במקביל למגעים עם פייסבוק: גם בגוגל מגלים עניין ברכישת Waze

על רקע הדיווחים לפיהם פייסבוק מוכנה לשלם מיליארד דולרים תמורת הסטארט-אפ הישראלי, מסתמן כי גם ענקית האינטרנט בתמונה – וזאת במטרה למנוע את הרחבת פעילותה של הרשת החברתית לתחום המכשירים הניידים ולשמר את ההגמוניה בשירותי המפות ●"בחלק מהמקרים, ההגנה הטובה ביותר היא התקפה", הסביר מקור שלישי שמקורב לחברות

היכן מוצדק לנהוג עם חיוך על השפתיים? Waze

בגוגל (Google) מנהלים מגעים על רכישה אפשרית של Waze – חברת הסטארט-אפ הישראלית שמציעה שירות ניווט וניהלה כבר מגעים עם מספר חברות ענק, ובהן פייסבוק (Facebook) – כך מסרו בסוף השבוע שני מקורות יודעי דבר לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

המגעים בין גוגל ל-Waze נזילים והסטטוס שלהם עשוי להשתנות בכל רגע, נמסר מאחד המקורות. זאת על רקע דיווחים על כך שפייסבוק מוכנה לשלם סכום של מיליארד דולרים תמורת החברה הישראלית, שמציעה שירות שמבוסס על מידע שמעבירים 47 מיליון המשתמשים. מבחינתה של גוגל, רכישה של Waze תמנע נפילה של החברה בידיה של פייסבוק, אשר משוועת להרחבת פעילותה בתחום של המכשירים הניידים.

שירותי ניווט נמנים על חמישה השירותים הפופולריים ביותר במכשירים ניידים, והבעלות עליהם נחשבת לחיונית לצורך הגברת המעורבות של המשתמשים ושימורם. "מי שמחזיק בנתוני הניווט נהנה מסחורה לוהטת", אמר בריאן פרופיט, מחבר של מספר ספרים על טכנולוגיה במכשירים ניידים ומרצה לניהול באוניברסיטת נוטרדאם. "זאת בניגוד למצב שבו רוכשים את הנתונים והמשתמשים מתקשים לגשת לנתונים לצורך תיקון טעויות, למשל".

נתוני התעבורה של Waze, המסופקים בזמן אמת, נמשכים כל העת מהמכשירים הניידים של המשתמשים על מנת לעדכן זמני נסיעה. מבחינתה של גוגל מדובר באיום של ממש על ההגמוניה של שירות המפות שהיא עצמה מציעה. "בחלק מהמקרים, ההגנה הטובה ביותר היא התקפה", הסביר מקור שלישי שמקורב למגעים המתנהלים בין ענקית האינטרנט ל-Waze.

עם זאת, מרכוס תילקינג, ממייסדי שירות הניווט המתחרה Skobbler, סבור כי פייסבוק יכולה לפתח בעצמה, בקלות, שירות ניווט עם עדכוני תעבורה בזמן אמת בדומה לזה של Waze. השירות האפשרי, לטענתו, יסתמך על מסד המשתמשים העצום של הרשת החברתית הגדולה בעולם, אשר מונה יותר ממיליארד משתמשים. משום כך, יהיה זה חסר טעם מבחינתה של גוגל לרכוש את Waze רק כדי למנוע מפייסבוק להניח יד על הטכנולוגיה של החברה הנרכשת. "אינני רואה היגיון רב ברכישה של Waze על ידי גוגל, במיוחד במחיר כה גבוה", אמר תילקינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים