חברת החשמל תקים מתקן אימונים להגנה מפני מתקפות קיברנטיות שמיועד לארגונים גדולים במשק

המתקן, סייבר ג'ים, ימוקם במרכז ההדרכה של חברת החשמל בחפצי-בה, סמוך לתחנת הכוח אורות רבין, ויהיה מיועד עבור חברות אנרגיה ותשתית, תשתיות אסטרטגיות ולאומיות, ארגונים בארץ ובחוץ לארץ ● במתקן יתאמנו במגוון מתארים של מתקפות, החל ממתקפת מניעת שירות מבוזרת, עבור ב-Root-Kit וכלה במתקפות ממוקדות וממושכות

חברת החשמל וסייבר קונטרול יקימו סייבר ג'ים (Cyber gym) – זירת אימונים להגנה מפני מתקפות סייבר. זירת האימונים מיועדת עבור חברות אנרגיה ותשתית, תשתיות אסטרטגיות ולאומיות, ארגונים בארץ ובחוץ לארץ.

זירת האימונים תפעל במרכז ההדרכה של חברת החשמל בחפצי-בה, סמוך לתחנת הכוח אורות רבין שבחדרה. בימים אלה מוקמים שטחי האימון הייעודיים ובקרוב יחל "ניסוי כלים", על מנת להכשיר את הזירה לשימוש הלקוחות העתידיים בהקניית ידע בהגנה וניהול משברי סייבר.

לדברי אופיר חסון, מנכ"ל סייבר קונטרול, בשלב הראשון יתאמנו בזירה אנשי השליטה והבקרה ואנשי ה-IT של חברת החשמל ולאחריהם הלקוחות העתידיים שלה. בכל אימון ישתתפו 20-30 איש, והוא יארך כחמישה ימים. המתקן הפיזי כבר קיים ובקרוב יטמיעו בו אנשי סייבר קונטרול את מערכות ה-IT,. הוא צפוי להיות מוכן בחודשים הקרובים. הוא ציין, כי במתקן יתאמנו במגוון מתארים של מתקפות, החל ממתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS), עבור ב-Root-Kit וכלה במתקפות ממוקדות וממושכות (APT).

"חברת החשמל מתמודדת עם אלפי מתקפות סייבר ביממה שהפכו כבר לעניין שבשגרה. אין ספק שזהו מרחב הלחימה העכשווי והעתידי המשמעותי ביותר", אמר יאשה חאין, משנה למנכ"ל וממונה תמ"ק (ר"ת תשתיות מידע קריטיות) בחברת החשמל. "ההחלטה להקים את מתקן האימונים הקיברנטי באה מתוך ראייה ארוכת טווח, מיצוי הידע והיכולות הטכנולוגיות המתקדמות שברשות שתי החברות. הדרך המשותפת תוכל לתרום מהידע לארגונים ולחברות נוספות".

"חברת החשמל חווה 10-20 אלף מתקפות מדי יום"
המתקן החדש עתיד לסייע לחברת החשמל, שלדברי אלוף (מיל') יפתח רון-טל, יושב הראש שלה, "חווה מדי יום 10-20 אלף ניסיונות חדירה ל-IT". עם זאת, הוא אמר ש-"יש לנו עשרות תחנות כוח, כך שאם אחת מהן תיפגע, זה יהיה לא נעים – אך לא נורא".

"בעבר, פעלנו בשני מצבים: שגרה והיערכות למלחמה – ומלחמה", הוסיף. "כיום לא עוד – יש מצב אחד מתמשך של מלחמה, גם בטרור וגם באיומים הקיברנטיים".

"המלחמה ברשת היא איום אסטרטגי, אך לא קיומי", קבע אלוף (מיל') רון-טל. "העיקרון במאבק במלחמת הרשת הוא להמשיך ולהבטיח את תפקודן של רשתות התקשורת והמחשבים. הסייבר הוסיף לנו זירה חדשה, שישית, לצד האוויר, הים, היבשה, החלל והעורף, והוא הופך לזירה דומיננטית".

הוא ציין ש-"חברת החשמל היא אחת מחברות התשתיות הלאומיות והיא פועלת על פי חוק כדי לספק חשמל בכל מצב, במיוחד בחירום. החשמל הוא התשתית החיונית ביותר לתפקוד המדינה. מה שמייחד את החשמל הוא שאי אפשר לאגור אותו, בניגוד למים ולתרופות. לכן, מייצרים את מה שנדרש. מדובר בתהליך בן שני שלבים – ייצור והולכה, ובניגוד למה שנתפס, דווקא ההולכה היא הנתיב הפגיע בארץ ובעולם. זו החוליה הרגישה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניס ריטרמן

    למה??... אם אתה באמת שואל אתה די סתום.. מספיקה פריצה אחת לרשת של חברת החשמל שיכולה להשבית לך מקומות בכל הארץ הצורכים ממנה חשמל בלחיצת כפתור.. זה למה

  2. יובל

    כל כך הרבה מעשיות בכתבה אחת... חברת חשמל אפילו לא עונה לדואר אלקטרוני ששולחים אליה ביום רגיל... אז למה בכלל הם צריכים חיבור לאינטרנט...

אירועים קרובים