בזק קווי: ההכנסות ירדו ב-6%; הרווח הנקי נותר ללא שינוי

השינויים בשוק הטלפוניה הנייחת השפיעו לרעה על החברה, שרשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה של יותר מ-5% במספר המנויים שלה בתחום ● לעומת זאת, מספר המנויים לשירותי האינטרנט של בזק קווי עלה ב-6% ● הכנסות החברה עמדו על מעט יותר ממיליארד שקלים והרווח הנקי נשאר על 348 מיליון

התחרות בשוק הטלפוניה הנייחת משפיעה לרעה על בזק קווי: מהתוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ב') לרבעון הראשון של השנה עולה, כי הרווח הנקי שלה נותר ללא שינוי – 348 מיליון שקלים – וההכנסות אף ירדו ב-5.8%, ל-1.13 מיליארד שקלים לעומת 1.2 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.

הסעיף המרכזי בו סבלה בזק קווי מירידה בהכנסות הוא הטלפוניה, בעיקר מההכנסות לקו טלפון, שהירידה בהן הואצה במהלך הרבעון עקב מגמות עונתיות. כמו כן, רשמה החברה ירידות במספר המנויים לשירותי הטלפוניה שלה, שקטן ב-5.3% ל-2.24 מיליון אל מול 2.37 מיליון, במספר הקווים ובהכנסות מדמי קישוריות לרשתות הסלולר. לעומת זאת, הכנסותיה של בזק קווי משירותי אינטרנט עלו ב-4.7% ל-310 מיליון שקלים בהשוואה ל-296 מיליון. העלייה בסעיף זה נבעה בעיקר כתוצאה מהגידול במספר מנויי האינטרנט, שעלה ב-5.7% ל-1.19 מיליון לעומת 1.12 מיליון, ומההכנסה הממוצעת למנוי, שגדלה כתוצאה משדרוג קצבי הגלישה.

ההוצאות התפעוליות של החברה ירדו ברבעון המדווח ב-3% ל-230 מיליון שקלים אל מול 237 מיליון. ברבעון הראשון אשתקד ביטלה החברה הפרשה של כ-37 מיליון שקלים בעקבות למחלוקת על תשלום אגרות תדרים למדינה, שהתבטאה בהפחתה חד פעמית של עלויות ההפעלה באותו רבעון. בנטרול סעיף זה ירדו ההוצאות התפעוליות של בזק קווי ב-44 מיליון שקלים. כמו כן, ירדו הוצאות אחזקת המבנים והתשלומים לקבלני משנה ששילמה בזק קווי. הירידה בהוצאות התפעוליות הובילה לקיטון של 0.7% ברווח התפעולי, שעמד על 535 מיליון שקלים בהשוואה ל-539 מיליון. ה-EBITDA הרבעוני קטן ב-2.1% ל-702 מיליון שקלים אל מול 717 מיליון. ה-EBIDTA השולי עמד על 62.18% לעומת 59.8%.

סטלה הנדלר, שנכנסה לא מזמן לתפקיד מנכ"לית בזק קווי, ציינה ש-"במהלך הרבעון התבססה בזק על ההשקעה בתשתית ה-NGN, שהפכה למנוע צמיחה עבור החברה, ובמקביל פרסה סיבים אופטיים במסגרת פרויקט ה-Fiber NGN. במהלך הרבעון רשמה החברה גיוס נטו של 16 אלף לקוחות חדשים באינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים