תוכן שיווקי

לקראת אירוע | אריק לב: חברת DATACORE מובילה את מהפכת ה-SOFTWARE DEFINED STORAGE – ניהול תשתיות האיחסון באירגון באמצעות תוכנת וירטואליזציה

שיחה עם אריק לב, מנכ"ל חברת DATAMANAGE, נציגת DATACORE בישראל

23/05/2013 14:31

מהי מהפכת ה-SOFTWARE DEFINED STORAGE?
אריק: "מדובר במהפכה טכנולוגית המאפשרת לעבור ממערכות איחסון סגורות ומונוליטיות המייצרות תלות ביצרן חומרה זה או אחר, לתצורת ניהול של איחסון מנוהל תוכנה, שמאפשרת לנתק את תוכנת הניהול מהחומרה ולהקים שיכבת אבסטרקציה שאדישה לסוג החומרה או ליצרן החומרה והופכת את תשתיות החומרה באירגון למערכת איחסון אחת אחודה, דינמית וגמישה".

זה די מזכיר את המהפכה ש-VMware עשתה בעולם השרתים.
אריק: "מסכים לחלוטין. כולנו זוכרים איך לפני כעשור פרצה לתודעה שלנו חברה צעירה ולא מוכרת בזמנו בשם VMware, עם חזון שאיפשר לאירגוני IT להקים מעל תשתיות החומרה של השרתים, שיכבת וירטואליזציה מבוססת תוכנה, שאיפשרה לאירגונים לנהל באופן גמיש, בלתי תלוי ויעיל את תשתיות החומרה של השרתים באירגון, כיום זה נראה ברור מאליו שזו הדרך הנכונה לנהל את סביבת השרתים באירגון. אולם במובנים רבים המהפכה שהתחילה עם VMware נעצרה ברמת השרתים של האירגון, כול שאר הסביבות כגון: Storage, Networking, Security, נשארו מנוהלות ברמה הפיזית.

מה מאפיין את פיתרון הוירטואליזציה של DATACORE?
אריק: "המהפכה והחזון ש-DATACORE מובילה, מבוססים על התפיסה שמהפכת הוירטואליזציה חייבת להתרחב גם לסביבות האחרות ב-DATACENTER המודרני, ובראש בראשונה לסביבת תשתיות הסטורג' ב-DATACENTER, פתרון התוכנה של DATACORE, מספק שכבת ניהול מתקדמת שמשתלבת עם כול תשתית חומרת סטורג' הנימצאת באירגון. תחת שיכבת הניהול של DATACORE, ניתן לאחד, מערכות סטורג' של יצרנים שונים, מארזי דיסקים ודיסקים מתוך שרתים. התוכנה תדע להפוך את כול המכלול הפיזי הזה, למכונת סטורג' אחת וירטואלית, בנוסף התוכנה מאפשרת להשיג תשתית סטורג' יציבה, מגיבה וגמישה שמספקת פונקציונאליות מתקדמת הכוללת: רמת יעילות גבוהה, ביצועים משופרים, הקצאת שטח דיסק גמישה ויעילה, תהליכי הגירת מידע באופן שקוף לחלוטין ללא פגיעה בסביבות הייצור, שילוב תשתית חדשה, החלפה, הוספה או גריעה באופן שאינו פוגע בעבודה השוטפת וכן מאפשרת להפחית באופן משמעותי את עלויות המימון והתפעול של תשתית מערכות הסטורג' באירגון".

במשך שנים הנושא של ביצועים (I/O), במערכות סטורג' מהווה אתגר לא פשוט, מה המענה של DATACORE בנושא?
אריק: "אכן במשך שנים הנושא של ביצועי מערכות הסטורג' מהווה אתגר לא פשוט, הדרך של יצרני הסטורג' להתמודד עם האתגר הזה הוא באמצעות הוספה של ספינדלים (דיסקים) לתוך מערכות הסטורג' במטרה לתת מענה לדרישות הביצועים, היחס בין כמות המידע הנכתב ובין כמות הדיסקים המותקנת, הוא יחס לא יעיל שמחייב את הלקוחות להוציא סכומי עתק על הוספה של דיסקים במטרה לתת מענה לביצועים.

אומנם הגיע שינוי טכנולוגי מהותי ברמת החומרה בשנים האחרונות וזאת באמצעות טכנולוגיה של Flash/SSD שמקטינה את כמות הדיסקים הרגילים, אבל העלויות של טכנולוגיה זו גבוהות ביותר ולא כול אירגון יכול להרשות לעצמו לעבור לטכנולוגיה מתקדמת זו.

פתרון התוכנה של DATACORE מייתר את הצורך לנהל את נושא הביצועים (I/O) ברמת תשתית הסטורג' ומעלה את האחריות לניהול הביצועים לרמת שכבת הוירטואליזציה באמצעות שימוש ביכולות של Cache RAM וכן שילוב של יכולות מתקדמות ברמת התוכנה לניהול הכתיבות והקריאות באופן שבו יש שיפור דרסטי ברמת הביצועים ללא צורך לבצע השקעות גדולות מידי.

האם DATACORE מובילה לבד את המהפכה הזאת?
אריק: "לשמחתי, ההבנה ביתרונות של איחסון מנוהל תוכנה, הופכת להיות תהליך מובנה של שינוי תפיסתי באופן הניהול של תשתיות הסטורג' בדאטה סנטר, הן מצד הלקוחות שמבינים את היתרונות הרבים ביכולת לקבל סביבה גמישה, דינמית, ללא תלות ביצרן חומרה זה או אחר ובאפשרות להפחית עלויות באופן דרמטי

והן מצד חברות המחשוב עצמן, חברת VMware הכריזה לפני מספר חודשים ש איחסון מנוהל תוכנה, נמצא במפת הפיתוח שלהם ושבכוונתם להיכנס לתחום, גם חברת EMC הכריזה לפני כשבוע על פיתרון של איחסון מנוהל תוכנה, המשמעות היא שגם חברות הסטורג' מבינות שהשוק הולך למקום חדש ושהן יצטרכו להפריד בין החומרה שהן מוכרות ובין התוכנה".

האם תוכל לתת לנו מעט רקע על החברה?
אריק: "חברת DATACORE הנה חברת תוכנה אמריקאית, שנוסדה לפני כ-15 שנה, מטה החברה נמצא בפלורידה, החברה מונה מספר מאות עובדים ומחזור המכירות שלה הוא כ 100 מיליון דולר. לחברה יש מעל 10,000 לקוחות, אחד הלקוחות הכי גדולים של החברה, הנה חברת אבטחת המידע KASPERSKY, שמנהלת באמצעות DATACORE תשתיות סטורג' בנפח של 10 פטה בייט".

אירועים קרובים