תוצאות מעורבות ל-One1: ההכנסות ירדו ב-6%; הרווח הנקי עלה ב-7%

החברה פתחה את 2013 עם הכנסות בסך 251 מיליון שקלים ורווח נקי של 13 מיליון ● ב-One1 תולים את הירידה בהכנסות בעובדה שפסח חל השנה ברבעון הראשון ובאי אישור תקציב המדינה ● ביולי הקרוב ייכנס שי אוזון לתפקיד מנכ"ל קבוצת One1 ועדי אייל יעבור לשמש כיושב הראש שלה

One1 פתחה את 2013 עם תוצאות מעורבות: הדו"חות הכספיים שפרסמה החברה הבוקר (א') בנוגע לרבעון הראשון של השנה מראים, כי היא רשמה בו ירידה של 6.44% בהכנסות לצד עלייה של 6.53% ברווח הנקי.

על פי התוצאות, ההכנסות הרבעוניות של החברה הסתכמו ב-250.8 מיליון שקלים לעומת 268 מיליון ברבעון הראשון של 2012. הסעיף העיקרי בו נרשמה ירידה בהכנסות הוא התשתיות והמיחשוב, בעקבות קיטון בהזמנות מהמגזר הציבורי, מאחר שתקציב המדינה לא אושר. סיבה נוספת, על פי החברה, היא העובדה שחג הפסח חל השנה ברבעון הראשון, מה שהביא לכך שהיו בו פחות ימי עבודה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

לעומת זאת, הרווח הנקי של One1 עמד על 12.7 מיליון שקלים בהשוואה ל-11.97 מיליון. הרווח המיוחס לבעלי המניות גדל ב-6.66% ל-11.98 מיליון שקלים אל מול 11.23 מיליון. הסיבה לעליה ברווח הנקי נעוצה בכך שהירידה בהוצאות הכלליות של החברה, שעמדה על 17.92 מיליון שקלים, הייתה גדולה יותר מהירידה בהכנסותיה, שעמדה על 17.26 מיליון. ההוצאות של החברה קטנו ברבעון ב-7.16% ועמדו על 232.18 מיליון שקלים בהשוואה ל-250.1 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות, כי One1 רשמה במהלך הרבעון ירידות גם בסעיפי ההוצאות שלה. ההוצאות הגולמיות קטנו ב-6.76% ל-204.2 מיליון שקלים אל מול 219.01 מיליון, מה שהביא לקיטון של 4.99% ברווח הגולמי ל-46.55 מיליון שקלים לעומת 49 מיליון ולרווח גולמי שולי של 18.6% בהשוואה ל-18.3%. ההוצאות התפעוליות קטנו ב-9.99% ועמדו על 27.98 מיליון שקלים אל מול 31.09 מיליון והרווח התפעולי גדל ב-% 3.7 ל-18.6 מיליון שקלים לעומת 17.9 מיליון. העלייה ברווח התפעולי ובשיעורו נבעה כתוצאה משיפור ברווחיות במגזרים השונים, ובעיקר בפתרונות התוכנה, לרבות עלייה בהכנסות מפעילות מוצרי התוכנה לתחום הסלולר.

במקביל לאישור הדו"חות הכספיים החליט דירקטוריון One1 על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כשישה מיליון שקלים.

חילופי מנכ"לים ב-One1
עדי אייל
, מנכ"ל קבוצת One1 טכנולוגיות, אמר ש-"הקבוצה פתחה את 2013 עם המשך המגמה של שיפור ברווחיותה. זה נבע מהעלייה ברווחיות של מגזר התוכנה, שאנחנו פועלים להגדיל את משקלו מתוך פעילותה הכוללת של One1. הדבר בולט במיוחד על רקע העיתוי של חג הפסח השנה ואי הוודאות סביב אישור תקציב המדינה".

לדבריו, "אנחנו מעריכים ש-2013 תהיה שנה מאתגרת לסקטור ה-IT בישראל ופועלים כדי לשמר את הצמיחה של הקבוצה". הוא ציין ש-"ביולי ייכנס שי אוזון לתפקיד מנכ"ל הקבוצה ואני אכהן כיושב הראש שלה. בכוונתנו ליישם אסטרטגיה עסקית לטווח ארוך תוך ניצול הסינרגיה בתוך הקבוצה ושימת דגש על רכישות ומיזוגים".

אוזון אמר לאנשים ומחשבים, כי "חווינו ברבעון ירידה במחזור. יש לירידה שתי סיבות: האחת היא העובדה שתקציב המדינה לא אושר, מה שהשפיע על לקוחות מהמגזר הציבורי-ממשלתי, בו הוקפאו מכרזים בכל הנוגע לרכישת חומרה, שרתים ואיחסון. סיבה נוספת היא שהיו ברבעון פחות ימי עבודה, בשל העובדה שפסח חל מוקדם יותר. עדיין, הצלחנו לשמור על רווחיות גבוהה ואף לשפר אותה לעומת הרבעון הראשון אשתקד. זה קרה בגלל הביזור בפעילויות השונות, כמו גם בגלל גיוון הפעילויות שלנו במגזרים רבים בתעשייה. מגזר אחד חלש אבל הפעילות במגזר אחר חזקה, וזה מסייע לנו. בנוסף, יש לנו פעילויות פרויקטליות שפחות מושפעות מהמצב – וזה הביא לגידול, בעיקר בעולמות התוכנה".

"אני צופה ש-2013 לא תהיה שנה קלה, ואנחנו נערכים לכך", הוסיף אוזון. "אנחנו רואים את המצב בשוק, בכל המגזרים: כולם מחפשים דרכים על מנת לחסוך ולהתייעל. אני לא מעריך שנגיע למצב בו נצטרך השנה לבצע פיטורים ובסופו של יום, למרות הכול, נחווה גידול בהיקף הפעילות והמחזור שלנו – גם כתוצאה מרכישות נוספות שנעשה. אנחנו ממשיכים לחפש חברות".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים