מנכ"ל אפל לא מתנצל על אסטרטגיית המס של החברה: "אנחנו משלמים את כל המסים שאנחנו חייבים"

"אפל היא משלמת מסים גדולה, ואנו צופים כי נשלם עוד יותר במהלך השנה הקרובה", כך התגונן טים קוק בפני חברי הקונגרס האמריקני, במסגרת דיון בנוגע למיסוי החברה ● יו"ר ועדת המשנה לחקירות טען כי אפל השיגה את "הגביע הקדוש של התחמקות ממס" – ואף האשים אותה בתכנוני מס מעוררי מחלוקת

מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, לא הביע שום התנצלות על כך שהיצרנית של מכשירי iPhone ומחשבי iPad חוסכת באמצעות חברות בת באירלנד מיליארדי דולרים כתשלומי מס בארצות הברית – כך במסגרת דבריו אתמול (ג') בפני הקונגרס האמריקני. עם זאת, קוק תומך ברפורמה במס החברות של ארצות הברית, אפילו אם הדבר אומר כי אפל תצטרך לשלם סכומי מס גבוהים יותר כתוצאה מכך.

ועדת המשנה הקבועה של הסנאט לחקירות מצאה, כי ענקית הטכנולוגיה חמקה בשנת 2012 לבדה מתשלומי מס של 9 מיליארד דולרים בארצות הברית. זאת, לאחר שיישמה אסטרטגיה שבמסגרתה הוקמו שלוש חברות בת מחוץ לגבולות המדינה, כאשר אף אחת מהן אינה מוגדרת כתושבת לצורכי מס בתחום שיפוט כלשהו.

קוק, בעדות ראשונה שנאלץ לתת בפני הקונגרס מאז שמונה לתפקיד מנכ"ל אפל בשנת 2011, טען כי החברה שלו היא "משלמת מסים גדולה", לאחר ששילמה במזומן סכום של קרוב ל-6 מיליארד דולרים לרשויות המס האמריקניות במהלך 2012. "אנו צופים שנשלם אפילו יותר במהלך 2013", אמר קוק. "אנו משלמים את כל המסים שאנו חייבים".

ואולם הסנטור קרל לוין, יו"ר ועדת המשנה ומי שמרבה לעסוק בענייני מיסוי, טען כי אפל השיגה את "הגביע הקדוש של התחמקות מתשלום מס", לאחר שהקימה חברה בת באירלנד שלא שילמה מס חברות לאף רשות מסים מזה 5 שנים. לדבריו, אפל השתמשה באירלנד כאילו היתה בנמל בית לרשת סבוכה של חברות אחזקות מחוץ לתחומי ארצות הברית, ואך הצליחה להשיג במשא ומתן עם ממשלת אירלנד שיעור מיוחד של מס חברות – פחות מ-2%. בארצות הברית השיעור המרבי של מס חברות הוא 35% – מהגבוהים בעולם.

קוק התגונן וטען כי אפל לא יישמה שום תרגילי מס. "איננו מעבירים קניין רוחני אל מחוץ לתחומי ארצות הברית, או משתמשים בו כדי למכור מוצרים בארצות הברית בשיעורי מס נמוכים יותר. איננו מסתירים כספים באיים הקריביים", אמר קוק.

באירלנד משמש מס החברות הנמוך מזה שנים רבות כאמצעי לפיתוח כלכלי של המדינה, ובממשלת אירלנד מכחישים כי חתמו על אפל על הסכם כלשהו לשיעור מופחת של מס חברות. אם שיעור המס הכולל שמשלמת אפל נמוך מדי, הרי שזה באשמתן של מדינות אחרות – כך הגיב אתמול סגן ראש הממשלה של אירלנד, אימון גילמור, בראיון שהעניק לרשת השידור הארצית RTE.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים