תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | אבי רביבו, GoGIS: "המהפכה של גוגל בתחום ה-Geo סוללת את הדרך של המגזר העסקי להטמעה מהירה של אפליקציות גיאוגרפיות"

27/05/2013 15:57

"אל המגזרים המסורתיים שהשתמשו באפליקציות GIS, שכללו בעיקר את משרדי הממשלה וסקטור הביטחון, מצטרף לאחרונה גם המגזר העסקי. הפשטות, האינטואיטיביות של הפיתוח והשימוש במוצרים, והזמינות של פלטפורמת ה-GIS של גוגל בענן – אלו הגורמים המרכזיים שבגללם ארגונים עסקיים רבים מטמיעים בקצב הולך וגובר אפליקציות גיאוגרפיות", כך אמר אבי רביבו, CTO בחברת GoGIS, הנציגה הרשמית של מוצרי Google Geo בישראל, הכוללים את פתרונות Google Maps and Earth Enterprise ופתרונות גיאוגרפיים בענן – Google Maps Coordinate ו-Google Maps Engine.

הדברים נאמרו באירוע Google Geo Event 2013, שהתקיים במשרדי גוגל ישראל, ובהשתתפות בכירים בתחום ה-Geo מגוגל העולמית ונציגי לקוחות נבחרים. באירוע נכחו כ-200 מנהלים ומומחי GIS, והוא התקיים כשבוע לאחר שהציגה גוגל את הגרסא החדשה של תוכנת המפות שלה Google Maps.

אד פרסונס, מומחה טכנולוגיות Geo בגוגל העולמית, תיאר את השינוי שעוברת תעשיית ה-Geo. "בעבר ראינו בקהל של כנסים דומים משתמשים שייצגו סקטורים לובשי קסדות – אנשי צבא, ביטחון, חילוץ והצלה, או תשתיות ובנייה. בעשר השנים האחרונות אנחנו רואים שינוי. האפליקציות הגיאוגרפיות חדרו לשוק העסקי, והתעשייה עוברת תהליך של התאזרחות, ובקהל היום יושבים יותר ויותר נציגי ארגונים חובשי כובעים אזרחיים, ונציגי חברות הפונות לקונסיומר". פרסונס הציג מחקר שביצעה גוגל העוסק בהשלכות הכלכליות הגלובאליות של השימוש בטכנולוגיות ה-Geo, והעריך את היקף התעשייה שהתפתחה סביב הטכנולוגיה בכ-200 מיליארד דולר.

פרסונס הציג את יכולות הגרסא הבאה של שירות המפות Google Maps, שמאפשרת הקמת מפה לפי הצרכים וההעדפות של המשתמש הבודד. המפה לומדת את המשתמש והיא תהיה שונה בהתאם לחיפושים אותם המשתמש ביצע, הרשת החברתית שלו, העדפותיו, מקום מגוריו ועוד. הגרסא החדשה של השירות גם תאפשר חיבור טוב יותר לממשק החיפוש, ותאפשר ניווט בזמן אמת.

אבי רביבו, CTO בחברת GoGIS, עם ניל גייט, מוביל תחום Enterprise Geo בשווקים מתעוררים, גוגל

מייק אוונוף, מהנדס בתחום מוצרי Google Earth ו-Google Maps בגוגל, ומומחה GIS למגזרי הממשלה והביטחון, תיאר כיצד ארגונים שעובדים ברשת סגורה, כדוגמת גופי צבא וביטחון, עושים שימוש בפתרונות Google Earth Enterprise המותקנים ברשת הפנים ארגונית ללא יציאה לאינטרנט. אוונוף ציין כי "ה-look and feel דומה למה שאנחנו מכירים משימוש ברשת פתוחה. מדובר בכלים מהירים, המאפשרים לבנות Globe פרטי, עם יכולות הפצה גבוהות בארגון, יכולות התמקדות ותשאול מתקדמות, וחוויית משתמש מעולה".

שי עמרם, ראש תחום ממ"ג במשרד לביטחון פנים, הציג את מערכת ה-GIS החדשה שהוטמעה במשרד לאחרונה המבוססת פתרונות גוגל. עמרם ציין כי המערכת עברה התאמה כדי לסייע למשרד לעמוד ביעדיו.

עוזי בשן, מנהל תשתיות תקשורת ברשות הארצית לכבאות והצלה, ויואב קינן, מנהל תחום GIS ברשות הארצית לכבאות והצלה, הציגו את האתגר של הקמת מערכת GIS במערך הכבאות הארצי, והדגימו מערכת מבוססת גוגל, שעלתה לאוויר לאחרונה בשיתוף עם חברת טלדור.

אמיר ויינשטוק, שותף באתר מדלן העוסק בתחום הנדל"ן, הדגים את האתר המבוסס פתרונות מבוססי Google Maps. האתר, שמכה גלים בתחום הנדל"ן, מציג מידע מקיף על סביבות המגורים בישראל כולל חיתוכי מידע בנושאי חינוך, השכלה ודמוגרפיה.

לסיום האירוע הציג אבי רביבו, CTO בחברת GoGIS, כיצד ניתן ליצור בפשטות יישום גיאוגרפי ב-60 שניות תוך שימוש בכלי ה-Geo של גוגל. בתום 60 השניות ניתן היה לשלב תמונות, שצולמו במהלך הכנס, במערכת ה-Street View של גוגל.

לפרטים נוספים אודות פתרונות Google Geo

אירועים קרובים