתונים בזמן אמת מציגה חיסכון משולש: בנפח האחסון הנדרש, בזמן הנדרש לפעולת האחסון ובעומס הנוסף שנדרש לדחיסת הנתונים המאוחסנים כבר על גבי הדיסק ולכתיבה הכפולה שלהם.

טכנולוגית RTC מבצעת דחיסה של הנתונים בשיעורים של עד 80% ופועלת הן ברמת בלוק האחסון והן ברמת הקבצים. היתרון בטכנולוגיה היא היכולת לכתוב את המידע הדחוס באופן אקראי וללא צורך בגישה אל מידע המקור הדחוס. יכולת זו מאפשרת לבצע את הדחיסה בזמן אמת וללא פגיעה בביצועים. אין צורך בשינויי תצורה בצד היישומים או בשרתים, ולמעשה השרת אינו "מודע" כלל לכך שהוא מטפל במידע דחוס.

יבמכמו כן במערכות האחסון SVC ו-Storwize V7000, התומכות ביכולת הוירטאליזציה ו-RTC, ניתן להגר נתונים ממערכות קיימות – ללא הפרעה לעבודה השוטפת, ובכך לדחוס גם את המידע במערכות הקיימות ולהשיג באמצעות כך חסכון משמעותי לארגון. משתמשים בסדרת שרתי PureFlex של יבמ יכולים לכלול במערך המחשוב שלהם גם יחידות אחסון Flex System V7000. יחידות אלו זהות בתפקודן למערכות האחסון בתצורתן העצמאית, ומשולבות באופן שקוף בסביבת הניהול של Flex System.

כדי להעריך את היקף הדחיסה האפשרי באמצעות RTC, מציעה יבמ שירות בדיקה באתר הלקוח. השירות מתבסס על כלי שנקרא  Comprestimator. כלי ייחודי זה משתמש באלגוריתמים מתמטיים וסטטיסטיים בקריאה בלבד בכדי להעריך את שיעור הדחיסה שניתן לקבל על מאגר הנתונים\מידע של הלקוח. שירות זו אינו כרוך בתשלום ותוצאות הבדיקה מתקבלות באופן מיידי, עם סיום הבדיקה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לניר קליינמן או למוקד הלקוחות של יבמ בטלפון 6008*

אירועים קרובים