תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "לפזר את הערפל סביב הענן"

20/05/2013 14:45

מחשוב הענן כבר נמצא כאן ואין ספק כי הוא העתיד. ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהיתרונות של ניהול ענן אפקטיבי, יחד עם זאת, על מנת להעביר את הענן "מהמעבדה" למציאות ולהפוך אותו למשמעותי בפועל, חשוב לפזר את הערפל ולהבהיר את השאלות הבלתי ברורות סביבו, על מנת להסיר את המחסומים וההתנגדויות אליו.

לקראת כנס הלקוחות של BMC שיערך ביום שני ה-27 למאי 2013, בסינמה סיטי גלילות, סבטלנה סטולרוב, יועצת בכירה מחברת BMC שתוביל את מסלול ITSM, "מפזרת את הערפל" סביב מיחשוב ענן.

מה המרכיבים המרכזיים בתהליך הטמעת ענן?
תהליך יישום מחשוב ענן מורכב מארבעה שלבים מרכזיים: שלב ראשון המכונה גם "יום 0" עוסק בתכנון מפורט, התאמת התהליכים העסקיים ותאום ציפיות מול כל גורמי הארגון. היום שאחרי התכנון, עוסק בבניית תשתית הענן, וירטואליזציה ויישום כלים לניהול המערך. השלב הבא, "היום השני", עוסק בתפעול ואופטימיזציה של סביבת הענן שהוקמה: פרטית, ציבורית או משותפת. השלב האחרון עוסק בשימור הענן מבחינת רגולציות ועלויות והעיקר חשוב לשים לב – לא לאבד שליטה! לכל השלבים הללו אתגרים ושיקולים שונים, הנוגעים לתפעול.

אם כן, מהם האתגרים האלה ואיך מתמודדים איתם?
אני מאמינה כי ישנן שלוש גישות עיקריות: הראשונה, לתת למשתמשים שירותי ענן בסיסיים, סטנדרטיים, ללא התאמה אישית ומבלי להתחשב ברצונם. השניה, לתת למשתמשים בדיוק מה שהם רוצים באמצעות יצירת ספריה של תצורות (images) הנותנות מענה לכל צורך. והשלישית, היא בניית מערכת מודולארית, המספקת לכל משתמש את צרכיו באמצעות בנייה של קומבינציות שרות שונות על פי דרישה. בניגוד לשתי הגישות הראשונות, הגישה המודולארית היא הגישה שגם מתאימה ביותר לדרישות הלקוח המגוונות וגם יעילה ביותר למנהלי הענן. המגוון הטבעי של מרכז המיחשוב עבר תמיד כחוט השני בפיתרונות המבוססים על BSM (ניהול שירותים עסקיים, Business Service Management). ה-BSM היא פלטפורמה אחידה וגישה כוללת המסייעת לארגוני IT לצמצם עלויות, להפחית סיכונים ולהגדיל רווח עסקי. בעידן הענן, שמביא למיחשוב דינאמי ולהרחבת השימוש בטכנולוגיה לצרכים עסקיים, החשיבות של IT וניהול הענן, הופכים לקריטיים ויחד איתם גם ה-BSM. יחד עם BSM ארגונים יוכלו לבנות סביבת ענן העונה בדיוק לצרכיהם המדוייקים. התאמה אישית של הענן ויכולתם של השתמשים להתאים את שירותי הענן שלהם – מספקים למעשה את הצרכים לקבוצת ה-IT כמו גם של המשתמשים.

מהי תפיסתה של BMC בבניית ענן?
פתרון הענן של BMC תומך בניהול מחזור החיים המלא – דהיינו, מהגשת הבקשה ועד לפרישה. מחזור החיים של ענן מתחיל כאשר משתמש פונה לארגון בבקשת שירות. המשתמש מופנה ישירות לפורטל, המשמש כקטלוג שירותים, הפורס את ההיצע שלו בפני המשתמשים. בפורטל זה המשתמש יכול בשירות עצמי ובקלות להזמין ולהרחיב שרותים בענן על פי הצורך. בשלב הבא, לאחר קבלת אישור הבקשה, הפעלת השירות מתבצעת באופן אוטומטי לחלוטין. המערכת שלנו מלווה ומנהלת את כל השלבים מהזמנת השרותים ועד ביצועו של provisioning מלא על גבי השרת, מערכת האחסון והקצאה של משאבי הרשת. כמו כן, המערכת, לאחר שיצרה לקוח ושרות חדש מלווה את המשתמש גם בשלבי התנהלות השרות בפועל ומאפשרת לבצע סיום/הפסקת השירות בצורה אוטומטית ומיידית.

לפרטים נוספים על תפיסת הענן של BMC

להרשמה: 03-7330777 או במייל

אירועים קרובים