סקירה: אולטרה-בוק VivoBook S400c של אסוס

אחד הדברים הראשונים שמושכים את תשומת הלב ב-S400c הוא המסך: השימוש בתצורת המגע נוח, מדויק - ואפילו מהנה ● עם תג מחיר של 3,500 שקלים וביצועים גבוהים במיוחד, מהווה ה-S400c בחירה טובה מאוד עבור מי שרוצה להיכנס לתחום

12/05/2013 14:51

מבחינות רבות, אפשר לומר שאסוס (Asus) היא שפן הניסויים של תחום המחשבים. מבחירה, אמנם, אבל בהחלט שפן ניסויים. לפעמים זה אפילו מצליח לה מאוד. כך, לדוגמה, אפשר לומר שהיא זו שהמציאה את קטגוריית מחשבי ה-Netbook, והצטיינה בו מבחינת מכירות. לכן, אף אחד לא צריך היה להיות מופתע כאשר אחד המחשבים הראשונים שהציעו את חלונות 8 (Windows 8) כמערכת ההפעלה בשילוב עם מסך מגע, הגיע מבית אסוס.

אנחנו מדברים על ה-VivoBook S400c – מחשב אולטרה-בוק (Ulatrabook) תקני על פי הסטנדרטים שמציבה אינטל (Intel), עם מסך מגע בגודל 14 אינץ' וברזולוציה של 1366×768 פיקסלים. המחשב כולל גם משטח שליטה רחב, עיצוב שמושך את העין וגם ביצועים לא רעים בכלל.

קשה שלא לזהות את טביעת האצבע של אסוס במחשב הזה. עיצוב המכסה בצבע שחור והשימוש באלומיניום מוברש שמכסה גוף מתכתי, מוכר היטב ממוצרים אחרים של החברה – והוא עובד גם הפעם. המעטפת השחורה של המסך מווה יותר מאמר "סתם" מכסה יפה – היא מספקת גם הגנה מפני נגיעות מקריות, כך שלחיצה חזקה בקושי תבוא לידי ביטוי על פני המסך מהצד השני.

נקודה חזקה נוספת היא הציר של המסך. ב-אסוס ניצלו את המבנה הסטנדרטי של מחשבי האולטרה-בוק, שבו היציאות מרוכזות כולן משני צידי המחשב, כדי לספק ציר חזק במיוחד. הרעיון הוא שהמסך לא ייסגר בטעות מצד אחד, ולא יצור תנועות מיותרות בזמן עבודה עם מגע מהצד השני. התוצאה: השימוש במסך המגע נוח, מדויק ואפילו מהנה.

גם בסיס המקלדת קשיח יחסית והיא אינה שוקעת בזמן ההקלדה. עם זאת, ולמרות הריווח המצוין בין המקשים, הם לא יורדים מספיק עמוק לטעמנו, מה שיוצר תחושת אי נוחות בהקלדה ממושכת. עוד בעיה מוזרה שצצה בזמן הקלדות ממושכות, היא פענוח לא נכון של המקשים הנלחצים: יותר מפעם אחת נראה היה שהמקלדת פשוט עושה "מה שבא לה", ובעיקר מזיזה את סמן ההקלדה למקום אחר בדף – אפילו באמצע ההקלדה עצמה.

משטח השליטה שממוקם מתחת למקלדת הוא אחד הגדולים שראינו במחשבים ניידים בשנים האחרונות. הוא גם מגיב מצוין למחוות השונות, ומדויק להפליא ברוב המקרים.

המחשב כולל שלוש יציאות, כולל אחת שמאפשרת טעינה תוך כדי שינה, חיבור לרשת מקומית, חיבור למסכי VGA ו-HDMI וכן חריץ לכרטיסי SD בגודל מלא.

המעבד שבקרבו של ה-S400c הוא מעבד Ivy Bridge תקני שנמצא כיום ברבים מבין מחשבי האולטרה-בוק בשוק. מדובר ב-Core i5-3317U, שכולל מעטפת תרמית של 17 וואט בלבד ופועל במהירות שעון של 1.7 ג'יגה-הרץ, אולם יכול להגיע עד ל-2.6 ג'יגה-הרץ במצב טורבו. הוא מלווה ב-4 ג'יגה-ביט זיכרון DDR3 במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ, כונן קשיח Momentus 5400/9 של סיגייט (Seagate), וכן כונן SSD בנפח 24 ג'יגה-בייט שעוזר לעלייה המהירה יחסית של המחשב – SSD U100 של סנדיסק (Sandisk).

הסוללה שבקרבי המחשב מציעה נפח עבודה יחסית נאה של 42,612mWh, שבא היטב לידי ביטוי במבחני זמן העבודה, בהם הצליח ה-S400c לעבוד במשך חמש שעות וחצי כמעט, עם WiFi פעיל. מכובד ביותר.

במבחני העבודה והעוצמה, התנהג ה-S400c בהתאם למחשבים דומים לסוגו: לעיתים הוא הגיע קצת מתחת לצמרת הגבוהה, אבל תמיד גבוה יחסית ברשימה, לצד מחשבים אחרים עם מעבדי Core i5 מבית היוצר של אינטל.

האתגר העיקרי שלו הוא המשקל. עם 1.89 ק"ג, מדובר בדגם כבד יחסית בתחום מחשבי האולטרה-בוק – וזה מורגש. אין ספק שלו היתה מחליטה אסוס להחליש קצת את ההגנות של המחשב, זה היה בא לידי ביטוי במשקל הכולל.

אחד היתרונות הגדולים של המכשיר הוא המחיר שלו: כ-3,500 שקלים בלבד. במחיר כזה תתקשו למצוא אולטרה-בוק אחר, ומכיוון שכך, למרות המשקל והבעיות של המקלדת, מהווה ה-S400c בחירה טובה מאוד עבור מי שרוצה להיכנס לתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים