אוהיו: בתי קפה אינטרנט הוצאו אל מחוץ לחוק

במקומות רבים בעולם קיימים בתי קפה אינטרנט, אולם המחוקקים באוהיו אישרו הצעת חוק שאוסרת על קיומם ● לטענתם, בתי קפה אינטרנט במדינה מאפשרים ללקוחותיהם להשתתף בהימורים מקוונים וקשורים גם להלבנת כספים, הונאות, מכירת סמים ואף סחר בבני אדם ● המתנגדים טוענים שאיסור על בתי קפה אינטרנט יביא לאלפי מובטלים חדשים

בתי קפה אינטרנט נפוצים במקומות שונים ברחבי העולם, אולם במדינת אוהיו שבארצות הברית הם הוצאו באחרונה אל מחוץ לחוק, בטענה ש-"נזקם רב על תועלתם" ושמתבצעות בהם פעילויות לא חוקיות.

הסנאט של אוהיו אישר, ברוב של 27 מול 6, הצעת חוק לאיסור על בתי קפה אינטרנט, בתמיכת נציגים מהמפלגות הרפובליקנית והדמוקרטית כאחד.

לדברי ג'ים יוז, סנטור מהמפלגה הרפובליקנית, "על אף שבתי קפה אינטרנט מספקים מקור הכנסה לכמה אנשים, הרי שהם מסבים יותר נזק מאשר תועלת". דבריו תואמים את עמדתו של התובע הכללי של מדינת אוהיו, מייק דה-וויין, שנסמך על פסק דין של בית המשפט הגבוה של המדינה, לפיו בחלק מבתי הקפה אינטרנט מתבצעת פעילות אסורה על פי חוקיה.

בחודש שעבר ארגן דה-וויין פשיטה מתוקשרת שבמסגרתה נסגרו שישה בתי קפה אינטרנט במחוז קויהוגה באוהיו. הוא אמר אז, כי "מוסדות אלה אינם חוקיים. בית המשפט הבהיר זאת היטב".

מה שעורר את זעמם של המחוקקים הוא המנהג של בתי קפה אינטרנט באוהיו לאפשר, מעבר לגישה לאתרים ולדואר אלקטרוני, גם הימורים מקוונים. יתירה מזאת, לטענת המחוקקים, זו הסיבה העיקרית לכך שאנשים מגיעים למקומות אלה.

"500 מקומות בלתי חוקיים ובלתי מוסדרים, שצצים בכל קרן רחוב, גוזלים מיליוני דולרים מעניים, קשישים וקורבנות תמימים", אמר טימותי מק'גינטי, התובע של מחוז קויהוגה.

על פי הסנטור יוז, בתי קפה אינטרנט קשורים בנוסף להלבנת כספים, הונאות, מכירת סמים ואף סחר בבני אדם.

אולם, לא כולם מסכימים עם מהלך זה. הסנטור ביל זייץ מהמפלגה הרפובליקנית קרא להסדיר את הענף ולא לסגור במהלך גורף את כל בתי הקפה אינטרנט. "בעקבות המהלך יוותרו 6,000 עד 8,000 בני אדם ללא עבודה", טען.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים