גרטנר: שיטת ההדפסה הדיגיטלית של בני לנדא – בין חמש הטכנולוגיות המגניבות ביותר

חברת המחקר ציינה, כי טכנולוגיית הננו-גרפיה היא אחת המגניבות בתחומי ההדפסה וההדמיה ● הטכנולוגיה, שהוצגה בשנה שעברה, מאפשרת הדפסה דיגיטלית עבור יישומים מסחריים תוך גישור על פער הרווחיות הקיים בטכנולוגיות דפוס ה-Offset והדפוס הדיגיטלי ● בין הטכנולוגיות המגניבות הנוספות שנכללות ברשימה: שיטות הדפסה מהמובייל ומתוכנת דרופבוקס

בני לנדא, יו''ר ומייסד קבוצת לנדא. צילום: ניב קנטור

טכנולוגיית ההדפסה הייחודית בשיטה הננו-גרפית, שהומצאה במעבדות לנדא, נכנסה לרשימת ה-Cool Vendors, שמאגדת את חמש הטכנולוגיות המגניבות בתחומי ההדפסה וההדמיה של גרטנר (Gartner). הרשימה היא תוצאה של מחקר מקיף שערכו האנליסטים של חברת המחקר.

מעבדות לנדא, בבעלות יזם הדפוס בני לנדא, הציגו את הטכנולוגיה המגניבה בתערוכת הדפוס DRUPA 2012, שנערכה במאי בשנה שעברה. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת הדפסה דיגיטלית עבור יישומים מסחריים, באמצעות הננו-גרפיה. שיטה זו מגשרת על פער הרווחיות הקיים בטכנולוגיות דפוס ה-Offset והדפוס הדיגיטלי, ומאפשרת להגיע לרווחיות בהפקת ריצות של עד 7,000 עותקים. הננו-גרפיה צפויה להגביר בצורה משמעותית את רווחיות בתי הדפוס בשוק מוצרי ה-Offset, שהיקפו נאמד כיום ב-800 מיליארד דולרים

בשונה מטכנולוגיות דיגיטליות אחרות, שדורשות מצעי הדפסה מיוחדים, ננו-גרפיה מסוגלת להדפיס על כל נייר סטנדרטי ועל כל מצע מפלסטיק. באחד הממצאים העיקריים שלה, גרטנר מדווחת ש-"טכנולוגיה שמסוגלת להדפיס על גבי כל נייר או פילם תענה על בעיות מרכזיות בפניהן ניצבת תעשיית הדפוס".

מלבד הטכנולוגיה של לנדא, בחרו האנליסטים של גרטנר את החברות Breezy מקליפורניה, שפיתחה טכנולוגיית הדפסה לתחום המובייל; Liforte מהאנוי, בירת וייטנאם, שפיתחה שיטה להדפסת אלמנטים מתוכנת השיתופיות הפופולרית דרופבוקס (Dropbox); חברת Cartridge Junction ממומבאיי, הודו, שפיתחה פתרונות IT לניוד ושימוש יעיל יותר בטונרים להדפסה בכמויות; והחברה הניו-זילנדית Eurosmrts, שפיתחה גם היא פתרונות הדפסה מרכיבים ניידים, ללא תלות במחשב אישי קרוב או רשת אינטרנט ארגונית.

יצוין שגרטנר לא ממליצה במחקר על ספק, מוצר או שירות כלשהם המתוארים בפרסומי המחקר שלה ואינה מייעצת למשתמשי טכנולוגיה לבחור באחד הספקים בעלי הדירוגים הגבוהים ביותר. אולם, בהתחשב בעובדה שהטכנולוגיה של לנדא הוכרזה רק לפני שנה והמכונות הראשונות טרם סופקו, השילוב של הפתרון בחוות דעתם של מומחי גרטנר נחשבת להישג ישראלי, שמציב שוב את תעשיית הדפוס הישראלית בחזית העולמית, פחות מ-30 שנה לאחר שלנדא עשה זאת עם אינדיגו.

החוקרים של גרטנר הדגישו בפתח הדו"ח שאחד האתגרים של תעשיית הדפוס כיום היא לתת מענה להתפתחות של עידן המובייל, מגמת ה-BYOD, שגורמת לאנשים לייצר כמויות גדולות של מידע דיגיטלי אבל לא מבטלת את הצורך להדפיס או לייצר עותקים לא רק על נייר. אל מול זה מתמודדת תעשיית הדפוס הקונבנציונלית שסובלת מירידה ברווחיות וההמצאה של לנדא אמורה לסייע לבעלי בתי הדפוס לשרוד טוב יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים