הנחיה חדשה של משרד התקשורת עלולה לאפשר לעובדים לנייד קווים ששייכים למעסיקיהם

ההנחיה, שעתידה להיכנס לתוקף ב-20 במאי, עוסקת באפשרות חדשה של ניוד קווי סלולר באמצעות מסרון ● למרות שהיא לא נועדה לסייע לעובדים לשייך לעצמם את קווי הסלולר של מעסיקיהם, היא עשויה לגרום למצב שכזה ● בסלקום החליטו להקדים תרופה למכה, והחלו להציע למעסיקים שירות שיחסום את אפשרות הניוד באמצעות מסרון ● בעקבות פניית TheNewCOM אל משרד התקשורת, יערוך המשרד דיון בנושא ויקבל החלטות בנוגע לאפשרויות הניוד והחסימה

מתכתבים בזמן העבודה? כדאי שתחשבו שוב האם לעשות את זה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הנחיה חדשה של משרד התקשורת עלולה לאפשר לעובדים לנייד קווים ששייכים למעסיקיהם – כך עולה מתחקיר שערך TheNewCOM מקבוצת אנשים ומחשבים. ההנחיה, שעתידה להיכנס לתוקף ב-20 במאי, עוסקת באפשרות חדשה של ניוד קווי סלולר באמצעות מסרון (SMS). יודגש, שלמרות שההנחיה לא נועדה לסייע לעובדים לשייך לעצמם את קווי הסלולר של מעסיקיהם, היא עשויה לגרום למצב שכזה.

"קיימת בעיה לפיה מנוי של גוף עסקי יבקש לנייד את מספר הטלפון שהוקצה לו על ידי הגוף העסקי, והגוף העסקי לא יוכל לקחת ממנו את מספר הטלפון", השיב משרד התקשורת לחברות הסלולר, שפנו אליו בנושא. "הבעיה של מנוי של גוף עסקי (העובד) שיבקש לנייד את המספר לעצמו, הינה בתחום המשמעתי או החוזי בין העובד למעביד. בנוסף, על כל בעל רישיון להיערך נכונה לניידות מספרים של לקוח עסקי". משרד התקשורת מציע שבמקרה זה, הניוד באמצעות מסרון יהיה אופציונאלי.

בשורה התחתונה, משרד התקשורת הנחה כי אפשרות הניוד של עובדים היא עניין שבין העובד למעסיק – לא בין המעסיק לחברת הסלולר. למרות זאת, סלקום החלה להתריע בפני לקוחותיה העסקיים על אפשרות זו והיא אף מציעה להם פתרון שיאפשר להם להימנע מכך.

לידי אנשים ומחשבים הגיעה הודעה שסלקום שולחת בימים אלה ללקוחותיה העסקיים, בזו הלשון: "על פי החלטת משרד התקשורת, ניוד קו טלפון יכול להיעשות באמצעות זיהוי המחזיק בקו הטלפון, ללא צורך באימות הסכמת בעל הקו. במקרה בו התוכנית כוללת התחייבות ו/או עלויות על ציוד, יחוייב הקו בהחזר שווי הטבה ובכל התשלומים הקבועים בהסכם בגין ניתוק הקו. לפיכך עומדת לרשותך האפשרות לבקש חסימת אפשרות ניוד למנוי שברשותך, וזאת כדי למנוע ניוד הקו ללא הסכמתך. כמו כן תוכל בכל עת לבקש הסרת החסימה".

במילים אחרות, סלקום מודיעה ללקוחותיה, כי אף שהם חתמו איתה על הסכם שבמסגרתו הם מקבלים קווים וטלפונים עבור עובדיהם, יכול כל עובד שירצה בכך, לעבור לחברת סלולר אחרת. המעבר יוכל להתבצע בלי שהעובד יודיע על כך למעסיק ואף בלי לקבל את הסכמתו.

סלקום מתריעה בפני הלקוחות העסקיים, כי אף שהמעסיק (בעל הקו) לא נתן את הסכמתו, הוא יחוייב בעלויות הניתוק, כולל החזר שווי ההטבה ושאר ההנחות הכלולות בהסכם. כדי למנוע מצב זה, מציעה סלקום ללקוחותיה לחסום את אפשרות הניוד של עובדיהן, כשהחסימה ניתנת להסרה בכל עת.

בעקבות פניית TheNewCOM אל משרד התקשורת, יערוך המשרד דיון בנושא ויקבל החלטות בנוגע לאפשרויות הניוד והחסימה. "המכתב שהוציאו המפעילים ללקוחות העסקיים לא הובא לידיעתנו, וממילא לא קיבל את אישורנו", נכתב בתגובת משרד התקשורת. "כתוצאה מהפנייה המסוימת (של אנשים ומחשבים) נודע לנו על הפרקטיקה החדשה של המפעילים. אנחנו מתכוונים לדון בסוגיה זו, שכן היא נוגעת לשאלה למי יש זכות שימוש במספר הטלפון. למנוי שמשלם עבור השירות (כלומר המעסיק) או למי שמשתמש בפועל במספר (ולעיתים משלם חלק מסכום החשבון)".

עוד ביקשו להדגיש במשרד התקשורת, כי "על פי הנחיית המשרד, מדובר בעניין שבין עובד למעסיק, שתלוי בחוזה ביניהם. אין הוראות צרכניות מצידנו. כאמור, נדון בעתיד בסוגיית המעמד של עובד בחברה שקיבל מהחברה טלפון נייד ומספר". עוד ציינו במשרד, פתרון החסימה הוא על דעתה של סלקום – ולא של משרד התקשורת.

סלקום בחרה שלא להגיב על הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים