גרטנר: עלייה גדולה באימוץ תוכנות לניהול רכיבים ניידים על ידי ארגונים

ארגונים מתעניינים ומאמצים הרבה יותר תוכנות לניהול רכיבים ניידים, בדגש על אבטחת מידע - כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר ● גרטנר דירגה את החברות על פי מספר קריטריונים, בהם היקף המכירות שלהן, הבנתן את השוק, ההיענות לצרכים המשתנים, אסטרטגיית המכירות והשיווק, החדשנות וחוויית המשתמש ● החברה המובילה בריבוע הקסם של גרטנר בתחום היא AirWatch ואחריה MobileIron, סיטריקס, סאפ ופייברלינק

העניין בתוכנות לניהול מכשירים ניידים והאימוץ שלהן ממשיכים לגדול בקצב מהיר ובשיעור גבוה – כך עולה ממחקר שביצעה גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, חברות מחפשות תוכנות שכאלה (MDM – ר"ת Mobile Device Management), בדגש על אבטחת מידע ארגונית, בלי שזו תפגע ביכולת של המשתמשים להשתמש במכשירים או לטפל בהם.

גרטנר דירגה את החברות בתחום ה-MDM על פי מספר קריטריונים, בהם היקף המכירות שלהן, הבנתן את השוק, ההיענות לצרכים המשתנים, אסטרטגיית המכירות והשיווק, החדשנות וחוויית המשתמש. ריבוע הקסם של גרטנר ממקם חברות המייצרות מוצרים מתחרים, על בסיס החזון שלהן מול יכולת הביצוע והמימוש.

החברה המובילה את ריבוע הקסם בהיבט מימוש היכולת היא AirWatch, שמיוצגת בישראל על ידי מוביסק. גרטנר ציינה, כי ביצועיה של AirWatch היו מוצלחים מאוד בשנה האחרונה וכי היא הכפילה במהלך 2012 את מספר לקוחותיה. על פי חברת המחקר, בין היתרונות של AirWatch ביחס למתחרים נמצאות היכולות המאובטחות לשיתוף וסנכרון נתונים בתוכן, הפצת יישומים, תוכן ודואר אלקטרוני מאובטח בחברה, התמחור האגרסיבי והגמישות בתנאי התוכנה והרישוי, בהתאמה לצרכי הלקוח. הדו"ח קובע, כי מוצרי החברה מתאימים לחברות בכל גודל שהוא, בדגש על חברות עם צרכי MDM מרובים.

שנייה בריבוע הקסם מדורגת MobileIron, שמיוצגת בארץ על ידי Extend. חוקרי גרטנר כתבו, כי 2012 הייתה טובה עבור MobileIron מבחינת המכירות וכי היא אחת מחמש ספקיות ה-MDM המובילות במונחים של הכנסות ממכירות ומספר המכשירים הניידים הנתמכים.

מתחתיה, עם יכולת מימוש וחזון מעט פחותים, מדורגת סיטריקס (Citrix), שמיוצגת בישראל על ידי קבוצת אמן. חברת המחקר ציינה שההתמקדות של סיטריקס היא מיחשוב ענן ורק באחרונה פנתה לכיוון העולם הנייד, עם ההשקה של מוצר לתחום ורכישה שבוצעה בשנה שעברה של אחת ממובילות השוק – Zenprise.

רביעית ברשימה נמצאת סאפ (SAP), עליה כתבו החוקרים, כי היא נכנסה לתחום לאחר שרכשה לפני כמה שנים את סייבייס (Sybase). כמו כן, ציינו אנשי גרטנר, יש לחברה את היכולת להקשחת המכשירים באמצעות פתרון Afaria, שמאפשר לנהל את ההגדרות של המכשירים הניידים, להגדיר את מדיניות הסיסמאות, להצפין, למחוק מרחוק, לנהל את התקשורת ולבצע פעילות הגנתית גם כשאין למכשיר תקשורת זמינה.

פייברלינק (Fiberlink) מדורגת חמישית ברשימה. גרטנר ציינה, כי "היא הראתה חיות רבת שנים, עם נוכחות ברחבי הגלובוס. אין לה התמקדות במגזר תעשייה ספציפי. בשנה החולפת היא חוותה גידול של 320% בהיקף המכירות ושל 250% בכמות הלקוחות, לאחר שהוציאה לשוק את ההיצע שלה במודל מיחשוב ענן".

שישית בריבוע הקסם בהיבט מימוש היכולות שלה, אך טובה יותר מהשתיים שלפניה בהיבט החזון, היא חברת Good Technology, אותה מייצגת בישראל אינוקום מקבוצת אמן. "לאינוקום, שנוסדה ב-2000, יש כברת דרך ארוכה של הצלחות בעולם אבטחת המידע לתחום הניידות", על פי כותבי הדו"ח. "החברה חוותה גידול במהלך השנה החולפת, בין השאר בשל רכישות שביצעה. היצע המוצרים שלה מתאים לארגונים בכל גודל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים