גרטנר: ירידה במכירות טלפונים סלולריים באירופה ובארה"ב, סין מזנקת ב-7.5%

הענקית מאסיה אחראית על כ-25% מכלל מכירות הסלולר בעולם – כך על פי הדו"ח הרבעוני של חברת מחקרי השוק ● ירידה ניכרת באירופה, צפון אמריקה, יפן ואמריקה הלטינית ● סמסונג ממשיכה להוביל בקרב היצרניות, נוקיה ואפל מאחוריה

כ-426 מיליון טלפונים סלולריים נמכרו ברבעון הראשון של 2013 – כך על פי דו"ח של חברת מחקרי השוק גרטנר (Gartner). מדובר בעלייה כוללת של כ-0.7% בלבד במונחים של שנה לשנה. למעשה, האזור היחיד בו הייתה צמיחה הוא אזור אסיה/האוקיינוס השקט, עם עלייה של 6.4% ומכירות הנאמדות ב-226 מיליון טלפונים סלולריים. חלקו של האזור גדל לכדי 53.1% מכלל מכירות הטלפונים בעולם.

בכל שאר האזורים נרשם קיטון במכירות ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון הראשון של 2012. הירידה באזור EMEA הסתכמה ב-3.6%, בצפון אמריקה ב-3.8%, ביפן ב-7.3% ואילו בדרום אמריקה ירדו המכירות באופן ניכר למדי – 9.5% פחות בהשוואה לשנה שעברה. המכירות בסין גדלו ב-7.5%, עובדה המציבה את מדינת הענק כבעלת 25.7% מכלל מכירות הטלפונים הסלולריים בעולם. זוהי עלייה של 2% בהשוואה לשנה החולפת.

סמסונג (Samsung) ממשיכה לעמוד בצמרת רשימת יצרניות הסלולר מובילות. נתח השוק שלה צמח ב-13% לעומת הרבעון הראשון של 2012, והגיע לכ-31% מכלל השוק עם מכירות של 131 מליון יחידות. נוקיה (Nokia) נמצאת עדיין במקום השני, אולם היא איבדה 4.9% מנתח השוק שלה עקב ירידה במכירות טלפונים פשוטים. בתחום הטלפונים החכמים היא ירדה מהמקום השמיני לעשירי.

אפל (Apple) מכרה 38.3 מיליון יחידות ברבעון הראשון של 2013 ותפסה כ-9% מהשוק. לפי גרטנר, מה שתורם למספר הזה הוא מכירות של לא פחות מ-7 מליון יחידות iPhone 4 בשוק הסיני, שמחירו ירד באופן משמעותי לאחר השקת ה-iPhone 5.

הטלפונים החכמים כבר תפסו 49.3% במכלל מכירות הטלפונים ברבעון הראשון של השנה, לעומת 34.8% ברבעון המקביל בשנה שעברה ו-44% ברבעון האחרון של 2012. מכירות הטלפונים הפשוטים צנחו ב-21.8%.

"משתמשי טלפונים פשוטים ברחבי העולם מוצאים מכשירי ביניים המספיקים להם, או שהם מחכים שמחירי הטלפונים החכמים ירדו עוד יותר. כך או כך, ההנחה שמחזורי החלפת הטלפונים יהיו ארוכים יותר בהחלט אינה מהווה חדשות טובות ליצרניות ולספקיות השירותים, אשר רוצות להזיז את הלקוחות קדימה", כך הסביר אנשול גופטה, אנליסט מחקר ראשי בגרטנר, את ההאטה בקצב המכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים