סילביו רוגולו, BMC: "הרובוטים מפחידים אותנו, אבל מביאים תועלת רבה"

"הרובוטים לא צריכים להפחיד, מפני שהם מביאים לכך שבני אנוש יכולים לעשות בארגונים פעולות יעילות יותר, בזמן קצר יותר ועם יותר ערך עסקי", אמר רוגולו, סגן נשיא אזורי לייעוץ וקדם מכירות ב-BMC אירופה ● לדבריו, "השאלה הכי קשה שניתן לשאול אנשים היא היכן תהיה בעוד 25 שנים?; השאלה המקבילה לה בעולם ה-IT היא היכן תהיה בעוד שלוש שנים?"

"מדי יומיים אנחנו קוראים כתבות על כך שהרובוטים יחליפו את בני האנוש בעוד ועוד עבודות. נכון, זה מעורר פחד, אבל זה לא צריך להפחיד. המיכון הנרחב מביא לכך שבני אנוש יכולים לעשות בארגונים פעולות יעילות יותר, בזמן קצר יותר ועם יותר ערך עסקי. מדובר אמנם במשהו מפחיד, אבל בסופו של דבר, תועלתו של המיכון רבה עבור ההיבטים העסקיים בארגונים", כך אמר סילביו רוגולו, סגן נשיא אזורי לייעוץ וקדם מכירות ב-BMC אירופה.

רוגולו היה דובר המפתח בכנס BMC, שנערך היום (ב') בסינמה סיטי בגלילות. הכנס, פרי שיתוף פעולה בין מטריקס, נציגת BMC בישראל, והסניף המקומי של ענקית ניהול ה-IT, הופק על ידי אנשים ומחשבים. הנחה אותו אמיר הראל, סגן מנהל מוצרי תוכנה במטריקס, והשתתפו בו מאות מקצועני תשתיות IT.

לדברי רוגולו, "השאלה הכי קשה שניתן לשאול אנשים היא היכן תהיה בעוד 25 שנים. איך ניתן לענות על שאלה כזו? השאלה המקבילה לה בעולם ה-IT היא היכן תהיה בעוד שלוש שנים? אנחנו תופסים את הרובוטים כמי שיחליפו אותנו ויגרמו לנו להיות מובטלים חסרי ערך, ולכן הם מפחידים אותנו כל כך. אף עקרת בית לא רוצה שהרובוט ילוש את הבצק של העוגה במקומה. אולם, גם מיליוני החשבים בעולם, שעבדו במחצית המאה הקודמת עם סרגלי חישוב, חששו עד מאוד מהופעתם של המיקרו-מעבדים, שעשו את עבודות החישוב במהירות רבה, ומהופעתו של המחשב המרכזי כמה שנים קודם לכן, כשחישבו עם כרטיסיות ניקוב".

"לפני 100 שנים, לכל בעל מפעל היה גלגל מים שעימו הוא ייצר חשמל לטובת התיעוש של המפעל שלו", אמר. "בא תומס אלבה אדיסון והגה את רשת החשמל. זו הייתה מסובכת הרבה יותר ב-1900 מאשר מערכות ה-IT הארגוניות כיום. נדרשו לה הרבה יותר המצאות מאשר הפתרונות הקיימים להקלה על הסיבוכיות שיש במערכות המיחשוב כיום".

"המיכון והתפשטותם של הרובוטים יקרו ממילא", ציין רוגולו. "מה שנותר הוא לנצל את המיכון לטובת דברים אחרים, למצוא פעילויות שמביאות ערך עסקי לארגון באמצעות הגורם האנושי".

פרדריק מאריס, סגן נשיא BMC לאזור דרום ומזרח אירופה. צילום: ניב קנטורהוא הוסיף, כי "רובוטים לא רוצחים משרות, הם רק משנים את האופן בו העולם האנושי מתנהג. כך הדבר גם עם פעילויות מיכון ה-IT. הן בסך הכול מביאות לכך שאנשי המיחשוב יכולים לעשות דברים אחרים, בעלי ערכים מוספים להיבטים העסקיים בארגון".

"BMC תפנה לעולם הביטחוני בישראל"
פרדריק מאריס
, סגן נשיא BMC לאזור דרום ומזרח אירופה, ציין ש-"הבעיות כיום אינן טכנולוגיות בעיקרן, אלא תהליכיות. על ידי מיכון כמה שיותר פעילויות בארגון, על ידי הבנה של התהליכים והאתגרים, מערכי ה-IT בארגונים יכולים להבין ולדעת כיצד לספק יותר שירותים בצורה יעילה יותר".

הוא אמר, כי אחד המאפיינים של BMC הוא ש-"אנחנו לא נכנעים. אנחנו מתמודדים עם האתגרים, מבינים טוב יותר את צרכי המנמ"ר ואת הדרישות העסקיות של לקוחותיו".

מאריס ציין ש-"ישראל מהווה שוק חשוב עבורנו והראייה לכך היא ריבוי הפרויקטים שלנו שהוטמעו פה – בחברת החשמל, בתעשייה האווירית, בבזק, בבזק בינלאומי, במגדל חברה לביטוח ובצים, ואלה דוגמאות בודדות. כעת נפנה למגזר הביטחוני. כמו כן, נמשיך בשנים הקרובות להיות כוח משפיע בעולמות ה-ITSM וה-BSM".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים