מחקר חדש של BSA: תוכנות מורשות תורמות לכלכלת ישראל פי 4.3 מאשר תוכנות פיראטיות

על פי המחקר, גידול של 1% בשימוש בתוכנות מורשות ייצור סכום מוערך של 316 מיליון דולרים לתוצר הלאומי הישראלי בהשוואה ל-73 מיליון בגידול דומה בשימוש בתוכנה פיראטית ● הגדלה של 1% בשימוש בתוכנה חוקית בעולם תזריק לכלכלה הגלובלית סכום המוערך ב-73 מיליארד דולרים בהשוואה ל-20 מיליארד מתוכנה שאינה מורשית ● עוד מעלה המחקר שלכל דולר נוסף המושקע בישראל בתוכנה מורשית יש תשואה להשקעה - ROI - מוערכת של 74 דולרים

שימוש מוגבר בתוכנות מורשות ישפיע על הכלכלה בישראל פי 4.3 יותר מאשר שימוש מוגבר בתוכנות פיראטיות – כך עולה ממחקר חדש של BSA – ברית התוכנה ובית הספר INSEAD.

על פי המחקר, גידול של 1% בשימוש בתוכנות מורשות ייצור סכום מוערך של 316 מיליון דולרים לתוצר הלאומי הישראלי בהשוואה ל-73 מיליון בגידול דומה בשימוש בתוכנה פיראטית. המשמעות היא שתוכנה בעלת רישיון כחוק תספק ערך כלכלי נוסף של 243 מיליון דולרים. כמו כן, הגדלה של 1% בשימוש בתוכנה חוקית בעולם תזריק לכלכלה הגלובלית סכום המוערך ב-73 מיליארד דולרים בהשוואה ל-20 מיליארד מתוכנה פיראטית.

המחקר, "יתרון תחרותי: ההשפעה הכלכלית של תוכנות מורשות כדין", מתבסס על נתונים מ-95 מדינות במטרה להמחיש את היתרונות של שימוש בתוכנה מורשית כחוק לכלכלות לאומיות. הוא מאשר את הטענה ששימוש גובר בתוכנה ברישיון עולה בקנה אחד עם הישגים חיוביים משמעותיים בתוצר המקומי הגולמי ושההשפעה הכלכלית המתמרצת של תוכנה מורשית כדין גדולה יותר משמעותית מזו של תוכנה שאינה מורשית.

עוד מעלה המחקר שלכל דולר נוסף המושקע בישראל בתוכנה מורשית יש תשואה להשקעה (ROI) מוערכת של 74 דולרים. על בסיס דולר לדולר, החזר ההשקעה הגדול ביותר משימוש בתוכנה מורשית הוא במדינות מתפתחות ומוסיף בהן לתמ"ג 437 דולרים בממוצע. במדינות שהכנסותיהן גבוהות היה לכל דולר נוסף שהושקע בתוכנה מורשית החזר השקעה ממוצע של 117 דולרים ובמדינות בעלות הכנסות בינוניות – של 140 דולרים.

החוקרים מצאו שממשלות וארגונים שמבקשים לאמץ את ההזדמנות הכלכלית המוצגת על ידי שימוש בתוכנה מורשית צריכים לקבוע חוקי קניין רוחני מרחיבים שמגנים על תוכנה וחומרים אחרים המוגנים בזכויות יוצרים – על גבי מחשבים, מכשירים ניידים ובענן; להגביר אכיפת זכויות קניין רוחני באמצעות משאבים ייעודיים; להעלות מודעות ציבורית לסיכונים של פיראטיות תוכנה; ולתת בעצמן דוגמה, באמצעות שימוש רק בתוכנות בעלות רישיון והטמעת תוכנות לניהול נכסי תוכנה.

"מחקרים קודמים הראו ששירותי ערך מוסף המסופקים עם תוכנות מורשות כדין מסייעים לחברות לצמצם עלויות ולהגדיל פריון. דו"ח זה הולך צעד אחד קדימה ומאשש את ההשפעה של שימוש בתוכנות על תוצר לאומי", אמר אדוארדו רודריגז-מונטמאיור, עמית מחקר בכיר ב-INSEAD elab. "התוצאות מבהירות שתוכנה ברישיון מועילה לעסקים ולכלכלות לאומיות ושיש לתוכנות מורשות השפעה כלכלית גדולה יותר מאשר לתוכנות פיראטיות בכל המדינות שנכללו במחקר".

"שימוש בתוכנה מורשית כדין מפחית סיכונים ויוצר יעילות תפעולית המגיעה ישירות לשורה התחתונה של ארגונים", אמרה עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של BSA בישראל. "מחקר זה מוכיח שתוכנה מורשית לא רק טובה לחברות, אלא היא גורם מקדם חשוב לצמיחה של כלכלות לאומיות. על הממשלה, גורמי אכיפת החוק והתעשייה בישראל, לנצל כל הזדמנות כדי לקטוף רווחים פוטנציאליים אלה על ידי הפחתת פיראטיות תוכנה וקידום שימוש בתוכנות מורשות כדין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים