חדש מסאפ: שירות "האח הגדול"

שירות חדש שמציעה החברה ימכור נתונים ומידע מנותח לחברות מסחריות - לאחר שייאסף ממפעילות סלולריות ● השירות מעלה חששות רבים לפגיעה בפרטיות, מאחר שהשווקים הצמאים לנתונים עלולים לגרום לחברות לאסוף עוד יותר נתונים ובכך להרחיב את טווח המידע והנתונים על אנשים פרטיים, הרגליהם, תנועותיהם ועוד

התפתחות נוספת בעולם ה-Big Data: סאפ (SAP) הכריזה בתערוכת CTIA, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, על שירות שימכור נתונים ומידע מנותח לחברות מסחריות – לאחר שייאסף ממפעילות סלולריות.

לדברי החברה, שירות Consumer Insight 365 ישאב נתונים מרשת השותפים הרחבה שלה, הכוללת "יותר מ-990 מפעילות סלולריות בעולם", ישלב אותם וינתח אותם מבלי לחקור לעומק מידע אישי ספציפי, ויציע את תוצאות הניתוח למנויים באמצעות פורטל אינטרנטי. הרווחים מהשירות הזה יתחלקו בין סאפ למפעילות.

המידע יכול לשלב, למשל, את מיקום המשתמשים הסלולריים עם הקישורים שהם לוחצים עליהם במיקומים האלה.

בהודעה שפרסמה סאפ נכתב, כי "תבונה עסקית זו תאפשר בסופו של דבר לחברות לחזק את הקשר עם לקוחות באמצעות מאמצי שיווק מוכווני-הקשר".

ואולם, מוצר מעין זה ודומים לו, כמו גם העובדה שסאפ מזהה את הביקוש לשירות כזה, מעלה שאלות באשר לפרטיות. השווקים הצמאים לנתונים עלולים לגרום לחברות לאסוף עוד יותר נתונים ובכך להרחיב את טווח המידע והנתונים על אנשים פרטיים, הרגליהם, תנועותיהם ועוד, מה שעלול לפגוע בפרטיותם.

נראה שגם סאפ ערה לבעיית הפרטיות. בהודעה שפרסמה היא הדגישה, כי הנתונים שייאספו מהמפעילות הסלולריות יהיו "אנונימיים". מנגד, החברה ערה מאוד לערך שהיא יכולה להשיג ממכירה של נתונים ומן ההזדמנות העסקית למכור אותם למעין מתווך, שיעשה בהם שימוש אנליטי וימכור את תוצאותיו. בהודעה מצטטת החברה הגרמנית מחקר של גרטנר (Gartner) לפיו "עד 2016, הביקושים לאיחסון וניהול Big Data יובילו 30% מהעסקים להשתמש בנכסי המידע שלהם כמטבע עובר לסוחר על ידי מכירתם, מסחר באמצעותם או סחר חליפין תמורתם. ארגונים רבים מתחילים להבין את ערך השוק האמיתי של אוסף הנתונים שלהם… מכל מקום, העדר מומחיות בטיפול ב-Big Data ובפיתוח מוצרי מידע ייצור הזדמנות לצמיחה של מומחי תיווך, שיפעלו כברוקרים של מידע או כסוחרי מידע".

אירועים קרובים