תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | איציק מצליח, SDM מערכות מידע: "תהליכי יצירה וניהול נתונים בסביבת SAP הפכו זמינים ופשוטים יותר מבעבר"

12/05/2013 13:38

"ארגונים רבים בישראל מתקשים להגיע לפתרונות Data Governance ברמה המקובלת בעולם. אחת הסיבות לכך הינה מורכבות היישום וההטמעה של הפתרונות. חברת SAP שינתה את התמונה עם פתרון אינטגרלי בסוויטה שלה, המאפשר הטמעה Out of the box", כך אמר איציק מצליח, מנכ"ל חברת SDM מערכות מידע, בראיון משותף עם אמיר אבני, מומחה פתרונות MDM בחברה. מצליח ואבני השתתפו לאחרונה בכנס ISUG 2013, הכנס הארצי השנתי של משתתפי SAP בישראל.

חברת SDM מערכות מידע מתמחה בשירותים מקצועיים בתחום SAP Business Suite בשוק המקומי ובאירופה. תחומי פעילותה כוללים ייעוץ, ניהול פרוייקטים, הטמעה והדרכה בתחומי SAP ERP, ואספקת שירותי מומחים בניהול נתוני אב באמצעות פתרונות ה-Data Governance וה- Data Quality של SAP.

אילו אתגרים מרכזיים בתחום ה-Data Governance עומדים בפני ארגונים ישראלים?
איציק מצליח: "האתגר המרכזי הינו לייצר אמת ארגונית אחת – single version of truth. במרבית הארגונים שעובדים עם פתרונות SAP אין שליטה ובקרה מסודרים על הקמת נתוני האב. הבעיה קיימת גם כאשר ישנה מערכת יחידה אולם הבעיה מחריפה כאשר קיימות מערכות שונות שעובדות במקביל, כגון ERP ,CRM ,SRM. כתוצאה מכך יכול להיווצר מצב בו צוות ה-CRM יקים לקוח בשם מסויים, ובמקביל אותו לקוח יקבל שם אחר על ידי צוות ה-ERP. כתוצאה מכך, בנקודות המפגש בין המערכות הנתונים לא ברורים, נוצרות רשומות כפולות, ולמעשה מתקיימים בארגון מספר איי מידע".

אמיר אבני: "בנוסף, אנו מזהים בתחום ה-Data Governance את האתגר של הרגולציה, בפרט בארגוני פיננסים ובנקאות. כאן אין מקום לטעויות. רישום כפול יהווה בעיה משמעותית הן ללקוח והן לרגולטור. גם בסקטור התעשייה אנחנו עדים לאותה בעייתיות אך מכיוון מעט אחר. לדוגמא, מפעל בו כיול מכונות ומכשירים מתבצע בצורה ממוחשבת, ואותה מכונה קרויה בשמות שונים במספר מערכות, הרי שהדבר יכול לגרום לבעיה תפעולית ובטיחותית".

כיצד SAP פתרה בעיות אלה ומה היה השינוי שביצעה החברה לאחרונה באסטרטגיית ה-Data Governance שלה?
איציק מצליח: "הסוגיה של יצירה וניהול נתוני אב באנטרפרייז טופלה בעבר רק באמצעות פתרון ה-Netweaver MDM, כלי שפעל לצד ה-Business Suite של SAP, והיה חיצוני לה. לאחרונה שינתה SAP כיוון, והיא בחרה גישה של מעבר ממערכת נפרדת שתבצע את פעולות ה-MDM, לכלי שיהיה חלק מה-ECC, כמודול בתוך הסוויטה של SAP, בשילוב עם כלי ה-MDM הותיק והטוב. המודול נקרא  Master Data Governance (ר"ת MDG) והוא משתמש בלוגיקות העסקיות ובתשתיות המובנות בתוך ה-SAP Business Suite. הארגון מקבל הליך מרכזי פשוט וזמין מבעבר של יצירה וניהול נתוני אב, כך שלארגון יש אפשרות לבצע אימפלמנטציה מהירה של פתרון MDM כולל המתקבל "מוכן מהקופסא", עם התאמות ספציפיות לארגון. חשוב לדעת, שהמודול פועל בצורה מיטבית הן בסביבות SAP והן בסביבות משולבות, וה-Business-Case הרלוונטי יקבע את היתכנות הצורך בשימוש בכלים משלימים: NW MDM, SAP Data Services / Information Steward וכדומה".

ובנימה אישית, מה מייחד את חטיבת ה-MDM בחברת SDM מערכות מידע?
אמיר אבני: "ההתמחות שלנו הינה רב מערכתית. ראשית, בגרעין חטיבת ה-MDM אצלנו נמצאים מומחים שהשתתפו בפיתוח ובבדיקות המוצרים ב-SAP Labs לצד מומחים שהגיעו מה"שטח". שנית, סניף החברה בלונדון מאפשר ליועצים שלנו לפעול בשוק האנטרפרייז האירופאי ולקבל ניסיון רב והתמקצעות בתהליך היישום הנכון והאפקטיבי. ולבסוף, קיימת אצלנו התמחות כפולה, הן של ה-ERP והן של ה-MDM המשלימים האחד את השני".

לפרטים נוספים אודות SDM מערכות מידע

אירועים קרובים