עו"ד אופיר ליבר, מגדל טכנולוגיות: "מתקפת סייבר היא לא עוד כלי להשגת כסף – אלא פיגוע טרור"

"במסגרת הפעילות הנעשית להבנת שדה הקרב החדש נכנס ההיבט של מודיעין", אמר עו"ד ליבר, מנהל אבטחת מידע ומניעת הונאה במגדל טכנולוגיות ● לדבריו, "אנחנו מתחילים להבין מה קורה מחוץ לרשת, כמה אני על המפה של גורמים אחרים; כעת זה חלק מההסתכלות"

"ראיית הסייבר והמתקפות הקיברנטיות היא מעבר לראייה הכוללת של אבטחת מידע יומיומית, אלא אירוע טרור. סייבר הוא לא עוד כלי להשגת כסף, אלא משהו אחר", כך אמר עו"ד אופיר ליבר, מנהל אבטחת מידע ומניעת הונאה במגדל טכנולוגיות.

עו"ד ליבר דיבר בכנס Infosec 2013. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הנחו אותו פלי הנמר, מייסד ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והשתתפו בו מאות מקצועני אבטחה. דבריו של עו"ד ליבר נאמרו במסגרת פאנל שנערך באירוע, אותו הנחה אופיר זילביגר, מנכ"ל SECOZ.

לדברי עו"ד ליבר, "במסגרת הפעילות הנעשית להבנת שדה הקרב החדש נכנס ההיבט של מודיעין. אנחנו מתחילים להבין מה קורה מחוץ לרשת, כמה אני על המפה של גורמים אחרים. כעת זה חלק מההסתכלות".

עופר סמדרי, מנהל אבטחת המידע של דואר ישראל ובנק הדואר. צילום: קובי קנטור"אנחנו כפופים להנחיות שונות, של המפקח על הביטוח, שהוא הרגולטור שלנו לתחום", הוסיף. "מדובר בתפיסה שונה. אנחנו עושים בימים אלה מיפוי של סיכונים, על מנת לראות איך נוכל להפחית ולצמצם את ההשפעה האסטרטגית של פגיעת סייבר".

"חוויית הסייבר שונה מבתהליכי אבטחת מידע מסורתיים"
עופר סמדרי
, מנהל אבטחת המידע של דואר ישראל ובנק הדואר, אמר ש-"חוויית הסייבר שונה מזו שיש בתהליכי אבטחת מידע מסורתיים".

לדבריו, "מימד הסייבר לא מביא עוד כסף, כי אם מבהיר את מקומן של התשתיות, מקומם של העובדים, מה הם הסיכונים בחוץ ואיזה מין יעד אנחנו".

בהיבט הרגולציה, ציין סמדרי, "יש עלינו מפקח במשרד התקשורת, נהיה מפוקחים כמו הבנקים, עם בקרה בהיבט הפרטיות מצד רמו"ט שבמשרד המשפטים".

עוד הוא אמר, כי "קיבלתי כמה פניות מהמטה הקיברנטי הלאומי, על מנת להבין איפה אני עומד ביחס למה שמצופה מאיתנו להיות. נכין תוכנית המשכיות עסקית מלאה. צפויה לנו הרבה עבודה בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים