דיווח: גוגל תקים רשתות סלולר בשווקים מתפתחים

על פי ידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל, תפעל גוגל בתחום הסלולר באפריקה שמדרום לסהרה ובדרום מזרח אסיה ● כמו כן, בוחנת החברה את האפשרות לייצר מכשירי טלפון זולים שיתבססו על מערכת ההפעלה אנדרואיד ולהשתמש במערכת אלחוטית שמבוססת על לוויינים, והיא כבר בודקת תדרי סלולר שונים

גוגל (Google) בוחנת את האפשרות להקים רשתות סלולר ולהציע שירותים במדינות מתפתחות – כך עולה מידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). בידיעה, שנסמכת על מקורות אנונימיים, דווח שהרשתות ייפרשו מחוץ למרכזים העירוניים הגדולים, באזורים שבהם השירות כיום מקוטע או כלל לא זמין. השירות אמור לפעול באפריקה שמדרום לסהרה ובדרום-מזרח אסיה. בגוגל פועלים בשיתוף עם חברות מקומיות, על מנת לבחון את הפרישה ולבדוק מודלים אפשריים לתמיכה ברשתות החדשות.

כמו כן, בוחנת החברה את האפשרות לייצר מכשירי טלפון זולים שיתבססו על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ולהשתמש במערכת אלחוטית שמבוססת על לוויינים, והיא כבר בודקת תדרי סלולר שונים. הוול-סטריט ג'ורנל מעריך, כי ייתכן שבסופו של דבר תשלב החברה בין מספר טכנולוגיות כדי לספק את השירות.

יצוין, כי גוגל סירבה להגיב לידיעה.

בחברה שואפים לחבר כמה שיותר אנשים ברשת, מתוך הערכה שבדומה לגולשים הוותיקים, גם אלה החדשים ישתמשו בשירותיה. מדובר, למעשה, בגרסה אחרת לשירות האינטרנט המהיר בסיבים אופטיים שפורשת החברה בערים שונות בארצות הברית (שירות Google Fiber) – גרסה שמותאמת לשווקים מתפתחים, שבהם התשתיות אינן ערוכות לאינטרנט קווי מהיר והמשתמשים נסמכים בעיקר על הטלפון הסלולרי כדי לגלוש באינטרנט.

אפשר לראות ביוזמה גם התרחבות של תחומי הפעילות של גוגל – מחברה שמספקת מנוע חיפוש פשוט לכזו שמייצרת טלפונים סלולריים (בחטיבת מוטורולה), מציעה תוכנות כמו אנדרואיד וכרום (Chrome), מייצרת ציוד חומרה כמחשבי Chromebook, מפתחת טכנולוגיות עתידניות כמו המשקפיים הדיגיטליות Google Glass ומספקת גישה לאינטרנט בתשתיות דוגמת Google Fiber.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים