יעקב נתניהו, PMI ישראל: "ניהלנו אלפי פרויקטים לאורך האנושות ואנחנו שוכחים ללמוד מההיסטוריה"

"אנחנו כל הזמן מנסים לשפר את הדרכים בהן אנחנו מנהלים את כל סוגי הפרויקטים, בהם פרויקטים של IT ותוכנה, אבל לעתים קרובות שוכחים להביט לאחור וללמוד מניסיון העבר", אמר נתניהו, סגן נשיא העמותה ● לדבריו, קשה למצוא מנהל פרויקט מצוין ואפילו טוב, מכיוון שמנהל שכזה חייב לענות על שורה של דרישות שונות, בעלות הבדלים רבים

"מהיום שהיא נוצרה, האנושות עברה דברים רבים, בנתה מונומנטים רבים לאורך אלפי שנים, בקפדנות ובהתמדה. מכאן ניתן לראות שכבר צברנו אלפי שנות ניסיון בניהול פרויקטים. אנחנו שוכחים ללמוד מההיסטוריה ועלינו לזכור ולהשתמש בניסיון הזה", כך אמר יעקב נתניהו, סגן נשיא PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים.

לדברי נתניהו, "אנחנו כל הזמן מנסים לשפר את הדרכים בהן אנחנו מנהלים את כל סוגי הפרויקטים, בהם פרויקטים של IT ותוכנה, אבל לעתים קרובות שוכחים להביט לאחור וללמוד מניסיון העבר".

נתניהו דיבר בפתיחת הכנס השנתי של העמותה, שנערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. זוהי הפעם ה-17 בה מתכנסת העמותה, כשלאירוע הנוכחי הגיע מספר שיא של משתתפים.

הוא ציין, כי תפקידו של מנהל הפרויקט ברור ומוגדר היטב: לשלב עבודה של אנשים שונים מתחומים שונים למשהו אחד ואחוד שיהיה בעל ערך ללקוח. "יש קווים משותפים לכל מנהלי הפרויקטים, בין אם מנהלי פרויקט תוכנה שנכתב בשפת ++C או מנהלי פרויקט בו צריך להשתמש בטונה של בטון".

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

יוסי הנדלר, נשיא PMI ישראל. צילום: קובי קנטורמכאן, לדבריו, קשה למצוא מנהל פרויקט מצוין ואפילו טוב, מכיוון שמנהל שכזה חייב לענות על שורה של דרישות שונות, בעלות הבדלים רבים. "הוא צריך להיות איש של שורה תחתונה ועם זאת להיות פוליטיקאי שמבין את התהליכים ואת האנשים. עליו להיות חד ונחרץ אולם בה בעת לשתף את האחרים בדעתו ולשמוע מהן דעותיהם, להיות אחראי על הכול ועם זאת לדעת להאציל סמכויות. מנהל פרויקט מצוין משלב את הדברים הללו: לומד לקחים מהעבר ומפרויקטים של אחרים, וללמוד מאחרים כיצד להיות טובים יותר".

דובר נוסף בכנס היה יוסי הנדלר, נשיא PMI ישראל, שמסיים בימים אלה את תפקידו, לאחר שש שנים. הוא אמר ש-"אנחנו מצויים בתקופה קשה שגורמת לחברות לקבל החלטות לא תמיד מוצלחות ונכונות בכל מה שקשור לניהול פרויקטים. אנחנו בצילו של משבר כלכלי חמור שגם אם בתחילה נראה היה שהוא פוסח עלינו, כעת מתקבל הרושם שהצונמי הזה הולך ומתקרב לחופינו ויפגע כמעט בכל אחד, ובמיוחד כמובן בחברות בארץ. ראינו מה קרה לבטר פלייס, מה קורה לאיי.די.בי., שעומדת בפני פירוק, ומה עובר על חברות נוספות, שמנסות לצוף מעל המים. אנחנו צפויים לפיטורים של עובדים וזו תקופה שבה קל לצמצמם תקציבים".

לדבריו, "זה בדיוק הזמן לבצע פרויקטים באיכות גבוהה יותר שמסייעים לסיים את הפרויקטים בזמן קצר ובעלות הכספית המוגדרת".
הנדלר ציין שמטרת הכנס היא להעשיר את המשתתפים ולא לחזור על דברים שנאמרו בכנסים בשנים עברו. "צריך לקדם את נושא ניהול הפרויקטים בישראל, ואנחנו עושים את זה – משקיעים זמן רב בהרחבת היריעה ובקידום נושא ניהול הפרויקטים. אנחנו רוצים להביא את זה לכלל הארגונים, שהרבה מאוד מהם הם ארגונים פרויקטליים ולא כאלה ששקועים בעבודה יחידה ואחידה לאורך רוב חייהם. כדי להצליח בכך אנחנו עורכים ערבי עיון רבים מאוד שתורמים לקידום הנושא, בשיתוף עם מכללות שונות ברחבי הארץ. אלה סדנאות בהן משתתפים החל מסטודנטים דרך גופים ביטחוניים וכלה במשרד החינוך, במטרה שהנדסאים במגמת תעשייה וניהול בתיכונים יקבלו הסמכה ראשונה בתחום ה-PMI, כדי שיגיעו עימה ועם הניסיון לצה"ל. יש לנו הסכמות על כך גם עם הצבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים