הוט נקנסה במאות אלפי שקלים על רקע אפליית לקוחות בתנאי ההצטרפות לחבילה הצרה

המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה לקנוס את הוט על כך שלא הציגה בפני הלקוחות את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר, הקשתה על אופן ההתחברות והתשלום עבור החבילה והפלתה בין לקוחות המסלולים השונים ● בנוסף, נדרשה הוט לחדול מגביית דמי התקנה ממנויים שיש ברשותם ממיר ● הוט בתגובה: עם קבלת ההנחיות וההבהרות מצד המועצה פעלנו מיידית ליישומן

המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה היום (א') להטיל עיצומים כספיים בגובה של מאות אלפי שקלים על חברת הוט (HOT) בשל אי עמידה בהוראות הדין ואפליית הלקוחות בנושא החבילה הצרה. הטענות העיקריות כנגד החברה, הן על כך שלא אפשרה לצרכנים שהתעניינו בהצטרפות לחבילה הצרה לעשות זאת באמצעות המוקד הטלפוני, אלא באמצעות אתר האינטרנט בלבד, ולא הציגה ללקוחותיה את החבילה הצרה כחבילת השידורים הזולה ביותר. בנוסף, דרשה הוט מהלקוחות לשלם עבור החבילה הצרה רק באמצעות כרטיס אשראי בעוד שלמסלולים אחרים היא מאפשרת תשלום גם בהוראת קבע.

כזכור, בספטמבר 2012 אישרה מועצת הכבלים והלוויין פיילוט לתקופה של חצי שנה, במהלכו נדרשו חברות הכבלים והלוויין לספק חבילת ערוצים מצומצמת הכוללת 16 ערוצים, מה שמכונה "החבילה הצרה". החברות חויבו להתחיל בפיילוט לא יאוחר מה 2.12.2012 ונדרשו לקבל את אישור המועצה לחבילות שיציעו במסגרת החבילה הצרה. כיום מציעות החברות את החבילה הצרה במחיר של 149 שקלים, כולל ממיר דיגיטלי למשך 12 חודשים.

בדיקה של אגף הפיקוח העלתה, כי נציגי שירות הלקוחות של הוט לא הציעו למנויים ולמצטרפים חדשים את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר וכי החברה הפלתה בין לקוחותיה ואפשרה להצטרף לחבילה הצרה רק באמצעות אתר האינטרנט ורק ללקוחות המשלמים בכרטיס אשראי .

מפניות שנתקבלו במועצה על ידי ציבור הלקוחות התברר, שחלק ממנויי החברה שרצו לעבור לחבילה הצרה נדרשו לשלם 300 שקלים בגין דמי התקנה, זאת, על אף העובדה שבדירתם מותקן כבר הציוד. בשל כל אלה החליטו במועצה לפתוח בהליך לבירור הנושא. עם קבלת מכתב הבירור, חידדה הוט את המסרים לנציגי השירות.

כאמור, המועצה החליטה להטיל על "הוט" עיצומים כספיים בגין אפליית המנויים ונדרשה לחדול מגביית דמי התקנה ממנויים שעברו לחבילה הצרה – מבלי שהחליפו ממיר.

מהוט נמסר בתגובה: עם קבלת ההנחיות וההבהרות מצד המועצה פעלנו מיידית ליישומן. יתרה מכך, הוט אף יזמה והשיקה "טריפל" צר על מנת לקדם את החבילה הצרה ולתת מענה חסכוני ללקוחות החפצים בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים