האיחוד האירופי: חואווי ו-ZTE הפרו את הנחיות הסחר האירופיות

"יצרניות הטלקום הסיניות, חואווי ו-ZTE, מוכרות את מוצריהן בהיצף בשוק האירופי" – כך טוען נציב הסחר של האיחוד האירופי, הנחשב לשותף הסחר הגדול ביותר של סין ● לדבריו, "ההון הזול העומד לרשותן יוצר מגרש משחקים מעוות" ● החברות הסיניות השיבו אש: "חלק מהחברות האירופיות מאשימו

קרל דה גוכט, נציב הסחר של האיחוד האירופי, האשים בסוף השבוע את היצרניות הסיניות של ציוד טלקום, חואווי ו-ZTE, בהפרה של ההנחיות האוסרות על מכירה בהיצף וסבסוד. דה גוכט הודיע כי בכוונתו לפתוח בחקירה רשמית על פגיעה בתחרות על ידי שתי היצרניות הסיניות, על מנת להגן על מגזר "אסטרטגי" של כלכלת אירופה.

"חואווי ו-ZTE מוכרות את מוצריהן בהיצף בשוק האירופי", אמר דה גוכט בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) במהלך ביקור בארצות הברית, שנועד להכין את הקרקע לדיונים על אמנה לסחר חופשי בין ארצות הברית לאירופה. הדיונים על האמנה אמורים להיפתח רשמית בחודש יולי.
האיחוד האירופי נחשב לשותף הסחר הגדול ביותר של סין, בעוד שהאחרונה היא שותפת הסחר השנייה בגודלה של האיחוד, אחרי ארצות הברית. פתיחת חקירה על שיטות הפעולה של יצרניות ציוד הטלקום הגדולות של סין תפתח חזית חדשה במערכה כנגד השותפה הקריטית. ההיקף הכולל של היצוא הסיני ל-27 המדינות החברות באיחוד האירופי הסתכם בשנה שעברה ב-290 מיליארד יורו, בעוד שההיקף הכולל של היצוא האירופי לסין הסתכם ב-144 מיליארד יורו.

ההון הזול העומד לרשותן של החברות הסיניות "יוצר מגרש משחקים מעוות", אמר נציב הסחר, זאת ביחס לחברות חואווי ו-ZTE – היצרנית השנייה החמישית בגודלה בעולם של ציוד טלקום, בהתאמה.

בחואווי מכחישים כי החברה הפרה הנחיות כלשהן. "באירופה, כמו בכל שאר השווקים, פועלת חואווי תמיד בצורה הוגנת ואנו זוכים בעסקאות ובאמון מצד לקוחותינו הודות לטכנולוגיה חדשנית ושירות איכותי, ולא הודות למחיר או סובסידיות", נמסר בהודעה מטעם ענקית הטלקום הסינית.

בתוך כך, צוטט בעיתון China Daily נשיא חואווי במערב אירופה, טאו ג'ינגוון, כמי שאמר כי המתחרות של החברה מאשימות אותה בכישלונות שלהן. "חלק מהחברות האירופיות מאשימות את החברות הסיניות בהפסדים שלהן, אך לעתים נגרמים הפסדים אלה בשל עצלנות שלהן", אמר ג'ינגוון בידיעה שפורסמה עוד לפני הדברים שאמר דה גוכט.

לא ניתן היה לקבל תגובה מ-ZTE. עם זאת, יצוין, כי בעבר הכחישה החברה שהיא יוצאת נשכרת מסיוע ממשלתי בלתי חוקי.

אירועים קרובים