רבעון של עליות לבזק בינלאומי: ההכנסות גדלו ב-4% והרווח הנקי – ב-5%

הדו"חות שהציגה בזק בינלאומי מיתנו מעט את המגמה בקבוצת בזק כולה, לאחר שרשמה ברבעון הראשון של השנה תוצאות חיוביות ● ההכנסות שלה עמדו על 346 מיליון שקלים והרווח הנקי - על 37 מיליון ● תשתית הכבל התת ימי שפרשה החברה השפיעה לטובה על התוצאות שלה

איציק בנבנישתי, המשנה למנכ"ל פרטנר. צילום: פלי הנמר

בניגוד למגמה הכללית בתוצאות הרבעוניות שפרסמה הבוקר (ב') קבוצת בזק, על שלל החברות בה, בזק בינלאומי סיימה את הרבעון הראשון של 2013 עם עליות. מהדו"חות הכספיים שלה עולה, כי היא השיגה במהלך הרבעון עלייה בשיעור 4% בהכנסות וגידול של 5% ברווח הנקי.

החברה רשמה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הכנסות בסך 346 מיליון שקלים – 4.2% יותר מאשר 332 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבות הבולטות לעלייה בהכנסות הן הגידול המשמעותי שרשמה החברה במכירות שירותי האינטרנט על גבי תשתית הכבל התת ימי והרשת החדשה, והגידול בפעילות העברת השיחות בין מפעילי תקשורת בעולם (Hubbing).

הרווח הנקי הרבעוני של בזק בינלאומי עלה ב-4.7% ועמד על 37 מיליון שקלים לעומת 36 מיליון. הגידול ברווחיות נבע בעיקר מהצמיחה העקבית במספר לקוחות האינטרנט של החברה ומהגידול במכירות שירותי האינטרנט על גבי תשתית הכבל התת ימי.

עוד עולה מהדו"חות, כי הרווח התפעולי של בזק בינלאומי צמח ברבעון ב-12.9% ל-56 מיליון שקלים בהשוואה ל-50 מיליון. ה-EBITDA הסתכם ב-87 מיליון שקלים אל מול 84 מיליון וה-EBIDTA השולי – ב-25.2% לעומת 25.3%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת נותר ברבעון המדווח ללא שינוי לעומת מקבילו בשנה שעברה – 58 מיליון שקלים. לעומת זאת, תזרים המזומנים החופשי עבר מתזרים שלילי של 12 מיליון שקלים לתזרים חיובי של 28 מיליון. הסיבה לכך היא הירידה בהיקף ההשקעות של החברה, מאחר שהנחת הכבל התת ימי הסתיימה ברבעון הראשון אשתקד.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר שהחברה "מציגה רבעון מצוין, בו צמחה בהכנסות ובכל מדדי הרווחיות. חרף התחרות העזה בשוק, בזק בינלאומי מצליחה לגדול באופן עקבי במצבת מנויי החברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלום

    מעניין מאוד שבזק עושים כסף על חשבון הציבור!! איך זה שאין התייחסות לזה שהם עובדים עלינו בפרסומת שלהם ומשווקים מבצעים שאין להם אפשרות לעמוד בהם??

אירועים קרובים