פראנק בויטנדיז'ק, גרטנר: "חלק מהמנמ"רים לא ישרדו את הטורנדו של השינויים שסוחף את עולם ה-IT"

"שורה של שינויים עוברים בימים אלה על ה-IT, שהעוצמה המצרפית שלהם משתווה לסופת טורנדו", אמר פראנק בויטנדיז'ק, סגן נשיא למחקר בתחומי אסטרטגיות ניהול מידע, Big Data ובקרת מידע בחברה ● לדבריו, "יש מנמ"רים שהשינויים הללו מהווים עבורם הזדמנות לשרוד ולהשתלב ביותר היבטים עסקיים בארגון ויש כאלה שלא ישרדו את השינויים הללו" ● הוא מנה את סולם סדרי העדיפויות של המנמ"רים בעולם לשנת 2013, ובראשם תחומי ה-BI והניתוח צופה פני העתיד

"עולם ה-IT חווה שורה של שינויים, שהעוצמה המצרפית שלהם משתווה לסופת טורנדו. יש מנמ"רים שהשינויים הללו מהווים עבורם הזדמנות לשרוד ולהשתלב ביותר היבטים עסקיים בארגון ויש כאלה שלא ישרדו אותם", כך אמר פראנק בויטנדיז'ק, סגן נשיא למחקר בתחומי אסטרטגיות ניהול מידע, Big Data ובקרת מידע בגרטנר (Gartner).

בויטנדיז'ק היה דובר המפתח בכנס השנתי שערך היום (ד') הסניף הישראלי של חברת המחקר במלון הילטון בתל אביב, תחת הכותרת "מנהיגות עסקית באמצעות יזמות טכנולוגית".

הוא הציג בדבריו את סולם סדרי העדיפויות של המנמ"רים בעולם לשנת 2013, כפי שעולה מנתונים של החברה. במקום הראשון ניצבים תחומי ה-BI והניתוח צופה פני העתיד (Analytics), במקום השני ניצב תחום המיחשוב הנייד ובמקום השלישי – תחום מיחשוב הענן לסוגיו, לרבות תוכנה כשירות (SaaS), תשתית כשירות (IaaS) ופלטפורמה כשירות (PaaS). יצוין, כי התחומים הללו מדורגים כולם במקומותיהם זו השנה השנייה ברציפות. במקום הרביעי בסדר העדיפויות של המנמ"רים נמצא תחום השיתופיות, הן בתהליכי העבודה והן של מידע.

תחום אבטחת המידע, שבעשור הקודם דורג לא פעם במקום הראשון בסדר העדיפות של המנמ"רים, דורג במחקר האחרון במקום התשיעי, ציין בויטנדיז'ק. זאת, למרות הדיבורים הרבים על עולם הסייבר, כמו גם אירועי אבטחת מידע רבים המתפרסמים, או כאלה שקרו ולא התפרסמו.

לדבריו, ארבע העדיפויות הראשונות של המנמ"רים משתלבות בהלימה מוחלטת לארבע מגמות העל הטכנולוגיות המובילות זה מכבר את עולם ה-IT: מיחשוב נייד, מיחשוב חברתי, מידע (Analytics ו-Big Data) ומיחשוב ענן. "מימוש ארבע טכנולוגיות אלה על ידי המנמ"רים יביא לכך שהמנמ"רים יהיו יותר רלוונטיים מבחינה עסקית", אמר. "מדובר בהזדמנות עבור המנמ"רים, כי הם יזכו ליותר הכרה ותקציבי IT, ויהיה להם יותר סיפוק והנאה בעבודה. מנגד, יהיו מנמ"רים שבפירוש לא יוכלו להסתגל לשינויים הרבים הללו".

בויטנדיז'ק הוסיף ש-"מיחשוב חברתי זה לא פייסבוק (Facebook) או טוויטר (Twitter) וגם לא ניתוח רגשות ההמון. מדובר על האופן בו נדרש לבנות ולהבנות עסק, תוך הבאת חדשנות, יצירת קשרים בין אנשים ובין מערכות, בניית מודל עסקי שמתאים למאה ה-21 ושימת דגש על שיתופיות. בכל הנוגע למיחשוב נייד, מיקום העובד הופך להיות בעל משקל סגולי נמוך עד לא קיים. המיחשוב הנייד מאפשר שינוע של מידע לא רק בין העובד לארגונו, אלא גם שינוע של נתונים של חיישנים ונתונים משלל רכיבים. ווייז (Waze) היא דוגמה נפלאה לכך". הוא אף ציין ש-"מיחשוב ענן משנה את המיקוד של ה-IT מאספקת טכנולוגיות ליצירת ערך דרך השירותים של הצרכנים".

מגמות העל הטכנולוגיות החדשות, אמר הדובר, יביאו לכך שיתווספו שני מקצועות מיחשוביים, לא בהכרח תחת שרביט המנמ"ר: מנהל דיגיטלי, שיהיה זה שמטפל בהיבטי שיווק ברשת, ואולי יהיה כפוף לסמנכ"ל השיווק בארגון; ומנהל מידע, שיהיה אחראי לטיפול בתכני הארגון תוך שמירה על ההגנה על הפרטיות והלימה לרגולציות.

שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר ישראל. צילום: קובי קנטורבויטנדיז'ק סיים את דבריו בציינו את המגמות של ה-IT השנה: "מלחמות" הרכיבים הניידים; יישומי מובייל ו-HTML5; ענן אישי; אינטרנטיזציה של דברים; מיחשוב בן כלאיים ומיחשוב ענן; אסטרטגיית Big Data; ניתוח צופה פני עתיד, כזה שהוא ישים ובר ביצוע; הפיכת מיחשוב In-memory למיינסטרים; שילוב בין אקו-סיסטמס; וחנויות יישומים של ארגונים.

"החדשנות הדיגיטלית מניעה את האסטרטגיה העסקית"
שלומית הרט
, מנכ"לית גרטנר ישראל, אמרה בכנס ש-"בעבר, ה-IT היה דרך להטמעת אסטרטגיה עסקית. כיום, החדשנות הדיגיטלית היא זו שמניעה את האסטרטגיה העסקית". לדבריה, "בעולם ה-IT מתרחש איחוד של ארבע מגמות-על טכנולוגיות: ענן, ניידות, Big Data וחברתי. האיחוד הזה מביא אותנו לרמת ניהול אחרת של הטכנולוגיה".

אנחנו מצויים בעיצומה של תקופת מעבר כשבעתיד, הטכנולוגיה תוביל את האסטרטגיה העסקית", אמרה הרט. "לכן, מנמ"רים צריכים לשנות ולשפר את המיקוד העסקי שלהם, על מנת להתאים עצמם למציאות ההולכת ומתגבשת".

לדבריה, "כיום, יותר מתמיד, יש לאנשי ה-IT הזדמנות להתחבר יותר לליבה העסקית של הארגון ולהשפיע על עסקיו. מדובר בתהליך שאנחנו מצויים בעיצומו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים