תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ניתוח פעילויות ה-IT

כנס NessPRO בנושא "ניהול ותפעול IT בקלות ובפשטות", ה-3 ביוני 2013, אולם האירועים East, תל אביב

22/05/2013 11:56

מאת סשה גילינסון, מנכ"ל Evolven Software

מאז תחילת שנות ה-90 מיושמים כלים לניהול פעילות ה-IT על מנת להתגבר על בעיות ביצועים וזמינות הנובעות משינויים ומתצורה. כלים אלה מספקים נתונים גולמיים רבים, הנובעים בין השאר מהנפח, המהירות, מיגוון השינויים ונתוני התצורה. אולם – כלים אלה לא נועדו להתמודד עם המורכבות והדינמיקה של מרכז הנתונים המודרני, ואין להם את התובנה הדרושה, דבר ההופך את השינויים ובעיות התצורה לכאב כרוני. לכך מתווספים כיום אתגרי ה-Big Data.

ניתן לעמוד באתגרים אלו באמצעות ניתוח פעילויות ה-IT. ניתוח הנתונים הקשורים לניהול תצורה ושינויים, מאפשר להפוך נתונים אלה לתובנות ברורות ומעשיות. ארגונים שכבר הטמיעו פתרונות לניתוח פעילויות IT מדווחים על הפחתה משמעותית בזמן הממוצע לתיקונים (MTTR), מספר מופחת של אירועים והשבתות, וויכולת לשחרר גרסאות בצורה חלקה וללא שגיאות.

ניתוח פעילויות ה-IT מגיב לשלושת הגורמים העיקריים המניעים את השינויים ה"כרוניים" והאתגרים הקשורים לתצורה:

מורכבות. כל שכבה טכנולוגית במרכז הנתונים הופכת ליותר מורכבת, בצורה דרמטית, בכל הקשור לבקרה ולניהול. סביבת השרת הממוצע כוללת עשרות ומאות אלפי פרמטרים של תצורה. לדוגמה: מערכת ההפעלה Windows מכילה בין 1,500 ל-2,500 פרמטרים של תצורה, ול-IBM WebSphere Application Server יש 16,000. אם אחד הפרמטרים האלה שגוי או שהושמט, שינוי כזה יכול להשפיע באופן דרמטי על פעילויות ה-IT. התלות ההדדית הגוברת בין יישומים מקשה יותר ויותר על ניהול ובקרת השירותים העסקיים.

דינמיקה. שינויים הם עובדת חיים בתפעול ה-IT. הם מתרחשים בכל רמה של היישומים והתשתיות ומשפיעים כמעט על כל חלק של העסק. ארגונים אימצו תהליכי פיתוח זריזים כדי לעמוד בדרישות העסקיות ללוחות זמנים מואצים לשחרור גרסאות. תהליכים אלו כוללים שיטות כגון אינטגרציה רציפה ובניה מתמשכת, ותוך דחיפת מאות שינויים לייצור על בסיס יומי. לדוגמה, ל-eBay יש כ-35,000 שינויים בשנה.

Silos. למרבית הארגונים אין סמכות יחידה שיש לה "בעלות" על סביבת ניהול הישומים מקצה לקצה. אמנם יש כלים ל-BTM (ניהול טרנזקציות עסקיות), APM (ניהול ביצועי יישומים), SM (ניהול שירות), ו-service desk, אך כל אחד מהם מתמקד בטיפול בהיקף הספציפי של המדדים והנתונים ב-silo שלהם, ואין להם נקודת מבט נרחבת ועמוקה בכל הקשור לסביבת ה-IT הכוללת.

בד בבד עם המורכבות של מערכות ה-IT, הדינמיקה של פעילויות ה-IT והצוותים הרבים העובדים ב-silos, מביאה לצורך לא רק באוטומציה, אלא גם לצורך לאסוף נתונים עד לפרטים הקטנים ביותר, ובסופו של דבר לנתח את כל השינויים ולאחד את ה-silos של הפעילויות השונות.

גישה חדשה: ניתוח פעילויות ה-IT
הכלים החדשים לניתוח IT הם בעלי נקודת מבט שונה בכל הקשור לשפע הנתונים ולמורכבות הרבה שבפניהם ניצבים צוותי המיחשוב. כלים אלו משתמשים באלגוריתמים מתמטיים וחידושים אחרים כדי לחלץ מידע משמעותי מים הנתונים הגולמיים בתחומי התצורה והשינויים. חלק מטכנולוגיות הניתוח הנפוצות ביותר הן ניתוח סטטיסטי המבוסס על תבניות, ניתוח של קורלציות אירועים, ניתוח המבוסס על שיטות היוריסטיות, וניתוח לוגים.

התועלת של ניתוח פעילויות IT באה לביטוי במקרים נפוצים כגון:

ניהול אירועים – ניתוח פעילויות IT יכול להפחית באופן דרמטי את זמן התגובה לאירועים ע"י ניתוח אוטומטי של כל השינויים שחלו מאז שהמערכת עבדה בצורה חלקה, וישום אלגוריתמים המבוססים על סטטיסטיקה ודפוסים כדי לזהות את סיבת האירוע.

ניהול בעיות – טכנולוגיות ניתוח דומות מסייעות להגיע לשורש הבעיה.

ניהול שינויים – ניתוח פעילויות IT הוא בעל ערך רב ביותר בביצוע בדיקות שמטרתן לקבוע את ההסתברות להצלחה לפני ביצוע שינויים.
ניהול תצורה – ניתוח פעילויות IT יכול לזהות פערים ולהפחית את הסיכון ליציבות הסביבה.

כאשר כל כך הרבה מונח על כף המאזניים, ניתוח פעילויות IT מאפשר לעמוד באתגרי השינויים והתצורה.  ארגונים שיישמו זאת מדווחים על הפחתה משמעותית בזמן התגובה, צמצום מספר האירועים וההשבתות, ושחרור חלק של גרסאות חדשות.

אירועים קרובים