אנדי וולארד, טיבקו: "בעולם התחרותי של היום, חשיבות הזריזות בתגובה ללקוח גדולה שבעתיים"

"כיום קשה מאי פעם לשמר לקוחות, כי הם לא נאמנים ונוטים לנטוש ארגונים במהירות", אמר וולארד, מנהל שותפים בחברה ● לדבריו, "המנמ"רים והמנהלים העסקיים רוצים, וגם נדרשים, לקבל את המידע על אירועים עוד בטרם הם קרו; יש לדעת על הבעיה עוד בטרם היא צצה"

"שימור הלקוחות נעשה משימה קשה מאי פעם, כי הם לא נאמנים ונוטים לנטוש ארגונים במהירות. בתקופה דינמית ותחרותית כמו כיום, החשיבות של המענה המהיר והמיטבי בתגובה ללקוח עולה שבעתיים", כך אמר אנדי וולארד, מנהל שותפים בטיבקו (Tibco).

וולארד היה דובר המפתח בכנס שערכה היום (ה') יעל תוכנה, נציגת טיבקו בישראל זה 14 שנים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים במלון דניאל בהרצליה, בהנחיית שי גנות, מנהל אגף תהליכים עסקיים ביעל תוכנה, ובהשתתפות יותר מ-200 מלקוחות החברה.

לדברי וולארד, "טיבקו חוותה שינוי בשנים האחרונות ומפעילות בעולם האינטגרציה היא פועלת כיום בעולם ניהול התהליכים העסקיים (BPM). דרך הבנת התהליכים העסקיים בארגון ניתן להגיב טוב יותר לדרישות השוק בכלל וללקוחות בפרט. המנמ"רים והמנהלים העסקיים רוצים, וגם נדרשים, לקבל את המידע על אירועים עוד בטרם הם קרו. יש לדעת על הבעיה עוד בטרם היא צצה".

הוא דימה את פעילויות טיבקו למהלכים בעולם הריקוד: זחילה – "ניתוח הנתונים העסקיים", הליכה – "נאמנות לקוחות", ריצה – "שינוי ארגוני" ולעוף – "ארגון המשלב את המימד החברתי". לדבריו, למעט ההיבט החברתי, דבר מהפעילויות הללו אינו חדש, אלא שהדגש כיום הוא על שילוב כלל המימדים ועשייתם בזמן אמת.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

יש לטיבקו יותר מ-3,000 לקוחות בעולם, עם יותר משלושה מיליון משתמשים עסקיים, ציין וולארד. הוא תיאר את אסטרטגיית החברה, המכונה "שתי השניות" ופותחה על ידי המנכ"ל והמייסד שלה, ויווק ראנדיבה. "התפיסה גורסת שעדיף לקבל מעט מידע שתי שניות לפני שקורה משהו מאשר הרבה מידע – אבל חודשים אחרי. הדגש הוא על קבלת החלטות מבוססות מידע שהגיע בזמן אמת, על מנת שהארגון לא יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה", אמר.

שי גנות, מנהל אגף תהליכים עסקיים ביעל תוכנה. צילום: שחר אביטןוולארד סיכם באומרו, כי "נדרש לנצל את המידע שכבר קיים בארגון, שהוא נכס ארגוני, לטובת מיטוב התהליכים העסקיים, שיפור התגובה ללקוחות והפיכת הארגון לזריז וגמיש".

"המהפכה של טיבקו"
גנות אמר ש-"המהפכה של טיבקו מתבטאת בשינוי מודל עיבוד הנתונים. בעבר, הוצב במרכז עיבוד הנתונים הארגוני בסיס הנתונים הארגוני, בו נאגר המידע הסטטי אודות כל פעילות שהתרחשה. המודל של טיבקו מציב את הנתונים הדינמיים המשתנים במרכז, במקום בסיס הנתונים, ושירות ערוץ המידע מחבר את הנתונים מכל מקום לכל מקום. כך הארגון עובר לעבוד בארכיטקטורה מוכוונת שירותים, SOA (ר"ת Service Oriented Architecture) במקום באיים של יישומי ERP. הארגון מעבד תהליכים חוצי ארגון במערכת ומקבל כלים המנבאים מה יקרה. כך, למשל, הארגון יכול לקבל מידע על לקוח שהוא עומד לאבד שתי שניות לפני שזה אכן קורה. במודל הישן, כלי הפיתוח היה שרת היישומים ועתה הוא שרת האירועים והארגון מנהל את אירועיו בזמן אמת".

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: קובי קנטורנתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, אמר ש-"פתרונות טיבקו, אותה אנחנו מייצגים, מסייעים לעסקים לשלב מידע, תהליכים ויישומים מבוזרים ולא תואמים – בתעשיות השונות ולנתח אותם בזמן אמת. הפתרונות מאפשרים להתמקד בצורך העסקי ולהעניק את מירב הפתרון תוך צמצום למינימום את השימוש בקוד. הדבר נעשה בתצורת שרידות מלאה, המכוונת לביצועים גבוהים. זאת, תוך שמירה על יכולות מתקדמות של ניטור, בקרה, אבטחה וניהול המערכת. ליעל יש צוות מקצועי, המונה 40 עובדים, שפועל בסביבת טיבקו מרמת ניתוח המערכת ועד להטמעה מקצה לקצה. כרגע אנחנו מתרחבים בלקוחות הקיימים ומוסיפים לקוחות חדשים במגזר הפיננסי. פתרונות טיבקו בתצורת ענן מוטמעים בפיילוט אצל כמה לקוחות ואפשרויות נוספות של תשלומים דרך המובייל ו-BPM בלקוחות גדולים".

איל דורון, ארכיטקט פתרונות ענן ב-CA ישראל. צילום: שחר אביטןאברהמי סיים בציינו, כי "יש לנו עשרות לקוחות בתחום ואני צופה גידול בפעילות בתחום השנה וב-2014".

איל דורון, ארכיטקט פתרונות ענן ב-CA ישראל, אמר ש-"החדירה הגוברת של יישומים מבוססי ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) בכלל ויישומים מבוססי טיבקו בפרט אפשרה לארגונים רבים להפיק תועלת מניצול מחדש של יישומי תוכנה. מנגד, חל קיטון ביכולת המיקבול של הפיתוח. כלומר, תיקון או שדרוג של רכיב תוכנה משותף עוצר פיתוחים אחרים שנשענים עליו. לכן, הצורך האמיתי הוא לייצר יכולת לא מקוונת (אוף ליין) המאפשרת למפתח 'ללכת בלי ולהרגיש עם', משמע – להחזיר את היכולת לפתח במקביל, בלי שהדבר יפגע ביישומים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים