האקרים סינים חידשו את המתקפות על אתרים של הממשל האמריקני

המתקפות חודשו לאחר "הפסקת אש" בת שלושה חודשים, שנוצלה, ככל הנראה, על ידי הסינים כדי לשפר את התוכנות המשמשות למתקפות ולשפר את השרתים המשמשים לפיקוד ובקרה ● היקף המתקפות חזר לשיעור של כ-70% מההיקף שקדם ל-"הפסקת האש"

בתום "הפסקת אש" בת שלושה חודשים חידשו האקרים סינים את המתקפות על אתרי אינטרנט של הממשל האמריקני – כך על פי גורמים רשמיים בממשל וחברת האבטחה Mandiant, שחשפה את המתקפות. היקף המתקפות חזר לשיעור של כ-70% מההיקף שקדם ל-"הפסקת האש".

קווין מנדיה, מנכ"ל Mandiant, אמר לניו-יורק טיימס (New York Times), כי "התוקפים הסינים היו בהפוגה קצרה, אם כי קבוצות אחרות, גם של לובשי מדים, כלל לא הפסיקו את המתקפות. יש להתייחס לכך כאל מציאות חדשה".

על פי המידע של Mandiant, מאחורי המתקפות המחודשות ניצבת יחידה 61398 של צבא השחרור העממי של סין. מהחברה נמסר, כי ההפוגה נוצלה על ידי צוות היחידה כדי לשפר את הקוד של התוכנות המשמשות במתקפות ולכוונן את השרתים המשמשים לפיקוד ובקרה.
ליחידה מיוחסות המתקפות שבוצעו על אתרי האינטרנט של הניו-יורק טיימס ועל השרתים של לוקהיד מרטין (Lockheed Martin). בעקבות החשיפה של היחידה היא ירדה למחתרת ובממשלת סין טוענים, כי היחידה לא עוסקת כלל במתקפות מקוונות.

מידיעה שפורסמה בניו-יורק טיימס עולה, כי הממשל האמריקני הבהיר שהסובלנות שהוא גילה ביחס למתקפות הולכת ואוזלת. ביום ד' עתיד להתפרסם דו"ח הקורא לממשל לנקוט באמצעים כדי לשים קץ למתקפות. את הדו"ח חיברו המנהל לשעבר של המודיעין הלאומי של ממשל אובמה, דניס בלייר, וג'ון הנטסמן, שכיהן כשגריר ארצות הברית בסין.

"לא מספיק לפעור לסתות", אמר בלייר. "חייבים לעשות מעשה שיגרום לסין לשקול מחדש אם כדאי לה לבצע מתקפות כאלה". אולם, לא ברור עדיין אילו צעדים יכולה ארצות הברית לנקוט כדי לשים קץ למתקפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים