הפנטגון: סין תקפה קיברנטית את צבא ארצות הברית וחברות עסקיות אמריקניות

משרד ההגנה האמריקני מעלה הילוך ועובר מהאשמות מרומזות על כך שסין תקפה קיברנטית את ארצות הברית להאשמות הישירות ● המשרד פרסם דו"ח לפיו סין גנבה מידע מהצבא ומחברות עסקיות בארצות הברית על מנת לקדם את המגזר הצבאי וענף ההיי-טק בה ● מחברי הדו"ח מזהירים שסין מנסה באמצעות זאת לפתח יכולות לוחמה אלקטרונית מתקדמות, שינטרלו את היתרון שממנו נהנתה ארצות הברית עד כה בתחום זה

סין גנבה מידע מהצבא ומחברות עסקיות בארצות הברית על מנת לקדם את המגזר הצבאי וענף ההיי-טק בה – כך עולה מדו"ח שהגיש משרד ההגנה של ארצות הברית לקונגרס.

הפנטגון מאשים, כי הריגול התעשייתי הסיני מזין את המודרניזציה המהירה שעוברים המגזר התעשייתי וענף ההיי-טק במדינה. על פי הדו"ח, שמונה 92 עמודים ופורסם שלשום (ב'), המידע שנגנב מאפשר לקובעי המדיניות ולגורמים צבאיים בסין "לשרטט תמונה של רשתות ההגנה של ארצות הברית, הלוגיסטיקה והיכולות הצבאיות שניתן יהיה להפעיל במקרה של משבר".

מחברי הדו"ח מזהירים שפעילויות הריגול מסייעות לסין לפתח יכולות מתקדמות של לוחמה אלקטרונית, שיאפשרו לנטרל את היתרון שממנו נהנתה ארצות הברית עד כה בתחום זה, וגם בתחומים אחרים.

"ההשקעות של סין במערכות מתקדמות ללוחמה אלקטרונית, כלי נשק התקפיים ורשתות מחשבים… משקפות את הדגש והעדיפות שמעניקה ההנהגה הסינית להקמת יכולת שתעניק להם יתרון בתחומי המידע והמיחשוב", על פי הפנטגון. "בבייג'ינג משקיעים בתוכניות צבאיות ובכלי נשק שנועדו לשפר את היכולת לפעול בטווח רחוק ובתחומים מתפתחים כמו לוחמה מקוונת, מלחמה בחלל ולוחמה אלקטרונית".

ההאשמות על מעורבות סינית במתקפות המקוונות נגד אינטרסים של ארצות הברית אינן חדשות. חברות אבטחה וחברות פרטיות בארצות הברית מאשימות מזה זמן רב את סין בביצוע של אינספור מתקפות מקוונות על מנת לגנוב מידע מהצבא, מהממשל ומתאגידים.

אולם, למרות הרטוריקה המתלהמת, בממשל האמריקני נמנעו עד כה מלהאשים את ממשלת סין ישירות באחריות למתקפות מקוונות. נראה שמדיניות זו משתנה כעת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים