אירופה: הרשות להגבלים עסקיים חושדת שאפל ניסתה למנוע תחרות מול iPhone

על פי החשד, אפל השתמשה במהלך מכירת מכשירי iPhone באירופה בשיטות שיש בהן משום פגיעה בתחרות מול יצרניות סלולר אחרות - כך על פי הפייננשל טיימס ● במסגרת החקירה שלחה הרשות שאלון לכמה מפעילות סלולר אירופיות, בו היא מתמקדת בתנאי הפצה שעשויים להעניק עדיפות לאפל ולהבטיח שאף יצרנית מתחרה לא תוכל לקבל תנאים טובים יותר ● מאפל נמסר, כי היא עומדת בדרישות החוק האירופי

הרשות האירופית להגבלים עסקיים פתחה בחקירה נגד אפל (Apple) בחשד שעשתה במהלך המכירות של מכשירי iPhone שימוש בשיטות שיש בהן משום פגיעה בתחרות, כדי לדחוק מהשוק האירופאי יצרניות מתחרות של טלפונים חכמים – כך עולה ממסמכים שנחשפו בפייננשל טיימס (Financial Times).

במסגרת החקירה שלחה הרשות בשבוע שעבר שאלון לכמה מפעילות אירופיות של רשתות סלולר בו היא מתמקדת בתנאי הפצה שעשויים להעניק עדיפות לאפל ולהבטיח שאף יצרנית מתחרה לא תוכל לקבל תנאים טובים יותר.

החקירה נפתחה בתגובה לתלונות שהגישו מפעילות סלולר באירופה והיא נמצאת עדיין בשלבים ראשוניים, שנועדו לקבוע אם יש לפתוח בחקירה רשמית. חקירה שכזו תיפתח רק אם ייקבע שיש למכשירי iPhone מעמד דומיננטי בשוק. מאחר שבתקופה האחרונה זוכים מכשירי גלקסי של סמסונג (Samsung) להצלחה רבה, ספק אם מכשירי iPhone נהנים כיום ממעמד כזה באירופה.

מאפל נמסר, כי החוזים שלה עומדים בדרישות החוק של האיחוד האירופי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים