ארה"ב: הנזקים הכספיים מפשיעה וירטואלית ב-2012 הסתכמו ביותר מ-525 מיליון דולרים

דו"ח של משרד המשפטים בארה"ב חושף כי בשנה החולפת דווחו כ-290 אלף מקרים של הונאה וירטואלית, כאשר בראש הרשימה מככבים תרמיות רכב והונאות רומנטיות ● ב-40% מהמקרים זה נגמר בהפסד כספי לקורבן ● "לא אופתע כלל אם המספרים שעליהם ידווח המרכז בשנים הקרובות יהיו גבוהים פי שניים או שלושה", אמר בתגובה אנליסט ב-Javelin Strategy & Research

אזרחי ארצות הברית דיווחו בשנת 2012 על קרוב ל-290 אלף מקרים של הונאות באינטרנט. ההפסד הכולל כתוצאה מהונאות אלה הסתכם ביותר מ-525 מיליון דולרים – כך על פי המרכז לתלונות על פשיעה באינטרנט של משרד המשפטים של ארצות הברית, שפרסם באחרונה דו"ח בנושא.

מהדו"ח עולה, כי בכ-40% ממקרי ההונאה נגרם הפסד כספי כלשהו לקורבן. בראש הרשימה ניצבות הונאות של מכירת רכב. במקרים כאלו מדובר לרוב באדם שמפרסם למכירה רכב שאינו שלו. ההפסד הכולל כתוצאה מהונאות של מכירת רכב הסתכם בשנת 2012 ב-65 מיליון דולרים.

במקום השני ברשימה נמצאות הונאות רומנטיות, שהסתכמו בהפסד של 56 מיליון דולרים עבור הקורבנות, והונאות בנדל"ן, שבהן הסתכם ההפסד הכולל ב-15 מיליון דולרים. סוגים נוספים של תרמיות שפורטו בדו"ח כוללים איומים וסחיטה, עם הפסד כולל של 10.6 מיליון דולרים, ותרמיות שבהן מתחזים הנוכלים לאנשי FBI, עם הפסד כולל של 4.7 מיליון דולרים.

על פי אל פסקואל, אנליסט בכיר לאבטחה, סיכונים והונאות בפירמת Javelin Strategy & Research, הסכומים שפרסם המרכז נמוכים מהערכות אחרות שפורסמו, וככל הנראה אינם משקפים את מלוא הנזק שנגרם לתושבי ארצות הברית כתוצאה מהונאות באינטרנט. "נתונים אלה מתייחסים רק להונאות שדווחו, אך במקרים רבים הקורבנות כלל אינם טורחים לדווח על ההונאה. לכן אני סבור שההיקף הכולל של הנזק בפועל גבוה בהרבה", ציין פסקואל. "לא אופתע כלל אם המספרים שעליהם ידווח המרכז בשנים הקרובות יהיו גבוהים פי שניים או שלושה".

חלק ניכר מההונאות התאפשר הודות ליכולת של הנוכלים לנבור במידע ברשת האינטרנט על מנת לאתר קורבנות פוטנציאליים. על פי נתוני הפירמה, שיעור הקורבנות של גניבת זהות מגיע ל-5.26% מכלל הצרכנים בארצות הברית, ורבע מכלל הצרכנים שפרטיהם נגנבו בתקרית אבטחה כלשהי עלולים להפוך לקורבנות בפועל. "הנוכלים משוועים לקורבנות שאין להם מיומנות טכנית", אמר פסקואל.

"הנוכלים מעבירים בהדרגה את מרכז הכובד של פעילותם מהעולם הפיזי לרשת האינטרנט", אמר ריצ'רד מק'פילי, מנהל בכיר ביחידה לפלילים, פשיעה מקוונת, תגובה ושירותים ב-FBI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים