ארצות הברית: מחוקקים מודאגים משמירה על הפרטיות עם משקפי Google Glass

חברי קונגרס אמריקניים שלחו מכתב למנכ"ל גוגל, לארי פייג', בו הם מבקשים לקבל תשובות לגבי ההשלכות על הפרטיות של משקפי האינטרנט של גוגל ● כן הם מבקשים לדעת אם בכוונת גוגל לשלב במשקפיים טכנולוגיה לזיהוי פנים

חברי קונגרס בארצות הברית מבקשים לקבל ממנכ"ל גוגל (Google), לארי פייג', תשובות לגבי ההשלכות של משקפי Google Glass על השמירה על הפרטיות.

בסוף השבוע שלחו שמונה מהם מכתב לפייג' בו ביקשו לדעת כיצד מתכוונים בגוגל לשמור על פרטיות הציבור בכל הקשור לשימוש במשקפיים שמצוידות, בין השאר, במצלמה. כן ביקשו המחוקקים לדעת אם בכוונת גוגל לשלב במשקפיים טכנולוגיה לזיהוי פנים.

יצוין שאילו ביקרו חברי הקונגרס בוועידת I/O של גוגל הם יכולים היו להאזין להרצאתו של מנהל המוצר, סטיב לי, שבה הבטיח, כי בתכנון המשקפיים נלקחו בחשבון שיקולים של שמירה על הפרטיות. "כבר מהשלבים הראשונים, ההשלכות החברתיות והסוגיות האתיות הקשורות לשימוש במשקפיים ניצבו בראש סדר העדיפויות שלנו בכל הקשור לתכנון ולפיתוח של המוצר", ציין. לדבריו, גוגל לקחה בחשבון לא רק את השיקולים הקשורים לאדם המרכיב את המשקפיים אלא גם שיקולים שקשורים לאנשים אחרים בסביבתו.

לי דחה את החששות שייעשה שימוש במשקפיים כדי לצלם בחשאי תמונות או סרטונים. לדבריו, "מהנדסי גוגל תכננו את המשקפיים כך שיספקו אותות חזותיים ברורים לאנשים בסביבה על כך שהם פועלים: הצג מואר כך שלא רק המשתמש יבחין בו אלא גם אנשים אחרים בסביבה". זאת בניגוד, למשל, למצלמות נסתרות או למצלמות של טלפונים סלולריים.

עם זאת, יצוין שחלק מהמשתמשים במשקפי Google Glass גילו בוועידת I/O פחות רגישות לסוגיות של פרטיות ונכנסו, למשל, לחדרי שירותים כאשר הם מרכיבים אותן. הידיעה שהמצלמה אינה פועלת לא הספיקה כדי למנוע את חוסר הנעימות מעצם העובדה שיש בחדר השירותים אדם עם מצלמה.

במענה לשאלה אם ניתן יהיה לפרוץ את המשקפיים ולגרום למצלמה לצלם מבלי שאנשים בסביבה יוכלו להבחין בכך השיב לי, כי "התכנון שלנו נועד להבטיח שהצג יפעל כאשר המצלמה פועלת. מאפיין זה ישולב בערכת הפיתוח ויובהר בתקנון ובמדיניות שלנו. לא נאשר יישומים שיעשו זאת".

ראוי לציין שכבר הוכח שניתן לפרוץ את משקפי Google Glass ואפילו לאנס ננק, מהנדס תוכנה ב-HTC, תיאר בהודעה שפרסם בבלוג כיצד לקח חלק בצוות שהפעיל מנגנון לזיהוי פנים ביישום רפואי המיועד למשקפי Google Glass.

כעת נותר לראות מה ישיב פייג' לחברי הקונגרס.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    יש טעות בכותרת הכותרת צריכה להיות ״מחוקקים רוצים כסף מגוגל״ כי תאמינו לי מספיק אייפון כדי לעקוב אחרי אנשים ולצלם בלי שהם ישימו לב..

  2. חיים

    יש טעות בכותרת הכותרת צריכה להיות ״מחוקקים רוצים כסף מגוגל״ כי תאמינו לי מספיק אייפון כדי לעקוב אחרי אנשים ולצלם בלי שהם ישימו לב

אירועים קרובים