אחרי יממה: חודשה תעבורת האינטרנט בסוריה

המדינה חזרה לרשת העולמית כ-24 שעות לאחר שנותקה ממנה כליל ● לפי אומדנים, היקף תעבורת האינטרנט בסוריה עמד אתמול בבוקר על 0 ורק שלושה נתבים פעלו מתוך כ-80 נתבים שפעילים בסוריה בדרך כלל

תעבורת האינטרנט בסוריה חודשה, יממה לאחר שהמדינה, שמתנהלת בה מלחמת אזרחים עקובה מדם, נותקה מהרשת. ההשבתה נמשכה כ-24 שעות – בין הימים ג' ל-ד'.

חברות רבות הודיעו על ניתוקה של סוריה מהרשת, בהן גוגל (Google) וחברות אבטחה. ג'ים קואוי, מנהל הטכנולוגיה הראשי של חברת רנסיס (Renesys), אמר במהלך ההשבתה, כי "איננו רואים אף לא שבב של תנועה. לא הצלחנו לשלוח אותות Ping לאף שרת בתוך סוריה. אתרי אינטרנט ממשלתיים, אוניברסיטאות, שרתי DNS, נתבי ליבה, בנקים, חברות עסקיות, לקוחות DSL, טלפונים חכמים – כולם נעלמו מהרשת".

חברת Akamai פרסמה תרשימי תעבורה שמהם עולה, כי אתמול בבוקר עמד ההיקף של תעבורת האינטרנט בסוריה על 0. ההשבתה החלה לאחר ששני שרתי DNS של סוריה – ns1.tld.sy ו-ns2.tld.sy – הפסיקו להגיב. "הניתוב באינטרנט מבוסס על מערכות BGP (ר"ת Border Gateway Protocol), שמבטיחות שכל הנתבים באינטרנט ידעו להגיע לכתובות IP מסוימות", הסביר דן הווארד, מנהל הטכנולוגיה הראשי של חברת Umbrella Security Labs, בהודעה שפרסם בבלוג. "כשלא ניתן להגיע לטווח מסוים של כתובות IP, הוא מוסר ממערכות BGP". במקרה של סוריה, ציין הווארד, היו פעילים בעת שאמר את הדברים רק שלושה נתבים מתוך קרוב ל-80 שפעילים בדרך כלל.

הווארד הוסיף, כי "בפועל נותקה התקשורת של סוריה עם שאר העולם. לא ברור אם תקשורת האינטרנט בתוך סוריה זמינה. על אף שהסיבה להשבתה אינה ידועה עדיין, בעבר נבעו השבתות כאלה מפעולה יזומה של הממשלה או מנזק שנגרם לתשתיות".

זו אינה הפעם הראשונה שבה הושבתה התקשורת בסוריה. בפעם הקודמת, בחודש נובמבר, המדינה נותקה מהאינטרנט למשך יומיים והממשלה טענה, כי הניתוק נבע ממתקפות של מורדים.

לדברי קואוי, ההשבתה של האינטרנט בסוריה אינה אמורה להפתיע, עקב מלחמת האזרחים. "במציאות של כאוס ונוכח האירועים הטרגיים, איש לא אמור להיות מופתע כשרשת האינטרנט מפסיקה לפעול", אמר. "מה שמפתיע זה שבמשך 360 ימים בשנה, רשת האינטרנט בסוריה דווקא פועלת כסדרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים