יריד התעסוקה של ההיי-טק בישראל: הדגש הוא על ניסיון

בשל המצב הכלכלי, מעסיקים מחפשים אנשי היי-טק בעלי ניסיון ולכאלה שאין ניסיון קשה להתקבל - כך עולה מהיריד, שהופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו מאות מעסיקים ומחפשי עבודה בהיי-טק ● הבעיה חמורה גם במגזר החרדי ולדברי מחפשי עבודה ממגזר זה, המדינה לא מעניקה להם את המסגרות המתאימות על מנת להשתלב בשוק

הניסיון של המועמדים לעבודה בהיי-טק מקבל בימים אלה דגש רב יותר, בעקבות המצב הכלכלי – כך עולה מדברים שאמרו בכירים רבים בתחום ביריד התעסוקה של ההיי-טק בישראל, שהופק על ידי אנשים ומחשבים והתקיים לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה.

נירית עמר, מנהלת הגיוס במלם-תים, אמרה ש-"יש בימים אלה היצע רב מבעבר, אבל הביקוש הרבה יותר גדול ממנו. אנחנו ממיינים את הפונים אלינו למשרות באופן מאוד מדוקדק".

לדבריה, "מלם-תים מחפשת בעיקר אנשים מנוסים בעולם התוכנה והמיחשוב לתחומי מיקרוסופט (Microsoft), ג'אווה (Java) ו-BI, כמו גם אנשי QA, ניתוח מערוכת ועוד. יש לנו כ-400 משרות פתוחות, הן עבור המגזר הפרטי והן עבור המגזר הממשלתי".

תומר ויקינסקי, סמנכ"ל משאבי אנוש עסקי בחברת לוג און, שייצגה ביריד את החברה הבת, GO FOR IT, אמר ש-"יש פרויקטים וביקושים, והמרדף הוא אחרי המהנדסים המצטיינים בשוק. התחרות האמיתית היא עליהם, וזה גורם לחברות לשלם להם יותר ולתת להם תנאי העסקה טובים יותר. תמיד יש תחושה של מחסור".

GO FOR IT היא חברת השמה העובדת מול לקוחות בשוק ההיי-טק, מסטארט-אפים דרך מרכזי פיתוח מקומיים וכלה בארגונים אחרים. לדבריו, "אנחנו מחפשים בוגרי יחידות טכנולוגיות מצטיינים, אנשי תוכנה בכל המקצועות – מתכנתי ג'אווה, ++C, דוט.נט, ,WCF ,WPF מתכנתים בכל הפלטפורמות של המובייל, אנשי BI, תשתיות ובדיקות תוכנה".

נילי חייקין, מנהלת גיוס במאיה מיקור-חוץ, אמרה ש-"לפי כל התחזיות, ב-2013 צפויה האטה. ראינו את זה ברבעון הראשון של השנה, בכמות המשרות הפתוחות ובכמות הגיוסים, בימים אלה נפתחות יותר משרות, מלקוחות חדשים וישנים. אנחנו גם שומעים מהמנהלים בחברות אליהן אנחנו שולחים אנשים על הפרויקטים המתוכננים לרבעונים השני והשלישי של השנה". היא אף דיברה על העסקת מבוגרים ואמרה, כי "בטיפול נכון ובליווי אישי ניתן למצוא עבודה גם לבני 45 ומעלה. באחד המקרים קיבלנו לעבודה אישה בת 61".

לדברי ורד ליפשיץ, מנהלת גיוס באלעד מערכות, "ברבעון הראשון של 2013 היה מספר המשרות נמוך יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד והדרישות הפכו להיות ספציפיות יותר, גם מבחינת הניסיון הטכנולוגי וגם מחינת הוותק בתחום. יש אמנם פחות משרות, אבל עם זאת עדיין יש במשק דרישה לאנשי IT. אנשים שיש להם ניסיון רלוונטי מוצאים עבודה והתהליכים הם ממוקדים וקצרים".

היא פירטה ואמרה ש-"אנחנו מחפשים מנתחי מערכות ומנהלי פרויקטים, תוכניתנים בתחומי הדוט.נט וגה'אווה, DBA של אורקל (Oracle) ו-SQL Server, ואנשי תשתיות, החל מתומכים טכניים ועד לאנשי סיסטם בכירים. אנחנו גם מחפשים מהנדסי תוכנה בתחום זמן אמת ומהנדסי חומרה".

מור יוסף, מתאמת גיוס בחברת נס, ציינה ש-"מבחינתנו, מצב השוק סביר. הרבה אנשים מחפשים עבודה ומשרות נפתחות בקצב בינוני. המצב קשה במיוחד לאנשים בלי ניסיון, לסטודנטים שיוצאים לשוק".

היא הוסיפה ש-"אנחנו מחפשים בעיקר אנשים מנוסים. נפתחות גם משרות ללא ניסיון, אבל לא במידה מספקת. אנחנו ומחפשים מועמדים מכל תחומי ה-IT: פיתוח, בדיקות, מדריכים, מטמיעים, טכנאים ואנשי תמיכה. אנחנו מחפשים בעיקר מועמדים עם ניסיון. יש רבים מאוד כאלה ו-50% מהאנשים שפגשנו ביריד יכולים להיות מאוד רלוונטיים עבורנו".

שחר אשר, מנכ"ל Job click, אמר ש-"נראה שהמשק מחפש כרגע כיוון ולא ברור האם כמות המשרות הפנויות תתרחב או תצטמצם. המיון של המגייסים הפך לקפדני מתמיד ומועמדים מחפשים את הדרכים היעילות והמהירות כדי להגיע למשרות רלוונטיות עבורם, על ידי שימוש בכלים, אתרים ודרכים שונות". Job click הוא אתר השמה המציע שרות למחפשי עבודה ולמעסיקים, בהן אפשרות להבליט מודעות שעדיין רלוונטיות".

גם השנה הייתה ביריד נציגות לשירות התעסוקה. השתתפו בו מטעם הישרות יוסי דוקטורי, מתאם מעסיקים בלשכת התעסוקה בלוד, ויוסי ישראלי, מרכז מעסיקים במחוז ירושלים. לדברי דוקטורי, אחת המטרות של השתתפות שירות התעסוקה ביריד היא להציג בפני המועמדים לעבודה את אתר האינטרנט שאליו הם יכולים להעלות קורות חיים ושניתן ליצור דרכו קשר ישירות עם מועמדים. כמו כן, האתר מפרט על הסדנאות וקורסי ההכשרה ומאפשר למועמדים להוריד ואוצ'רים לקבלת מענק של 8,000 שקלים, שניתן למועמד אם הוא מתקבל למקום העבודה ומתמיד בו.

מה במגזר החרדי
אחד הנושאים הבולטים בימים אלה בשיח הציבורי הוא התעסוקה במגזר החרדי, ובין מחפשי העבודה שהשתתפו ביריד היו גם מועמדים ממגזר זה. אחד מהם, יוסי יוסקוביץ' לוי, אמר ש-"אנחנו בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב מהמכללה החרדית בירושלים ואנחנו מחפשים עבודה בתחום התכנות, ++C ,C וג'אווה".

"אנחנו מחפשים עבודה כבר מספר חודשים", הוסיף. "אין לנו ניסיון וקשה למצוא עבודה אם אין לך ניסיון. מדברים כיום הרבה על כך שהציבור החרדי צריך להתמקצע בתחומים שונים, אבל המדינה לא מייצרת את התשתית המתאימה לחרדים למצוא תעסוקה לאחר שכבר הוכשרו".

מחפש עבודה נוסף הוא שבתאי פאר, הנדסאי תעשיה וניהול ואלקטרונאי מערכות תקשורת. לדבריו, "התחושה היא לא טובה. אני מחפש עבודה כבר שלושה חודשים וההיענות נמוכה יחסית, אולי בגלל ההאטה של השוק. זה שוק של מעסיקים יותר מאשר של מחפשי עבודה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    לכל אותם נציגי חברות אשר מחפשים רק עובדים בעלי ניסיון , יש לי תיהיה אחת. האם אתם נולדתם עם ניסיון או שרכשתם אותו עם השנים? כי אם נולדתם עם ניסיון אזי אתם יצורים מעולם אחר ואם לא אזי אתם אגואיסטים.וכשיהיו לכם ילדים אשר יחפשו עבודה ולא יהיה להם ניסיון מעניין מאוד מה אז תגידו?

אירועים קרובים