חדש ברשת: מסע מרוסיה ועד דרום אפריקה ברבע שעה

נאס"א פרסמה ברשת את התמונה הפנורמית הגדולה בעולם, שמשתרעת על אורך של יותר מ-9,000 קילומטרים ורוחב של 200 קילומטרים ● בין היתר, ניתן לראות בה את אגם ויקטוריה, העיר בריסביין באוסטרליה, העיר מדינה בערב הסעודית ואתרים בפרטוריה, בירת דרום אפריקה

צפו בתמונה הפנורמית הגדולה בעולם – מרוסיה ועד דרום אפריקה. התמונה היא חלק מפרויקט Landsat Data Continuity Mission של נאס"א (NASA) והיא משתרעת על אורך של יותר מ-9,000 קילומטרים ורוחב של 200 קילומטרים.

התמונה מוצגת בסרטון באורך 15 דקות ביו-טיוב (YouTube), בתקציר בן 4 דקות באתר Earth Observatory של נאס"א ובתמונות סטילס באתר Gigapan. בין היתר, ניתן לראות בה את אגם ויקטוריה, העיר בריסביין באוסטרליה, העיר מדינה בערב הסעודית ואתרים בפרטוריה, בירת דרום אפריקה.

56 התמונות שמרכיבות יחד את רצועת התמונה השלמה נלקחו במשך 20 דקות מלוויין ששוגר בפברואר האחרון וריחף במהירות של 17 אלף קילומטרים בשעה, מגובה של כ-705 קילומטרים.

פרויקט Landsat שם לעצמו למטרה לבדוק את ההתפשטות האנושית על פני הגלובוס ואת מצב התשתיות הטבעיות שאפשר לראות מהחלל, החל מתכנון עירוני ועד תכנון שטחים חקלאיים. תמונות כאלה יכולות להראות, למשל, את נסיגת הגבולות של יערות הגשם, את ההשפעות של רעידות אדמה או אסונות טבע אחרים ואת התקדמותן של מושבות של אצות לאורך חופי אגם ויקטוריה. הרזולוציה שלהן נעה בין 15 ל-20 מטרים, וזו מאפשרת להבחין בעיקר בגבולות של בניינים או שטחים. מה שכן, התמונה הזאת היא התמונה הרצופה הגדולה בעולם של כדור הארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים