הטיימס חושף: HP ניסתה למכור את אוטונומי לסאפ

על פי העיתון, בכירי סאפ נפגשו עם מג וויטמן, מנכ"לית HP, ודנו באפשרות של מכירת אוטונומי, אותה רכשה HP ב-2011, אולם הדיונים לא הבשילו לכלל עסקה ● ביל מקדרמוט, מנכ"ל משותף בסאפ: "היינו מודעים לכך שאוטונומי הייתה 'על המדף בשוק', אבל אף פעם לא היינו מעוניינים בה ברצינות"

ענקית היישומים הגרמנית סאפ (SAP) אישרה, כי HP פנתה אליה והציעה לה לרכוש ממנה את חברת התוכנה הבריטית השנויה במחלוקת, אוטונומי (Autonomy) – כך חושף הבוקר (ב') הטיימס (The Times) הלונדוני.

על פי העיתון, בכירי סאפ נפגשו עם מג וויטמן, מנכ"לית HP, ודנו באפשרות של מכירת אוטונומי, אותה רכשה HP ב-2011 תמורת 10.25 מיליארד דולרים – מחיר המשקף שווי של 42.11 דולרים למנייה בודדת או 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה.

ביל מקדרמוט, מנכ"ל משותף בסאפ, אמר כי החברה הגרמנית אכן קיבלה פנייה בנושא מ-HP, "לאחר שכבר היינו מודעים שאוטונומי היא עסק זמין", אבל הדיונים לא הבשילו לכלל עסקה. "היינו מודעים לכך שאוטונומי הייתה 'על המדף בשוק', אבל אף פעם לא היינו מעוניינים בה ברצינות".

בנובמבר האחרון, כשנה ושלושה חודשים לאחר ההודעה על הרכישה, נאלצה HP להטיל פצצה פיננסית, כשהודיעה כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולרים. הסיבות לכך, נימקה החברה, היו סילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. יותר מחמישה מיליארד דולרים מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות באוטונומי, טענו ב-HP.

במהלך ביקור בלונדון שערכה בחודש שעבר, אמרה וויטמן, כי "אנו נשארים מחויבים לאוטונומי, אנו נשארים מחויבים למותג, לקיימברידג' (מקום מושבה של אוטונומי, י.ה.) ולבריטניה. הטכנולוגיה שלה כמעט קסומה. היא תביא לשינוי משמעותי בשוק ה-Big Data – ושם HP צריכה להיות".

בשבוע שעבר הגישו בעלי המניות של ענקית ה-IT תביעה נגד הנהלת HP. לטענתם, HP התעלמה מאזהרות על אי סדרים חשבונאיים באוטונומי ולא הצליחה לבחון ולהעריך במדויק את מצבה הכספי של חברת התוכנה הבריטית, בטרם רכשה אותה. לדבריהם, חברי מועצת המנהלים של HP לא ביצעו "בדיקת נאותות טכנולוגית" והמנהלים והיועצים של החברה "סילפו עובדות כדי להסתיר את המחדלים שלהם".

על פי התביעה, שהוגשה בסוף השבוע לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, "אוטונומי עסקה בעסקות סיבוביות", במסגרתן היא רכשה מוצרים מלקוחותיה, וכן עסקה בצורות אחרות של הכרה אגרסיבית בהכנסות, על מנת לנפח את מצבה הפיננסי ולהבריאו. הנתונים על עלות הרישיונות, היקפי מכירתם ופרטים נוספים נקברו בתוך נתונים אחרים, כחלק מנתוני המכירות, השיווק, דו"חות הרווח וההפסד או הוצאות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים