מוטי גוטמן: "אם יחידות IT לא יגשרו על הפער בין תפיסתם העצמית לתפיסתם בארגון – הן ייכשלו"

"הפער בין תפיסת יחידת ה-IT את עצמה בתוך כלל הארגון לתפיסת המשתמשים את ה-IT הוא במונחי מענה לדרישות, שירות ויעילות", אמר גוטמן, מנכ"ל מטריקס ● לדבריו, "מדובר בפער מאתגר ומערכי המיחשוב בארגונים נדרשים לענות על אתגר צמצומו במונחי ערך ויעילות"

"קיים פער בין היכולות של ארגוני ה-IT לדרישות מהם. התפיסה של ארגוני ה-IT את עצמם ואת השירותים שהם מספקים שונה מהמציאות, כפי שהיא נתפסת על ידי הלקוחות. מדובר בפער גדול מאוד וארגונים שלא יגשרו עליו – ייכשלו", כך אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

גוטמן דיבר בפתח כנס BMC שנערך היום (ב') בסינמה סיטי בגלילות. הכנס, פרי שיתוף פעולה בין מטריקס, נציגת BMC בישראל, והסניף המקומי של ענקית ניהול ה-IT, הופק על ידי אנשים ומחשבים. הנחה אותו אמיר הראל, סגן מנהל מוצרי תוכנה במטריקס, והשתתפו בו מאות מקצועני תשתיות IT.

בדבריו ציטט גוטמן מחקר של פורסטר (Forrester) שנערך באחרונה עבור BMC לפיו 37% מהעובדים בארגונים עובדים בסביבות מרוחקות, 82% מהם מפעילים בו זמנית יישומים ארגוניים רבים ו-53% מהעובדים משתמשים ביותר ממכשיר נייד אחד, לצרכים פרטיים ולעבודה גם יחד. "סביבת העבודה של המשתמש הטיפוסי מתאפיינת בכך שהיא בכל מקום, בכל עת ועם כל רכיב מיחשוב", אמר.

הוא הוסיף, כי "ממצאי המחקר מצביעים על פער בין תפיסת יחידת ה-IT את עצמה בתוך כלל הארגון לתפיסת המשתמשים את ה-IT – במונחי מענה לדרישות, שירות ויעילות. הפער הזה מאתגר ומערכי המיחשוב בארגונים נדרשים לענות על אתגר צמצומו במונחי ערך ויעילות. המצב כיום הוא שהלקוחות העסקיים שלנו פחות מרוצים מאיתנו מכפי שאנחנו תופסים את עצמנו. הם מעריכים אותנו פחות מכפי שאנחנו חושבים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

מגמה נוספת אותה ציין גוטמן היא ש-"העולם המיחשובי הולך ונהיה מורכב יותר ויותר. זה לא סוד שהענן לסוגיו הופך להיות רכיב משמעותי במערכי המיחשוב הארגוניים, מה שמביא לשליטה פחותה על נכסי המידע ועל היישומים הארגוניים, יש דואר אלקטרוני ארגוני בענן, יש אחסון בענן".

"אנחנו נוטים לשכוח שה-IT הוא כמו רצפת הייצור במפעל: צריך לתת לו את הכלים לנהל את עצמו, אחרת – הוא ייכשל", אמר.

הוא המליץ למנמ"רים להתמודד עם האתגרים מולם הם ניצבים בשלוש דרכים: "בנו, תכננו והריצו פתרונות מיחשוב ענן בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר; העצימו את המשתמשים דרך מערכות IT מתקדמות ובאמצעות הטמעת הדור הבא של ITSM; ועשו כמה שיותר תהליכים בצורה ממוכנת – דבר שיביא לכך שהעסק יהיה יעיל ומהיר יותר".

יגאל שחק, מנהל חטיבת BMC במטריקס. צילום: ניב קנטורגוטמן התייחס בהמשך ל-BMC ואמר, כי היא מדורגת ראשונה בקרב חברות המחקר בפעילותה בעולמות ה-BSM (ר"ת ניהול השירותים העסקיים) וה-ITSM (ר"ת ניהול שירותי המיחשוב). לדבריו, "הפעילות של BMC בארץ חיה, נושמת ופועמת. 80% מכלל נפח הפעילות בעולם ה-BSM בארץ הם שלנו ושל BMC. כמו כן, מטריקס פיתחה פתרונות משלימים סביב פעילויות הליבה של BSM ו-ITSM ו-100 עובדים שלה עוסקים ביישום ובהטמעה של פרויקטי BMC".

יגאל שחק, מנהל חטיבת BMC במטריקס, ציין שהחברה מייצגת את BMC בארץ זה שני עשורים. לדבריו, "BMC מציעה כלים עם היצע עצום לתחומי ניהול ה-IT ומספקת מענה לאתגרים הנוכחיים הניצבים בפני המנמ"רים: עבודה בסביבות מרוחקות ועבודה בתצורת מיחשוב ענן. צרכים נוספים, שכיום הם בולטים מתמיד, שאנחנו מספקים למנמ"רים מענה להם אלה צמצום התקציבים והחובה לספק יותר שירותים ובמהירות. הדבר נעשה על ידי מיכון של כמה שיותר תהליכים שחוזרים על עצמם ומביא לייעול ההיבטים העסקיים בארגונים".

בהמשך הכנס חולקו המשתתפים למסלולים מקצועיים ולאחר מכן צפו בסרט "מהיר ועצבני 6".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים