תוכן שיווקי

ורד בר-עוז, מנהלת תחום ברקת, נס ישראל: "עד סוף 2013, צוות מהנדסות והנדסאיות התוכנה החרדיות תחת פעילות 'ברקת' בנס ישראל, יצמח ביותר מ-50%"

22/05/2013 11:42

מאת הילל יוסף

"התחלנו בגיוס מהנדסות והנדסאיות תוכנה חרדיות לפני יותר משנה, במרץ 2012. כיום מונה הצוות קרוב ל-70 עובדות, ועד סוף השנה, הוא יצמח ביותר מ-50%, בעקבות המודל הייחודי והמוצלח שעובד בקרב לקוחות רבים אשר מבקשים להרחיב פעילות קיימות או לייצר פעילויות חדשות", כך אמרה ורד בר-עוז, מנהלת תחום "ברקת" בנס ישראל.

לדברי בר-עוז, פעילות העובדות החרדיות תחת תחום "ברקת" בנס ישראל נמצאת בשני מוקדים גאוגרפים: בתל אביב ובירושלים. ובקרוב, הפעילות תרוכז במתחם נס, באזור התעשייה הצפוני בלוד, אשר מעניק שירות ללקוחות האזור וללקוחות נוספים מרוחקים בשיטת ה-Near Shore.

השוני בפעילות ברקת של נס, לעומת פעילויות של חברות IT אחרות עם חרדיות, אמרה בר-עוז, הוא בכך שמדובר על בוגרות מדעי המחשב או הנדסת מחשבים. "אנו מעסיקים עובדות באיכות וברמה מקצועית גבוהה", ציינה, "כדוגמת מפתחות בסביבות דוט.נט, SharePoint וג'אווה. לצד אלו, קיימים צוותים ייחודים של מהנדסות וולידציה ו-וורפיקצייה. כמו כן, הקמנו צוותי QA, אשר בשונה מאחרים הבדיקות מתבצעות באמצעות תהליכי אוטומציה מובנים. בידול נוסף שקיים בפעילות ברקת", מוסיפה בר-עוז, "הוא הערך המוסף האדיר שיש לנו סביב הטמעת מתודולוגיות סדורות המתקיימות בכל מרכזי הפיתוח של נס בעולם בנושא של שליטה ובקרה בהפעלת צוותים באתרי פיתוח מרוחקים".

"פעילות ברקת מציעה כיום ללקוחות כוח אדם מקצועי, שמרביתן סיימו את התואר בהצטיינות", פירטה בר-עוז. "העובדות מסורות לעבודה ומשתלבות בה במהירות. למעשה, יצרנו שילוב ותמהיל של צוותים בעלי ניסיון המספקים מענה מיטבי ללקוחות. לאחרונה בנות ברקת עברו הכשרה לעולם ה-Mobile כדי שהעובדות יתמקצעו בטכנולוגיות חדשניות ויהיו One Step In Front. בנוסף, חשוב לנו, בנס ישראל, להצביע בפניהן על אופק תעסוקתי לטווח ארוך והכשרתן בטכנולוגיות חדשניות אלו תבטיח זאת אל מול צורכי הלקוחות".

התועלת המתקבלת מהעסקת עובדות אלה, אמרה בר-עוז, "היא משולשת: התועלת הראשונה מופנית לעובדות ואף לקהילה, הנובעת מהעובדה שהן משתלבות במעגל העבודה, עם שכר הוגן, זאת תוך שימת דגש על מימוש תנאים ההולמים את אורחות חייהן הדתיים. הלכה למעשה, אנו מספקים הזדמנות שווה גם לבוגרות מדעי המחשב במגזר החרדי להשתלב בענף ה-IT הישראלי, על כל מה שהוא מציע כיום. לצד זה, התועלות לנס בהרחבת ה-Offering ללקוחותינו בזכות מודל עבודה שקוף המאפשר בפשטות "הרכבת" פתרון ייחודי לכל לקוח. וכמובן, התועלות עבור לקוחות נס אשר מקבלים בעלות תואר ראשון עם יכולות מקצועיות גבוהות מעל הממוצע. כאשר הלקוח יכול לקבל פרויקט בשתי דרכים – פרויקט מקצה לקצה, או חלקי פרויקט אשר העובדות משולבות במקטעי העבודה השונים. בכל מקרה, עלות הפרויקט מופחתת, מבלי שנגרעת איכות ורמת העבודה".

בתקופה זו, אמרה בר-עוז, "בה ארגונים בוחנים ונדרשים להתייעלות, הרי ששיטת Near Shore של ברקת מאפשרת לממש יעד זה. מודל ייחודי זה של ברקת מפחית את העלויות הישירות של פרויקטי הפיתוח, בשל תמיכת משרד הכלכלה, בהעסקת העובדות החרדיות, וגם מפחית את העלויות העקיפות, בשל תחלופת כוח אדם נמוכה".

בר-עוז סיכמה את דבריה תוך שימת דגש על הגמישות המתקבלת: "הלקוח הארגוני מקבל גמישות מרבית בהשגת יעדיו העסקיים. הגמישות מתחילה במודל ההתקשרות – תפוקות או תשומות; ממשיכה דרך בחירת מקום הפעילות – באתר הלקוח, באחד מאתרי נס או הקמת אתר חדש על פי צרכי הלקוח. והגמישות הייחודית שלנו מתקבלת בשל העובדה שניתן לערוך תמהיל משתנה של עובדים – מבעלות תואר ראשון במדעי המחשב בעלות ניסיון רב ועד הנדסאיות תוכנה בעלות ניסיון מועט. את כל אלו "עוטפים" נכסים ויתרונות הייחודים רק לנס כיום, כגון: צוות גיוס הממוקד באיתור אוכלוסיות חרדיות, מכללת נס אשר מכשירה אותן, מתודולוגיות פיתוח גלובאליות, קשרי עבודה עם סמינרים נבחרים וכמובן תמיכת ממשלת ישראל בפרויקט זה. אין ספק אם כן שלברקת עבור נס ועבור לקוחותינו יש משמעות יקרה מפז".

אירועים קרובים