דיווחים: יאהו! מבקשת לבטל את הסכם החיפוש עם מיקרוסופט

המנכ"לית, מריסה מאייר, מחפשת פתח מילוט מאז שמונתה לתפקידה בקיץ האחרון - כך על פי ידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל ● על פי דו"ח שיאהו! הגישה אתמול (ג') לרשויות, שיתוף הפעולה לא הניב הכנסה לחיפוש בשיעור שהובטח בהסכם ולפיכך האריכה מיקרוסופט את הערובה להכנסה לחיפוש לשנה נוספת

מנכ"לית יאהו! (!Yahoo), מריסה מאייר, הביעה בעבר אכזבה משיתוף הפעולה עם מיקרוסופט (Microsoft) בתחום החיפוש, וכעת מבקשת לבטל את ההסכם – כך עולה מידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). מאייר מחפשת פתח מילוט מההסכם אך עד כה לא מצאה כזה, על פי מקור יודע דבר שמצוטט בעיתון. לטענת המקור, מאייר מבקשת לבטל את ההסכם מאז שעברה מגוגל (Google) ונכנסה לתפקידה כמנכ"לית יאהו!

מיקרוסופט ויאהו! חתמו ב-2010 על הסכם ל-10 שנים, שבמסגרתו תפעיל מיקרוסופט את החיפוש של יאהו! בעוד שהאחרונה תמכור פרסום בנכסי האינטרנט של הענקית מרדמונד. אולם, על פי דו"ח שיאהו! הגישה אתמול (ג') לרשויות, שיתוף הפעולה לא הניב הכנסה לחיפוש בשיעור שהובטח בהסכם ולפיכך האריכה מיקרוסופט את הערובה להכנסה לחיפוש לשנה נוספת.

זו הפעם השנייה שמיקרוסופט נאלצת להאריך את תקופת הערובה עקב אי עמידה ביעדים של הכנסה לחיפוש, לאחר שזו הוארכה כבר פעם אחת, עד מרס האחרון.

מאייר מאוכזבת שההסכם עם מיקרוסופט לא הניב את ההכנסות ואת נתחי השוק המקווים. "אחד העקרונות בשיתוף פעולה הוא שאנחנו רוצים יחד להגדיל את נתח השוק המשותף שלנו ולא רק לחלוק זה בנתח השוק של זה", אמרה מאייר למשתתפים בוועידה לטכנולוגיה ואינטרנט של גולדמן זקס (Goldman Saches), שהתקיימה בפברואר. "הבעיה הגדולה ביותר שלנו כרגע היא הופעות של מודעות".

יאהו! סירבה להגיב לידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל ומסרה רק ש-"מיקרוסופט מוסיפה להיות שותפה חשובה של יאהו!"

גם במיקרוסופט סירבו להתייחס ישירות לידיעה וציינו, כי הם פועלים לשפר את שיתוף הפעולה ביחד עם יאהו! "אנחנו מוסיפים לראות התקדמות משמעותית בחזית של ההכנסה לחיפוש ופועלים ביחד עם יאהו! להגביר עוד יותר את שיתוף הפעולה, על מנת לספק למפרסמים ולצרכנים חופש בחירה וערך אמיתי", מסר דובר החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים